Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå kutter vi ut. Tråden er blitt helt crap uansett om vi ikke skal tulle den til ennå mere.

 

Det er massevis av informasjon ute på nettet for den som gidder å bruke ett minimum av tid på og finne ut av det.

 

Trådløst har i alle år vært Wlan. Skjønner godt at de som har svart deg ikke helt skjønner at du ikke skjønnte at Wlan er trådløst. Det er så innarbeid at det for meg er helt merkelig at du ikke vet det. Men du har helt sikkert en masse ting som du har interesse av å vite.

 

Jeg vil foreslå at du bruker litt tid på å prøve og finne svar på dine spørsmål før du stiller spørsmål her. Det lærer du mye mere av enn at vi havner i en slik diskusjon som vi er i nå.

 

Mvh

Endret av Marber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Nå kutter vi ut. Tråden er blitt helt crap uansett om vi ikke skal tulle den til ennå mere.

 

Det er massevis av informasjon ute på nettet for den som gidder å bruke ett minimum av tid på og finne ut av det.

 

Trådløst har i alle år vært Wlan. Skjønner godt at de som har svart deg ikke helt skjønner at du ikke skjønnte at Wlan er trådløst. Det er så innarbeid at det for meg er helt merkelig at du ikke vet det. Men du har helt sikkert en masse ting som du har interesse av å vite.

 

Jeg vil foreslå at du bruker litt tid på å prøve og finne svar på dine spørsmål før du stiller spørsmål her. Det lærer du mye mere av enn at vi havner i en slik diskusjon som vi er i nå.

 

Mvh

 

hvem har gitt deg retten til å være sjef?

 

Er ikke min skyld at jeg er så og si 0 intressert i data, og om du føler at jeg er "dummere" fordi jeg ikke er en data geek som kan alle fagutrykk og ord, så synts jeg bare synd på deg, sier mer om deg enn meg

 

edit: gidder ikke skrive her mer da tydigvis ballus og marber er blitt "moderatorer" her.. Trodde tråden var for å kunne spørre om ting, men tok tydligvis feil her, hva er vitsen med en tråd hvor alle skal vite alt og ikke hjelpe folk som ikke har peiling i det hele tatt på data? Bare frys ut de som ikke er nerder det... dere for holde på..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
hvem har gitt deg retten til å være sjef?

 

Er ikke min skyld at jeg er så og si 0 intressert i data, og om du føler at jeg er "dummere" fordi jeg ikke er en data geek som kan alle fagutrykk og ord, så synts jeg bare synd på deg, sier mer om deg enn meg

Her blir vel bare det marber nettop sa bevist. Prøv Google før du spør.

 

Denne tråden er så godt som død anyway.

Lenke til kommentar

Har nå fått min Wind. Og er hittil kjempefornøyd. Ikke hatt noen problemer med verken å koble opp til nettet eller andre ting. Tastaturet er veldig greit å skrive på. Må dog likevel tilføye at jeg synes Acer One sitt tastatur er hakket bedre og passer mine fingre bedre rent ergonomisk. Men det er ikke store forskjellen, så det krever bare litt trening før Wind sitt tastatur ligger innebygd i fingrene mine også. Merker foresten ikke noe til "problemet" med at komma-tasten ligger for tett eller "feil" forskjøvet, slik flere i denne tråden tidligere har påpekt krever litt tilvenning.

 

Ellers har jeg ikke rukket å prøve å kjøre noe film eller lagt inn noen spill. Er vel heller ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det, da jeg aldri har prøvd å overføre noe fra DVD/CD til USB via minnepenn. Men satser på å lære det nå, for har lyst til å kunne ha noen filmer lagret på disken. Skal legge inn Office etterhvert også.

 

Ser foresten ikke noe til at den berømte lampe-indikatoren skifter fra grønt til blått når jeg skrur på "sparemodus" (ECO-modus eller hva det nå ble kalt). Men ser jo at lysstyrken dempes da når jeg trykker Fn + F10. Ellers savner jeg litt mer forklaring på de forskjellige Fn-tastekombinasjonene, da. Har aldri vært særlig vant til å bruke disse tastene, men synes godt det kunne ha vært en liten hurtig-guide i de tynne lefsene som ble vedlagt som info til maskinen. Men kanskje noen kan legge ut ei fullstendig liste over disse kombinasjonene?

