Gå til innhold

Potetmel etter treningsøkta?


Anbefalte innlegg

Du sier at det her er basic nutrition, da er det jo ganske ironisk at du tar så grundig feil. :roll: Hvor får du info'n din ifra? Kvinner og Klær? Raske karb etter trening er en gammel myte som du tydligvis prøver å holde i live og utifra det siste innlegget ditt så tolker jeg at du mener at mange små måltid er bedre enn få og store måltider. Det er også feil.

 

Insulin er dessuten ikke anabolt i seg selv. Har du hørt om noen som boler seg på insulin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Insulin er dessuten ikke anabolt i seg selv. Har du hørt om noen som boler seg på insulin?

 

Insulin er veldig anabolt og det er mange som boler seg på det.

http://www.steroider.net/index.php?option=...2&Itemid=27

 

Insulin er mye mer anabolt enn testosteron. Insulin øker proteinsyntesen og forebygger nedbrytning av proteiner(anti-katabolt). Insulin er et peptidhormon som består av 51 aminosyrer. Insulinets hovedoppgave er å stimulere cellenes opptak av næringsstoffer.

 

 

 

Insulin blir brukt av kroppsbyggere netopp fordi det gir økt opptak av proteiner, karbohydrater og andre næringsstoffer. Det øker lagringen av proteiner og karbohydrater i muskelcellene. Noe som gjør at man raskt vil føle og se at musklene blir fullere og større. Problemet med insulin er at det i tillegg lagrer fett.

Endret av tonna
Lenke til kommentar

I seg selv er ikke insulin veldig anabolt. Det stimulerer i en viss grad til proteinsyntese, men for å få noen effekt av dette kreves det at det tilføres protein/aminosyrer i forbindelse med trening. Insulin kan stackes med AAS men alene har det liten virkning. Legger ved en forskningsrapport utført av Michael Rennie, en av en av de fremste forskerne på området.

 

Exercise- and nutrient-controlled mechanisms involved in maintenance of the musculoskeletal mass.

Rennie MJ.

 

School of Biomedical Sciences, University of Nottingham, Graduate Entry Medical School, Derby City General Hospital, Uttoxeter Road, Derby DE22 3DT, U.K. [email protected]

 

The mechanisms of maintenance of the protein mass of muscle and associated connective tissue and bone are becoming more accessible as a result of the use of a combination of well-established techniques for measurement of protein turnover and measurement of protein expression and phosphorylation state of signalling molecules involved in anabolic and catabolic responses. Amino acids, hormones and physical activity appear to be the major short-term physiological regulators of muscle mass, mainly through their actions on protein synthesis and breakdown, on a time scale of minutes to hours, with duration of changes in gene expression up to weeks. Amino acids are the main components in the diet regulating protein turnover, having marked effects in stimulating muscle protein synthesis and with almost no effect on muscle protein breakdown. Branched-chain amino acids, and in particular leucine, simulate protein synthesis via signalling pathways involving mTOR (mammalian target of rapamycin) in a dose-response manner. Insulin has little effect on protein synthesis in human muscle, but it has a marked inhibitory effect on protein breakdown. The amino acid simulation of anabolism is not dependent on the presence of insulin, IGF-1 (insulin-like growth factor-1) or growth hormone. Exercise not only stimulates protein synthesis in muscle, but also in tendon; and disuse atrophy is accompanied by marked decreases of both muscle and tendon collagen protein synthesis. Bone collagen synthesis appears to be nutritionally regulated by the availability of amino acids, but not lipid or glucose.

 

PMID: 17956336 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Lenke til kommentar

Her var det snakk om naturlig insulin som er noe anabolt (men ja, mange av de større bruker insulin sammen med steroider, vekst etc - du tror det kanskje er uten grunn?), dessuten vil dette føre til at protein også kommer raskere dit det skal. Det er ganske greit om du vil ha en noen lunde rask restitusjon. Jeg sier ikke du dør eller mister masse muskler om du ikke tar raske karbs etter styrketrening...

