Gå til innhold

Ny verdensrekord på 100 m: 9.69!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
no blir det vel masse dopingmas rundt den verdensrekorden. håper han har rent mel i posen. blir et kanonbra ol. ser frem til det

Syk prestasjon, men det sier jo seg selv når det er snakk om verdensrekord i en av verdens mest prestisjetunge øvelser.

 

Når det gjelder doping, ser ihvertfall ikke han ut som han er det. Han ser på ingen måte overdrevent muskuløs ut. Han ser faktisk mindre muskuløs ut enn veldig mange sprintere på høyt nivå. Roids får jo som kjent musklene til å gro raskere/lettere. Sier ikke at dette er noe bevis for at han ikke doper seg, men det er vel kanskje en liten indikasjon.

Lenke til kommentar

Men i utgangs punktet så er ikke en stor sprinter en opptimal sprinter. Finnes masse doping som gjør så man ikke blir større, men man blir sterkere og får en høyere fart på kontraksjon av muskelmasse. som gjør at man kan f.eks løpe fortere. Om han er dopa eller ikke er ikke lett å si enda. Er mange som blir tatt i ettertid, og idag så er jo ikke en sprinter i mediene i mer enn ett par år. Før så hadde man sprintere som Frankie Fredericks og Michael Johnson som var i toppskjiktet i mer enn ti år hver. Idag er det sjeldent noen er der i mer enn to til tre år.

 

"Jays" er jo en "spinkel" sprinter, men klarer fortsatt og løpe utrolig fort. Pga han har en mer optimal kropp for sprint. han veier jo ikke mer enn 72-74 eller no i match vekt. Og han er vel rundt 1.83 høy eller no.

Lenke til kommentar
"Jays" er jo en "spinkel" sprinter, men klarer fortsatt og løpe utrolig fort. Pga han har en mer optimal kropp for sprint. han veier jo ikke mer enn 72-74 eller no i match vekt. Og han er vel rundt 1.83 høy eller no.

 

 

Jays er vel i overkant av 1,90m høy Espen, men det understreker vel bare poenget mer ;)

 

Se hvordan han ser ut i forhold til Powell :DJays og Asafa

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ser ikke bort fra en ny verdensrekord på 200m heller...

Tviler jeg sterkt på. 200m er en av løpsrekordene for menn som har stått lengst. Likevel har ingen vært i nærheten av den. De nærmeste har vært Tyson Gay (19,62) og Xavier Carter (19,63), og da sjønner vi hvor sinnssyk Johnsons 19,32 er. Utenom disse 3, er det bare 3 til som har vært under 19,70.

 

Usain Bolt har også en svært god tid på 200m -- 19,75 (Noe som gir han en topp 10-plassering over tidenes beste tider på 200m noensinne) fra i fjor -- men jeg tviler likevel på at han heller kryper under 19,60 med det første.

 

Verdensrekorden på 200m er helt syk. Jeg har mer tro på at Johnsons 400m-rekord ryker. Den er også svært god, men ikke like god som 200m-rekorden. Og Jeremy Wariner har flere ganger vist at han har det som skal til for å true denne rekorden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Oppdatert! 9,69 i OL-finalen av Bolt og jogger inn de siste 10 metrene... Det sykeste jeg har sett på idrettsbanenn noen gang!

 

Ble ikke den store konkurransen man håpet på. Powel greiede bare 5.plass, mens Gay greide ikke engang å kvalifisere seg til finalen.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Da må jeg spise ordene mine, selv om det ble skrevet før gulløpet hans på 100m.

 

Da har Bolt stårr for noe av det råeste i dette OL. 19,30 på 200 må være det sykeste løpet noensinne.

 

Klarer liksom ikke se for meg at Bolt er dopa. Han virker som en grei type. De som doper seg virker som regel ikke greie :hmm:

Dette er ikke noe jeg gidder å spekulere i. Men at han 'virker grei' sier nok ingenting.

Lenke til kommentar
En av tidenes olympiere. Personlig mener jeg dette slår Phelps sine prestasjoner i dette OL.

Helt enig.

 

Tviler sterkt på at Bolt er dopet. Kroppen hans er jo drømmekroppen for 100/200m , helt sykt. Han sprang jo 200m på noe go tyve allerede som 15åring ? :)

Jeg gidder ikke spekulere så mye i om han er dopet eller ei. Jeg liker i alle fall å tro at Bolt ikke er dopet.

 

Men det overrasker meg på ingen måte om han noen gang blir tatt. Man kan si at han alltid har vært svært god, og at han virker hyggelig. Men, som jeg har påpekt tidligere -- Johnsons rekord var helt syk, og har vært i en klasse for seg selv siden den ble tatt. Man kan være dopet opp gjennom ørene, og likevel er Johnsons rekord unåelig. Bolt tok ikke bare rekorden, han knuste den med tanke på motvinden.

 

Men jeg liker som sagt å tro at dette er ekte saker, og gidder ikke bruke energi på å spekulere i annet før noe annet kommer på bordet.

 

 

Forresten -- hvis du skulle være i tvil -- Michael Johnson var helt klart dopet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...