Gå til innhold

Hardware.no: Age of Conan-reklame


Anbefalte innlegg

Nå må folk slutte å anbefale programmer for å fjerne reklame fra hardware sine sider.

Dere "stjeler" ved å lese artikler uten at reklamene vises, da hardware ikke får noen inntekter for dette.

Dette har dere fått streng beskjed om tidligere også i en annen tråd.

 

Men for all del, gå også på EA Games sine forum og anbefal bittorrent trackere for hvor du kan laste ned piratkopier av spillene deres.

HW.no legger jo opp til det selv. Så lenge reklamen er begrenset og ikke forstyrrende, er ikke det til plage for folk. Men når de gjør det på denne måten, så er det faktisk deres egen feil at folk tyr til AdBlock o.l. Mange ønsker også reklame for å få med seg ulike tilbud fra nettbutikker, men en plass går grensen. Dette går helt klart så mye utover lesbarheten at folk glatt velger å fjerne all reklame.

 

Må si meg enig med deg her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, det var tydeligvis flere som ikke likte detta ja.

 

Jeg håper dette var en engangs tilfelle! Reklame er ok, og de må til, men ikke detta!

 

Jeg er regelrett skuffa over hw i dag, og det idealistiske det en gang var.

 

:no:

 

Det at elkjøp logoen også er der, gjør det hele bare til å kaste opp av

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Vi har nok lite vi skulle sagt. HW som bestemmer det de vil.

Ja, regjeringen også gjør som den vil. Men det er ikke dermed sagt at de vinner neste valg..

Vi har ikke valgt, og velger ikke, de som er på toppen av HW..

Men vi kan si fra at vi ikke ønsker dette å håpe på at våre ønsker blir etterfulgt.

Lenke til kommentar
Vi har nok lite vi skulle sagt. HW som bestemmer det de vil.

Ja, regjeringen også gjør som den vil. Men det er ikke dermed sagt at de vinner neste valg..

Vi har ikke valgt, og velger ikke, de som er på toppen av HW..

Men vi kan si fra at vi ikke ønsker dette å håpe på at våre ønsker blir etterfulgt.

Ja, nettop som vi gjorde med Ipod.

 

MEN NÅ VAR DET NETTOP DETTE JEG IKKE VILLE KOMME INNPÅ SIDEN DETTE INNLEGGET BLIR SLETTET OM 1, 2, 3..

 

Dere som drev meg til OT.

Lenke til kommentar
Vi har nok lite vi skulle sagt. HW som bestemmer det de vil.

Ja, regjeringen også gjør som den vil. Men det er ikke dermed sagt at de vinner neste valg..

Vi har ikke valgt, og velger ikke, de som er på toppen av HW..

Men vi kan si fra at vi ikke ønsker dette å håpe på at våre ønsker blir etterfulgt.

Ja, nettop som vi gjorde med Ipod.

 

MEN NÅ VAR DET NETTOP DETTE JEG IKKE VILLE KOMME INNPÅ SIDEN DETTE INNLEGGET BLIR SLETTET OM 1, 2, 3..

 

Dere som drev meg til OT.

 

 

Jeg synes det var morsomt at språkrådet selv faktisk var uenige i HW's mening om hvordan man skal skrive iPod...

 

http://sprakrad.no/Aktuelt/iPod-eller-Ipod/

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar
Vi har nok lite vi skulle sagt. HW som bestemmer det de vil.

Ja, regjeringen også gjør som den vil. Men det er ikke dermed sagt at de vinner neste valg..

Vi har ikke valgt, og velger ikke, de som er på toppen av HW..

Vi velger å benytte oss av HW, og de må (bør!) forholde seg til hva brukere liker hvis de vil beholde dem, hvis ikke kommer de til å gå på en smell. Så prinsippet er i grunn det samme.

Lenke til kommentar
Problemet er at det er så få folk som bryr seg nok til å gjøre noe med noe. Og det derfor bare hadde vært 20-50 folk som hadde sluttet å brukt HW, og av flere tusen lesere er dette ingenting.

Ja jeg skjønner hva du mener og vi får se hvor langt akkurat denne saken utarter seg. Hvis den reklamen bare ligger der noen dager og det forsvinner, er jo saken ute av verden. Men hvis de har åpnet opp og gitt en aksept for slik reklame, tror jeg saken er alvorlig. Som nevnt har HW vært dårlig på flere området i det siste, og en plass går grensen til folk. Denne tråden har jo allerede fått 5 siden med innlegg bare på få timer.

Lenke til kommentar
Nå må folk slutte å anbefale programmer for å fjerne reklame fra hardware sine sider.

Dere "stjeler" ved å lese artikler uten at reklamene vises, da hardware ikke får noen inntekter for dette.

Dette har dere fått streng beskjed om tidligere også i en annen tråd.

 

Men for all del, gå også på EA Games sine forum og anbefal bittorrent trackere for hvor du kan laste ned piratkopier av spillene deres.

Haha, steina, nå fikk du meg til å lolle ganske hardt her. Satan for en moralpreken. Sammenligne piratkopiering med plagsom reklame? Trodde virkelig ikke at det gikk ann. Folk som ikke liker reklame og ikke vil ha slike gale utspring HW kommer med idag har sin fulle rett å bestemme selv hva de vil se, hvis dette er mulig, og ja, det er det via slike program. Synd trist og leit for hw. De går nok ikke dukken av at noen fjerner reklamen dems. Ifølge din teori kan ingen sette på anti-reklame-klistremerker på postkassa si, og registrere seg i det registeret, for da mister posten penger og da er vi tyver.

 

Sorry, den går ikke.

 

Og bare på trass mot deg steina, for old times sake, skaff dere adblock og admunch og hva nå enn alle de navna var.

