nets Skrevet 1. juni 2008 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Som tittel sier så lurer jeg på om man kan bruke dette kortet uten å ha chipsett som støtter SLI. Jeg vet ikke om den har egen SLI kontrollerchip så er det jeg lurer på for å få de 2 GPU'ene til å jobbe sammen. Det virker logisk at den skal ha det, ettersom 1 SLI chip takler normalt 2 GPU'er (vet det finnes trippel SLI). Så er logisk da at hvert av kortene har hver sin SLI chip og så at hovedkortet harsin egen SLI chip til å koble disse 2 sammen om man har 2stk 9800GX2 og da 4 GPU'er i systemet. Håper på raskt svar ettersom Age of Conan laggen begynner å bli et virkelig stort problem PS: Har X38 chipset om det skulle ha noe å si, altså uten SLI støtte. Endret 1. juni 2008 av nts
Nizzen Skrevet 1. juni 2008 Skrevet 1. juni 2008 Har x38 og 9800gx2 og det fungerer glimrende Vil du ha 2 stk 9800gx2 i sli, så må du ha nVidia chipset hovedkort.
anders! Skrevet 1. juni 2008 Skrevet 1. juni 2008 Samme gjelder meg Nizzen, har bare prøvd 9800GX2 kortet på mitt x38 hovedkort i påskeferien men det fungerte knall. Nå venter vi i spenning på GTX280!
007CD Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Eneste problemet du KAN få er om du har ett HK med eldre brikkesett. Da kan det hende det ikke vil funke med PCI-e brikken på skjermkortet som deler det opp til de 2 GPU'ene. Løsningen på de problemene består av å oppdatere BIOSen på hovedkortet om det finnes oppdaterte BIOS'er å få tak på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå