Gå til innhold

CPU TEMP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye varme tåler en CPU? Har Athlon XP 1800 på nesten 60 C nå. Tror vifta er sånn halveis kaputt.. Er det sunt å at den er så varm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor mye varme tåler en CPU? Har Athlon XP 1800 på nesten 60 C nå. Tror vifta er sånn halveis kaputt.. Er det sunt å at den er så varm?

70 er litt ustabilt (ikke så lurt)....

Skrevet

Den nye glacial igloo silent breeze (19 db) kjøler ikke noe særlig bra, og med kabinette igjen blir prosessoren ca. 60 - 62*c... Har derfor kabinette åpent til jeg får kabinettvifta.

Skrevet

Hint: Bytt vifta FØR den ryker! evt.

1. sjekk temp i kabinettet. Er den høy forklarer det temp økning på cpu. Sørg for god luftstrøm i kabinettet.

2. sjekk om vitfa/kjøleribba er full av støv. Sånt skal BORT!

3. sjekk om viftehastigheten stemmer med fabrikkens specs.

Gjør som en kompis av meg gjorde i et heller desperat forsøk på å kjøle kabinettet: fyll en kondom med ca. 1 liter vann. Legg den i fryseren til den er peise hard. Legg den så oppå kabinettet eller i bunnen av det. Obs. kan bli litt skummelt med kondens etterhvert, så følg nøye med. Dette virker, men ikke f*** om jeg ville gjort det før alle andre muligheter var sjekket. Inkl. bytte av viftekjøler. :yes:

Skrevet
Hint:   Bytt vifta FØR den ryker! evt.

1. sjekk temp i kabinettet. Er den høy forklarer det temp økning på cpu. Sørg for god luftstrøm i kabinettet.

2. sjekk om vitfa/kjøleribba er full av støv. Sånt skal BORT!

3. sjekk om viftehastigheten stemmer med fabrikkens specs.

Gjør som en kompis av meg gjorde i et heller desperat forsøk på å kjøle kabinettet: fyll en kondom med ca. 1 liter vann. Legg den i fryseren til den er peise hard. Legg den så oppå kabinettet eller i bunnen av det. Obs. kan bli litt skummelt med kondens etterhvert, så følg nøye med. Dette virker, men ikke f*** om jeg ville gjort det før alle andre muligheter var sjekket. Inkl. bytte av viftekjøler. :yes:

Jeg hadde nok brukt kondomer til helt noe annet, jeg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...