 

Og du: Det finnes faktisk vitenskapelige undersøkelser som viser at steroider har null innvirkning på vekst av muskelmasse også. Alle som vet bak og frem på ei ku forstår at det er tøv...

 

Se gjerne på disse:

 

http://www.dailymotion.com/related/4707270...nar-pt1_extreme

 

Tror jeg med ekstremt stor sikkerhet kan si at Milos Sachev kan mye mer om dette enn de fleste (kanskje alle?) her inne iallefall... My last cents..

Endret av Amitraxx
Lenke til kommentar

Fint hvis du leser innlegget mitt før du svarer på det. Les spesiellt det om insulin.

 

Jeg sier ikke du dør eller mister masse muskler om du ikke tar raske karbs etter styrketrening...

Nei, du sier det er alfa og omega...

 

Og du: Det finnes faktisk vitenskapelige undersøkelser som viser at steroider har null innvirkning på vekst av muskelmasse også.

Javel...Da kan du vel vise meg de da.

 

 

Av alle kroppsbyggere så mener du at, Milos Sachev, mannen som holdt på å dø av anabole for noen år siden er den ultimate innen kosthold/kroppsbygging. Dette er gutter som er så fulle av allverdens ulovlige medikamenter at de har et helt legeteam til å passe på dem døgnet rundt...

 

Edit: Leif

Endret av HardCore
Lenke til kommentar
Fint hvis du leser innlegget mitt før du svarer på det. Les spesiellt det om insulin.

 

Jeg sier ikke du dør eller mister masse muskler om du ikke tar raske karbs etter styrketrening...

Nei, du sier det er alfa og omega...

 

Og du: Det finnes faktisk vitenskapelige undersøkelser som viser at steroider har null innvirkning på vekst av muskelmasse også.

Javel...Da kan du vel vise meg de da.

 

 

Av alle kroppsbyggere så mener du at, Milos Sachev, mannen som holdt på å dø av anabole for noen år siden er den ultimate innen kosthold/kroppsbygging. Dette er gutter som er så fulle av allverdens ulovlige medikamenter at de har et helt legeteam til å passe på dem døgnet rundt...

 

Edit: Leif

Skal se om jeg gidder å lete, men akkurat nå føler jeg ikke for det. Sliten :p

Milos var bare et eksempel, å det jeg snakket om var for å øke din kroppens naturlige produksjon ikke for at ditt eksogent tilførte insulin skal bygge mest mulig å ikke gi deg føling...

 

Med alfa omega mener jeg optimalt om du virkelig må kverrulere på det og. Bor en liten Hans Bauge i deg tror jeg :p

 

Skal se om jeg orker å titte på detta i helga, men som sagt gidder jeg ikke nå. Nå ble det jammen meg mer enn mine "last cents" og..

Lenke til kommentar

Jeg er Hans Bauge.

 

Jeg skriver ikke for å kverrulere men for å rette på en som tar feil. Det gjorde du bl.a ved å skrive at karb etter trening er alfa og omega. Det er det ikke. Glykogeninnlagringen skjer bare marginalt raskere rett etter trening.

 

Insulin er et viktig i hormon i kroppsbygging men du utsonderer mer ved bruk av whey (protein).

Lenke til kommentar
Jeg er Hans Bauge.

 

Jeg skriver ikke for å kverrulere men for å rette på en som tar feil. Det gjorde du bl.a ved å skrive at karb etter trening er alfa og omega. Det er det ikke. Glykogeninnlagringen skjer bare marginalt raskere rett etter trening.

 

Insulin er et viktig i hormon i kroppsbygging men du utsonderer mer ved bruk av whey (protein).

 

Synes og ha lest at hvis du bare fyller på med proteiner etter treninga, at det da bare benyttes som energi pga. mangel på karbs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...