Gå til innhold

Mass Effect. Er det prosessoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått meg Mass Effect, men sliter med et lite problem: Når jeg skal starte spillet, går mitt CPU usage til himmels, og hvis jeg kommer forbi den lille loading-boksen på oppstart, skifter skjermen til svart, og blir slik. Jeg har prøvd og vente temmelig lenge, uten at noe skjer. Etter og ha Ctrl+Alt+Del'ed og avsluttet prosessen, går PC-en helt prima igjen.

Kjører Micro$oft Windows XP Professional.

Prosessor: AMD Athlon 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz

Memory: 2560MB Ram (har en ekstra med 512MB i backup)

DirectX version: DirectX 9.0c

Grafikk kortet er NVIDIA GeForce 8800 GT

Jeg tror ikke at det er skjermkortet, siden jeg har prøvd på alle instillinger, men etter og ha lest litt på nettet har jeg funnet at lyden kan være et problem, men det virker som dette er et in-game problem, ikke oppstart.

Skal prøve og starte spillet med alt på min, og la det stå i ca. 20-30 minutter. Virker det ikke da legger jeg meg heller på gulvet å griner bitre tårer.

Hjelp meg! Hversåsnill.

DxDiag.txt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig crack kanskje? Det er såvidt meg bekjent ikke mulig å kjøpe dette spillet enda, så med mindre du sitter med en anmelderkopi er du på tynn is.

Skrevet
Dårlig crack kanskje? Det er såvidt meg bekjent ikke mulig å kjøpe dette spillet enda, så med mindre du sitter med en anmelderkopi er du på tynn is.

Det finnes loop-holes i verden, jeg brukte et. NEI jeg downloada ikke spillet. Det er uansett ikke noe viktig. Det jeg trenger og vite er om PC-en min trenger ny prosessor. Mass Effect er bare noe av det jeg ønsker og spille. Har og hatt problemer med CoD4, Crysis, R6:Vegas2 og mer. Virker som alle nye spill er allergiske mot min stakkars data...

Skrevet (endret)

Har kjøpt og lastet ned fra EA selv.

Oppstart av spillet tar hver gang lang tid. Første gang man starter den bruker den lang tid på en svart skjerm.

Så prøv å starte spillet. Glo noe på TV og sjekk igjen. Kanskje den kjører noe førstegangs greier.

Har Intel E6600 og kjører i Vista 64bit.

Og til de som har downloadet cracket spill, så får dem ikke spille lenge. Straks du skal ta av og ut i verdensrommet så funker IKKE cracken. Så jeg kjøpte'n. Spillet er verdt det :)

Endret av wolf5
Skrevet
Og til de som har downloadet cracket spill, så får dem ikke spille lenge. Straks du skal ta av og ut i verdensrommet så funker IKKE cracken. Så jeg kjøpte'n. Spillet er verdt det :)

Lol leste på et annet forum at det problemet er løst, piratene fikser alt .. :roll:

Skrevet

Et lite søprsmål om EA online store. Hvor mange kopier av spillet kan en ha installert samtidig? Jeg har en laptop som jeg har tenkt til å laste ned spillet til, men hvis den ikke kjører mass effect "godt nok", ønsker jeg å installere/flytte det til en desktop. Er det mulig, eller må jeg laste ned spillet på nytt/kjøpe en kopi til?

Skrevet

Vil tro du kan installere det på så mange maskiner du vil. Men skal du være lovlydig så antar jeg at du må avinstallere på den ene maskinen først.

Men det hadde ikke jeg brydd meg om. Installer på maskin #2 og test ut.

Skrevet
Vil tro du kan installere det på så mange maskiner du vil. Men skal du være lovlydig så antar jeg at du må avinstallere på den ene maskinen først.

Men det hadde ikke jeg brydd meg om. Installer på maskin #2 og test ut.

EA er veldig griske og lite kundevennlige i forhold til feks steam , man kan ikke laste ned spill omigjen etter et halvt år uten å betale ekstra osv osv , er nok mang begrensninger her .

Jeg prøver skygge unna EA spill , de er kreften .

Skrevet

Stod 2 år når jeg lastet ned Mass Effect.

Men som jeg nevnte i en annen tråd. Jeg lastet ned. Slo av EA downloader (+ fjernet fra autostart ved oppstart). Installerte manuelt og satte i gang å spille.

Så sånn sett tror jeg rett og slett av den versjonen vi laster ned er en "NO-DVD" versjon, som ikke en gang sjekker "Digital Rights Managment" til EA downloader...

Har ikke dobbeltsjekket, men EA downloader kjører IKKE, og jeg har testet med å slå av nettverket for å se om Mass Effect kjører en "call home" sjekk. Men den starter fint.

Får noen standard WSOCK32.dll feil som jeg bare trykker forbi hver gang.

Så med nøkkelen, en fritt installerbar Mass Effect, så tror jeg at jeg er løsrevet fra EA. Foretrekker HELST å laste ned via Steam om mulig. Synes fremdeles Steam er den beste løsningen på markedet for nedlasting av spill. Ingen tidsbegrensning som på EA.

Skrevet

Etter hva jeg har lest, så validater spillet seg selv noen ganger

i uken mot en server. For å være sikkert på at det ikke er en "pirat"

version kek. Kan være at serverne er overkjørt og at man blir

satt i kø. Kan muligens være derfor det tar så lang tid.

Høres bare teit ut spør du meg, ødelegge så mye at man må finne på noe

annet mens man venter på at spillet skal loade, go go gadget internets

verification lol.

ikke sikkert dette gjelder for alle versionene tho.

Skrevet

Nå har jeg startet spillet, for så og la det stå i fred en stund. Etter 3 timer har ingenting skjedd. WHOP-DE-F*CKING-DOO!

Jeg gir faen meg opp, å oppgraderer PC-en istedet.

Skrevet (endret)
Har kjøpt og lastet ned fra EA selv.

Oppstart av spillet tar hver gang lang tid. Første gang man starter den bruker den lang tid på en svart skjerm.

Så prøv å starte spillet. Glo noe på TV og sjekk igjen. Kanskje den kjører noe førstegangs greier.

Har Intel E6600 og kjører i Vista 64bit.

Hvordan fikk du kjøpt spillet? Blir avvist i EA store og Direct2Drive pga "country restrictions". Spillet slippes ikke før 06.06.08 i Europa.

Endret av Shagma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...