Gå til innhold

[Løst]Ønske om å fjerne muligheten for farget skrift (Unntatt i signaturer)?


Anbefalte innlegg

Leser enormt mye på forumet, men jeg har i den siste tiden sett endel som utelukkende bruker en annen farge enn sort når de skriver ett innlegg. For meg er det forstyrrende når det på en side kommer innlegg i alle regnbuens farger. Syns det er mye lettere å lese en tråd hvor teksten er sort. Litt farger i signaturer er selvfølgelig helt fint.

 

Bagateller syns kanskje noen, så derfor lurer jeg på om noen andre er enige/uenige, eller om jeg skal stikke hodet tilbake i sanden, og fortsette å hoppe over tråder med fargede innlegg ;)

 

Eksempeltråd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leser enormt mye på forumet, men jeg har i den siste tiden sett endel som utelukkende bruker en annen farge enn sort når de skriver ett innlegg. For meg er det forstyrrende når det på en side kommer innlegg i alle regnbuens farger. Syns det er mye lettere å lese en tråd hvor teksten er sort. Litt farger i signaturer er selvfølgelig helt fint.

 

Bagateller syns kanskje noen, så derfor lurer jeg på om noen andre er enige/uenige, eller om jeg skal stikke hodet tilbake i sanden, og fortsette å hoppe over tråder med fargede innlegg ;)

 

Eksempeltråd

Kan være litt plagsomt av og til ja...

Lenke til kommentar

Å konsekvent bruke en annen farge vil vi mest sannsynlig slå ned på i fremtiden. Farger skal brukes unntaksvis, ikke konsekvent for å trekke til sitt innlegg mer oppmerksomhet.

 

Det er oppe i styret for tiden så vi får vente et par dager og se om det blir resultatet. Noe jeg tror det vil :)

Lenke til kommentar
Å konsekvent bruke en annen farge vil vi mest sannsynlig slå ned på i fremtiden. Farger skal brukes unntaksvis, ikke konsekvent for å trekke til sitt innlegg mer oppmerksomhet.

 

Det er oppe i styret for tiden så vi får vente et par dager og se om det blir resultatet. Noe jeg tror det vil :)

Jeg er relativt tålmodig, så ta den tiden dere trenger, imens krysser jeg fingrene :thumbup:

Lenke til kommentar

Det bør vel skrives i retningslinjene at man ikke bør benytte seg av fargekoder unødig. Eller noe sånt.

Enkelte brukere bruker jo konstant rød eller blå tekst som "standard" fordi de tror det er kult eller bare for å skille seg ut eller et eller annet. Det blir plagsomt i lengden. Men å forby fargebruk helt er ikke noen god løsning da det er noen tilfeller hvor dette kan være behjelpelig.

Hvis man legger til et punkt i retningslinjene som ber om at man ikke skal bruke fargekoder "unødig" så får man muligheten til å slå ned på dette samtidig som det er lov å bruke det der det er hensiktsmessig.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Konsekvent bruk av farge vil ikke tillates. Farge brukes som supplement, det skal ikke brukes for all tekst man benytter (hele innlegg kan selvfølgelig unntaksvis få en annen farge, slikt vurderes utifra formål). Styret har talt, så løp og hjem dere ;)

Takker og bukker for kjapp og effektiv behandling av saken! Og selvfølgelig for at dere tok den rette avgjørelsen :grin:

 

Da stikker jeg hodet tilbake i sanden, og fortsetter å nyte de gode diskusjonene med sort tekst...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...