Gå til innhold

Skryt til 360'n!


Laland

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest utallige tråder som har klaget på denne generasjonens Xbox, tenkte jeg det var på tide med litt skryt!

 

Først vil jeg bare nevne at jeg hittil har hatt to Xbox 360'r. Èn som ble kjøpt ved launch, og som aldri feilet meg noen gang helt frem til 26 semptember ifjor. Da slo jeg til på dealen til EB games, og byttet den inn sammen med fem spill jeg aldri spilte, og fikk tilbake en Xbox 360 Elite. Hittil må jeg bare si at bortsett fra Xboxen som jeg kjøpte Januar 2006 (en av de siste launch maskinene) så er det den beste spillmessige handelen jeg har gjort på.. lenge. Det å få 100gb ekstra lagring samt en litt rolig, matt sortfarge som generelt står mer i stil med mine audiovisuelle enheter satt virkelig prikken over i'en.

 

Denne har servert meg under helt forferdelige forhold, men har alltid kommet enda sterkere (eller like sterkt) tilbake. Jeg har hatt den i bagger, sekker og kofferter som jeg har vært lite forsiktig med uten å han opplevd noen røde lys i front annet enn èn gang. Skjermkabelen sto ikke i. Den har måtte spille selv om det har vært helt ekkelt varmt, og viftene har gått så fort og høylytt at jeg fikk dårlig samvittighet. Dette har selvfølgelig skjedd mens den står på en plass uten særlig god luftsirkulasjon. For å stoppe videre spekulering om hvordan det går med strømforsyningen; den har det bra - og står på en plass som har bedre lufting enn selve Xboxen.

 

Det var for å gi den skryt under daglidagse situasjoner. Jeg vet ikke om jeg er spesielt heldig eller noe, men Eliten min er ikke en 65nm konsoll. Den bråker og blir varm, men hvis det er prisen som må betales for et så himla godt spillbibliotek så er det uten tvil verdt det. Under medieopperasjoner (musikk, bilder, video) så blir den merkbart mer stillegående. Både under hdd avspilling, streaming fra ekstern hdd og streaming fra en lokal pc.

 

Så var det delen som har overrasket meg mest. Flere ganger, med begge Xboxene, har jeg snublet i nettverkskabelen. Både mens den har sått vertikalt, og mens den har liggi på en horisontal hylle.

Når den sto så la den seg pent ned på siden mens Test Drive Unlimited sto i. Jeg snubla i kabelen mens en venn spilte, og det eneste som gjorde oss oppmerksomme på uhellet var det at jeg følte at jeg gikk i noe, og vi hørte Xboeen la seg ned med ett smell. Kompissen min fortsatt bare å spille som om ingenting hadde skjedd - og det gjorde Xboxen også. Eneste måten å se det på var det at kvartdelen for 1 player lyset foran endret posisjon. En hyggelig forandring fra den vanlige reaksjonen til denne konsollen!

Alt dette skjedde med en launchkonsoll, og den funket fett som faen helt frem til jeg leverte den inn til EB. Etter det mistet vi kontakten.

 

Så var det Eliten da. Den har jeg forståelig nok vært hakket mer forsiktig med, og derfor har det ikke blitt så mye å skrive om den. Det var ikke før nylig jeg nok engang klarte å ufrivillig rive med meg en tp-kabel som reiv med seg konsollen ned fra en hylle - mens gta sto i. Den sto sånn halvveis på hylla (nevnt tidligere) og hadde det ikke vært for en hylle rett over der igjen hadde den takket for seg. Jeg hørte hvordan det ble skrapet i noe og skyndtet meg å sette den opp igjen. Uheldigvis skjedde dette mens GTA IV sto i, så jeg fryktet det verste når jeg tok ut plata og til min positive forskrekkelse så kunne jeg ikke se èn ripe i den! Jeg prøvde såklart disken, og rota litt i multiplayer etc. for å finne ut om det var noe som ikke kunne brukes. Det var det ikke. Spillet funket fett som faen, og det gjør det fortsatt.