 

;)

Lenke til kommentar
Nå må folk slutte å anbefale programmer for å fjerne reklame fra hardware sine sider.

Dere "stjeler" ved å lese artikler uten at reklamene vises, da hardware ikke får noen inntekter for dette.

Dette har dere fått streng beskjed om tidligere også i en annen tråd.

 

Men for all del, gå også på EA Games sine forum og anbefal bittorrent trackere for hvor du kan laste ned piratkopier av spillene deres.

Haha, steina, nå fikk du meg til å lolle ganske hardt her. Satan for en moralpreken. Sammenligne piratkopiering med plagsom reklame? Trodde virkelig ikke at det gikk ann. Folk som ikke liker reklame og ikke vil ha slike gale utspring HW kommer med idag har sin fulle rett å bestemme selv hva de vil se, hvis dette er mulig, og ja, det er det via slike program. Synd trist og leit for hw. De går nok ikke dukken av at noen fjerner reklamen dems. Ifølge din teori kan ingen sette på anti-reklame-klistremerker på postkassa si, og registrere seg i det registeret, for da mister posten penger og da er vi tyver.

 

Sorry, den går ikke.

 

Og bare på trass mot deg steina, for old times sake, skaff dere adblock og admunch og hva nå enn alle de navna var.

 

;)

 

Må si meg enig i denne på prinsippielt grunnlag. Når det er sagt har man ingen rett i å klage i ettertid dersom kvaliteten synker som følge av lavere reklameinntekter på grunn av folk som blokker reklamen.

Lenke til kommentar
Haha, steina, nå fikk du meg til å lolle ganske hardt her. Satan for en moralpreken. Sammenligne piratkopiering med plagsom reklame? Trodde virkelig ikke at det gikk ann. Folk som ikke liker reklame og ikke vil ha slike gale utspring HW kommer med idag har sin fulle rett å bestemme selv hva de vil se, hvis dette er mulig, og ja, det er det via slike program. Synd trist og leit for hw. De går nok ikke dukken av at noen fjerner reklamen dems. Ifølge din teori kan ingen sette på anti-reklame-klistremerker på postkassa si, og registrere seg i det registeret, for da mister posten penger og da er vi tyver.

Sorry, den går ikke.

Og bare på trass mot deg steina, for old times sake, skaff dere adblock og admunch og hva nå enn alle de navna var.

Jaha? Har du i det heletatt lest det du skrev før du postet det?

Og ja, jeg sammenligner piratkopiering med å blokkere inntektskilden til hardware.no samtidig som du benytter deg av "produktet".

 

"De går nok ikke dukken av at noen fjerner reklamen dems."

Det er et like godt argument som at plateselskapene ikke går dukken av piratkopiering, men du kan jo se hvor godt de liker det.

Også på de måten du sammenligner dette med reklame i posten, blir heller ikke mye av det samme.

Postvesenet har ikke reklame som hovedinntektskilde.

 

Og hvis du leser posten min, så ser du ikke at jeg på noen måte sier at dere er noen idioter som blokkerer reklamen, for noe av reklamen blokkerer jeg faktisk selv. :p

 

Jeg ber heller om å slutte å ANBEFALE programmer i hytt og pine, spesielt når ingen har spurt om det.

Lenke til kommentar
Når det er sagt har man ingen rett i å klage i ettertid dersom kvaliteten synker som følge av lavere reklameinntekter på grunn av folk som blokker reklamen.

 

Kanskje det allerede har skjedd? Denne tråden er et flott hylekor av folk som 1)klager over reklamen 2)klager over hw's forfall og tap av kvalitet. Det henger nok sammen, skal dere se.

 

Personlig har jeg over mange år utviklet mye bedre reklamefiltere enn admuncher, adblocker etc. Så jeg gir lett beng om hele hw blir en eneste stor AoC-poster. Men så går jeg heller ikke til hw om jeg vil ha en dose stilrent design.... :)

Lenke til kommentar

Jeg ble også litt paff og lurte på om jeg hadde kommet til en annen side først.. men ellers synes jeg ikke det var noe stort problem. Reklame på siden irriterer meg minimalt.

 

Av og til kommer jeg også over geniale ting, og er glad for at det reklameres for, ellers hadde jeg aldri fått vite om det.. Derfor er jeg litt i mot adblocker så lenge det ikke tar helt av.. noe jeg egentlig ikke syntes reklamen i dag gjorde heller.

 

Nå har jeg aldri sett slik reklame her på hardware før.. og om det blir en vane å gjøre slikt, så.. tja.. hadde det kanskje blitt plagsomt i lengeden, men om det kun er et lite stunt for å hjelpe på conan salget (som jeg gjerne hadde støtta selv), så synes jeg det er helt greit =)

 

(Pluss at de sikkert får en god del i kassa for den reklamen.. noe de fortjenter)

Lenke til kommentar

Siden hw.no først har tatt steget så lang kan jeg få lov til å foreslå følgende nyvinninger.

 

-Før hver artikkel åpnes vises en fullskjerm reklame i 15sek.

-Etter en bruker har brukt mer enn 30sek på en side autoredirectes brukeren automatisk tilbake til fullskjerm reklame.

-Før lengre artikkler kan leses må man vente på en countdown (mens man leser reklame) ala slik som finnes på flere nettsteder for fildeling.

-Reklamer som beveger seg over teksten mens man leser.

-Tekst forklaringer som popper opp dersom man har musepekeren over et ord, men isteden for at man får en forklaring på ordet får man en tilpasset reklame.

-Reklame i forumet, en reklame mellom hver post.

 

Inntjeningsmulighetene er gedigne :p

 

Men seriøst: Penger skal en jo tjene, men er det ok for dere at designet på siden ødelegges av prangende reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...