Gå til innhold

hva bør jeg kjøpe i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal til USA 12.juni til 4.juli i bryllup til onkelen min :D

Har hørt at det er veldig billig der, noen forslag til hva jeg MÅ kjøpe over there?

kjøp deg en IPHONE :D:D eller rolle brett vis du skater :D

 

Hva koster en IPHONE der da? :D

Og hva må jeg gjøre for å få den til å virke i Norge ?

 

Skater ikke, spiller fotball ;-)

Lenke til kommentar
Skal til USA 12.juni til 4.juli i bryllup til onkelen min :D

Har hørt at det er veldig billig der, noen forslag til hva jeg MÅ kjøpe over there?

kjøp deg en IPHONE :D:D eller rolle brett vis du skater :D

 

Hva koster en IPHONE der da? :D

Og hva må jeg gjøre for å få den til å virke i Norge ?

 

Skater ikke, spiller fotball ;-)

 

du hakker den og den koster sirka 1500-2500 tror jeg den koster .

Lenke til kommentar
Skal til USA 12.juni til 4.juli i bryllup til onkelen min :D

Har hørt at det er veldig billig der, noen forslag til hva jeg MÅ kjøpe over there?

kjøp deg en IPHONE :D:D eller rolle brett vis du skater :D

 

Hva koster en IPHONE der da? :D

Og hva må jeg gjøre for å få den til å virke i Norge ?

 

Skater ikke, spiller fotball ;-)

 

du hakker den og den koster sirka 1500-2500 tror jeg den koster .

 

Er det vanskelig å hakke den da?

Lenke til kommentar

Dette blir veldig OT, men nei, det er ikke vanskelig.

Det spekuleres forøvrig i en ny iPhone som kommer om en drøy uke, og den kan jo være verdt å kjøpe for å ha noe litt annerledes enn alle andre.

 

Andre ting som kan være verdt å kjøpe er klær. Du får mye rabatter, og mange steder finnes det svære outlet malls med utgående modeller til meget lave priser. Her får du tak i det meste av merker - alt fra H&M til Gant, PRL, Lacoste, YLS, L&S mm.

Her kan man gjøre mange gode kjøp.

 

Det kan også være verdt å kjøpe laptop hvis du trenger det. Du mister dog 5 års reklamasjonsrett, men du kan finne noen veldig okei og rimelige maskiner der. Se litt på Apple sine bærbare samt Sony sin Vaio-serie - der kan du gjøre en del gode kjøp.

EeePC kan du jo også kjøpe deg billig, for prisen i Norge blir nok en del stivere enn det den er i statene.

Lenke til kommentar
Dette blir veldig OT, men nei, det er ikke vanskelig.

Det spekuleres forøvrig i en ny iPhone som kommer om en drøy uke, og den kan jo være verdt å kjøpe for å ha noe litt annerledes enn alle andre.

 

Andre ting som kan være verdt å kjøpe er klær. Du får mye rabatter, og mange steder finnes det svære outlet malls med utgående modeller til meget lave priser. Her får du tak i det meste av merker - alt fra H&M til Gant, PRL, Lacoste, YLS, L&S mm.

Her kan man gjøre mange gode kjøp.

 

Det kan også være verdt å kjøpe laptop hvis du trenger det. Du mister dog 5 års reklamasjonsrett, men du kan finne noen veldig okei og rimelige maskiner der. Se litt på Apple sine bærbare samt Sony sin Vaio-serie - der kan du gjøre en del gode kjøp.

EeePC kan du jo også kjøpe deg billig, for prisen i Norge blir nok en del stivere enn det den er i statene.

 

Skal nok kjøpe en del klær der ja. Sko også er nok veldig billig.

Noen som vet navnet på noen store kjente butikker der da, så jeg kan sjekke på nettet ?

:)

Lenke til kommentar

(Beklager paa forhaand, har ikke norsk tastatur, ea oo aa!)

Bor i USA selv for ooyeblikket, og ja, klear og sko er billig her i forhold til i Kongeriket Norge. Sjekk ut

JC Pennys og Macys, to store butikk kjeder med mye utvalg av forsjellige populeare merker. De finner du selv i de minste byene, hvertfall hvor jeg bor. Ellers finner du H&M. Pac Sun er en butikk med enkelte fine klear.

 

Ang. iPhone koster den ca. $200 med 8GB, +/- tax (6%) og S&H om du bestiller (shipping and handeling)

 

Ellers kan du alltids overaske dine snusende landsmenn med orginal og gruelig kreft-fremkallende "Chew", den amerikanske form for tyggetobakk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Penny's og Macy's er jo to litt forskjellige kjeder - Penny er low-end, Macy's er mer upper end med de kjente merkene..

 

Klær og sko ikke minst er veldig billig i forhold til i Norge.

 

Jeg har selv et par Vaio-er fra Sony, gode bærbare med worldwide guarentee. De selges jo visstnok i Sverige, så godt spm hvorfor de ikke selges i Norge.

Lenke til kommentar
(Beklager paa forhaand, har ikke norsk tastatur, ea oo aa!)

Bor i USA selv for ooyeblikket, og ja, klear og sko er billig her i forhold til i Kongeriket Norge. Sjekk ut

JC Pennys og Macys, to store butikk kjeder med mye utvalg av forsjellige populeare merker. De finner du selv i de minste byene, hvertfall hvor jeg bor. Ellers finner du H&M. Pac Sun er en butikk med enkelte fine klear.

 

Ang. iPhone koster den ca. $200 med 8GB, +/- tax (6%) og S&H om du bestiller (shipping and handeling)

 

Ellers kan du alltids overaske dine snusende landsmenn med orginal og gruelig kreft-fremkallende "Chew", den amerikanske form for tyggetobakk. :thumbup:

 

200$ er jo meeget billig er det ikke det?

 

''Chew'' må nok prøves, selv om det fremkaller kreft, hva er det som ikke gjør det nå for tiden da? hehe

;)

Lenke til kommentar

Ops! Beklager saa meget, er $400, ikke $200.

Dollarkursen er paa ca. 5.1 NOK paa ooyeblikket, saa litt over 2000 NOK. Vet ihvertfall om landsmenn som har faatt med en iPhone hjem med suksess.

 

Naar det kommer til "chew" er den forferdelig sammenlignet med svensk herlighet da de bruker glassfiber istedenfor salt.

Lenke til kommentar

MacBook er det vel $1.099 dollar for, pluss sales tax, så man sparer litt mot den norske prisen på 8.790 NOK.

MacBook Pro og MacBook Air kan du nok spare mer på, men egentlig må du jo betale 25% MVA når du kommer hjem.

However, mange dropper det og tar den med seg i håndbagasjen, og kommer seg fint gjennom.

 

Når du kjøper en maskin fra Apple har du 1 års worldwide guarantee, så det kan lønne seg å kjøpe med seg AppleCare, som utvider til 3 års worldwide guarantee. Det kan også virke som at AppleCare-kunder blir tatt bedre vare på mtp. service og reparasjoner, for det er mange som ikke har AppleCare som har store problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...