 

Jeg snubler fortsatt jevnlig i den kabelen, men Xboxen tar absolutt ingen skade av det! (ro ned, skal legge en kabel ordentlig. Er bare opptatt med skole disse tider.)

 

 

For dem som gadd å lese alt det, her var noen av mine erfaringer med Xbox 360's byggekvalitet og generelle inntrykk. Sjangsene er der helt sikkert for at RROD møter meg også, gjerne større enn for andre også, men akkurat nå så forventer jeg det.

Men nå vet vi ihvertfall at det finnes de 360'ne som ikke går istykker også! :)

 

Edit: leif

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja eg er lei av alt klaging eg og men det eg vil sei att eg er VELDIG fornøyd med grafisk forandringen mellom nå og launch. har ikke prøvd Elite enda btw eg har Premium

 

 

 

og ja kan noen si meg forskjellen mellom "gamle" versjonen av 360 og den nye med falcon hovedkort

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg er så fornøyd med min 360, pågrund av heftig online tjeneste og mange bra spill. jeg har kjøpt 3 boxer og sent inn 2 ganger.

men bryr meg ikke om det, går den føyken så kjøper man ny eller sender den inn og venter i noen uker, absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

GPU`en er ikke 65nm nå slik CPU`en er.

men det ryktes en ny 360 i august, Jasper tror jeg den het, og det blir 65nm på GPU/CPU = null RROD. må nok kjøpe enda en box da :p

 

så enda senere kommer vallhalla, som er CPU/GPU smeltet sammen på en chip..

Lenke til kommentar

Heh.. hvis det er meg du kaller leif, så er det et anagram for feil. (beklager hvis du allerede visste det og jeg virker arrogant.)

Navn finnes i profilen :wee:

 

Med alt det negative som finnes der ute om 360'ns byggekvalitet syntes jeg det var på tide med litt variasjon. Hvorfor skal bare de som har problemer få rope ut? :)

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd jeg og. Hatt mange gode spill på den men bruker den mest som dvdspiller :p Vurderte å selge den og kjøpe PS3 men så tok jeg en titt på spillene til de forskjellige konsollene og kom frem til at det ville ende med at jeg satt igjen med færre gode spill så la ideen på vent :p

Lenke til kommentar

Moro med en skrytetråd for 360 :)

 

Selv valgte jeg xboxen foran et annet alternativ mest på grunn av at den hadde så mange spill som jeg hadde lyst på.

 

Så i fjor høst ble det en Elite. Nå 3/4 år etter har jeg 14 stk 360 spill i hylla.

 

Utvalget med gode titler er nesten for stort - bruker nesten mer tid på spilling enn jeg burde??? :)

 

En veldig positiv ting er at mange av spillene kan kjøpes for en rimelig penge - halvparten av xbox spillene har kostet under kr 300,- .

 

Jeg bruker også Xboxen til å streame video fra pcen - funker bra.

 

Har egentlig ikke noe negativt å si om xboxen, er meget fornøyd :)

Lenke til kommentar

Har som trådsarter hatt Premium fra launch, kjøpt på utgivelsesdagen, og byttet denne inn i en Elite hos EB Games rett før jul (måtte vente LENGE på byttet). Aldri vært problemer, annet enn noen veldig få ganger når spill som har hengt seg opp, men det skyldes nok ikke hardwaren.

Denne helgen fikk jeg en åpenbaring når jeg testet Media Center via 360en. Det gikk jo silkemjukt. Kunne bruke media remote keyboardet jeg har også.

Det jeg er mest imponert over er softwaren og tjenestene som legges til hele tiden. Gleder meg til XNA-spillene blir tilgjengelige for de fleste. 4 spilltyper blir tilgejngelig nå - Vanlige 360-spill på disc, Gamle Xbox spill du kan laste ned, Xbox Live Arcade og snart brukerproduserte spill. Nå mangler bare tilgang til nedlastbar spillefilm og TV-serier, slik som i USA og noen få EU-land.

 

Godt fornøyd i grunn, men får ikke brukt den så mye nå. Det er for fint vær ute!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...