Gå til innhold

Avslører nye Phenom-modeller


Anbefalte innlegg

Så AMD har med andre ord ingen nærliggende planer om å komme med noen dobbelkjerne som slår 6400+ på ytelse? Det var jo litt trist...(Da har jeg ikke vurdert overklokking av en evnt. god brisbane)

Jeg regner med AMD kommer med en Phenom X2 6xxx etter hvert. Sannsynligvis med sokkel AM3 og 45nm.

 

line-up_new.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs vel hva som var tanken bak X2 i utgangspunktet, hvis det var "gjenbruk" av X4 med to defekte/dårlige kjerner etc, så ville vel L3 cachen ligge der uansett, da spørs det. Nå viste det seg jo at Phenom klokket som en dass og det var vel ikke vits å levere Phenom X2 som ikke kunne klokkes høyere og som ville se seg slått av Athlon X2.

Lenke til kommentar
Så AMD har med andre ord ingen nærliggende planer om å komme med noen dobbelkjerne som slår 6400+ på ytelse? Det var jo litt trist...(Da har jeg ikke vurdert overklokking av en evnt. god brisbane)

Jeg regner med AMD kommer med en Phenom X2 6xxx etter hvert. Sannsynligvis med sokkel AM3 og 45nm.

 

line-up_new.png

 

Fant ikke den første artikkelen jeg hadde sett men nå kom det en ny en.

 

AMD Reportedly Cancels Dual-Core 10th Generation Microprocessors

Lenke til kommentar

Likmark: Phenom X2 (Kuma) var planlagt som en egen brikke. Ikke som en redusert Phenom X4, slik Phenom X3 er.

 

el_salvad: Jeg skjønner avgjørelsen om å fjerne Kuma (65nm) fra veikartet. Vi kan jo håpe på at det dukker opp et nytt kodenavn for Phenom X2 basert på 45nm Shanghai i stedet for, og ikke minst at den yter bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...