 

Foresten, så har touch-pad'en min vanlig skli-scroll såvidt jeg har erfart. Er bare å skli med fingeren nedover, så dras siden nedover. Men kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få stilt inn web-sider til automatisk å vise fullskjerm når jeg logger meg på nett, slik at vinduet automatisk dekker hele skjermen? Slik det er nå, så vises jo forsåvid siden full-skjerm med en gang, men problemet er at dette fullskjerm-vinduet ikke dekker hele skjermen. Dette medfører at jeg hver gang må dra vinduet både oppe og til siden for at fullskjerm-modus faktisk skal dekke hele skjermen. Litt irriterende å måtte gjøre det hver gang man logger seg på nett.

 

Og kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få større skrift på nettsider? Vet jeg kan gå inn på PPT eller hva det nå heter på egenskaper for skjerm. Men ikke det jeg er ute etter, for den egenskapen styrer ikke skrift på nettsider, kun på skrivebord ol. Og det hjelper ikke å gå inn på VIS på verkøylinjen og velge store bokstaver. For dette gjør bare enkelte headlines større, ikke selve hovedskriften/teksten, om jeg kan si det slik. Har fått til å stille inn slik at all tekst på siden ble større, men husker ikke lenger hvordan. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Testet ut Age of Empires II i dag. Funker som rakkern.

 

hei, dere som har testet ut spill. Hvordan har dere greid å få en spill CD over til Wind'en uten DVD/CD-romspiller på maskinen? Og hvordan løser dere det etter at dere har fått det installert via USB, siden de fleste spill krever at du setter inn CD-plate?

 

Foresten, Ctrl +/- funket veldig greit for å få større tekst på nettsiden, ja! Likedan var F11-tasten grei å ha for å få fullscreen-modus. Takk for det!

Endret av elektrofilz
Lenke til kommentar
Testet ut Age of Empires II i dag. Funker som rakkern.

 

hei, dere som har testet ut spill. Hvordan har dere greid å få en spill CD over til Wind'en uten DVD/CD-romspiller på maskinen? Og hvordan løser dere det etter at dere har fått det installert via USB, siden de fleste spill krever at du setter inn CD-plate?

 

Foresten, Ctrl +/- funket veldig greit for å få større tekst på nettsiden, ja! Likedan var F11-tasten grei å ha for å få fullscreen-modus. Takk for det!

 

Bruk ekstern CD/DVD-spiller (USB-basert) eller daemon-tools...

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket rundt på nett en stund, men når man søker på keyboard i sammenheng med disse pcene, snakker folk KUN om at det er "nesten full størrelse." Det jeg lurer på er hvor mye lyd tastene lager når man skriver på dem. Jeg har vel det man kan kalle en relativt "voldelig" skrivestil, jeg lager ihvertfall mye lyd når jeg skriver på et vanlig tastatur, men jeg har prøvd tastaturer før som har vært ganske så lydløse. Grunnen til at jeg vil vite dette er at jeg, hvis jeg skal kjøpe en MSI Wind, mest sannsynlig vil bruke den til å skrive notater på forelesning av og til. Da er det ikke så kjekt å lage massevis av lyd. Er det noen som har noen erfaringer med dette?

 

Det samme gjelder for øvrig vifte og harddisk, så hvis noen har noe å si, så ville jeg vært takknemlig.

Lenke til kommentar
Jeg har sjekket rundt på nett en stund, men når man søker på keyboard i sammenheng med disse pcene, snakker folk KUN om at det er "nesten full størrelse." Det jeg lurer på er hvor mye lyd tastene lager når man skriver på dem. Jeg har vel det man kan kalle en relativt "voldelig" skrivestil, jeg lager ihvertfall mye lyd når jeg skriver på et vanlig tastatur, men jeg har prøvd tastaturer før som har vært ganske så lydløse. Grunnen til at jeg vil vite dette er at jeg, hvis jeg skal kjøpe en MSI Wind, mest sannsynlig vil bruke den til å skrive notater på forelesning av og til. Da er det ikke så kjekt å lage massevis av lyd. Er det noen som har noen erfaringer med dette?

 

Det samme gjelder for øvrig vifte og harddisk, så hvis noen har noe å si, så ville jeg vært takknemlig.

 

Wind'en er så å si lydløs. I en forelesningssal vil ikke Wind'en være til sjenanse - det vil jeg garantere. Hører heller ikke noe særlig til vifta, med mindre man virkelig konsentrerer seg for å høre den. Ang. tastatur synes jeg ikke det er noe særlig bråkete av seg. Litt vil man jo høre når man hamrer på tastene, men har hørt atskillig mer bråkete tastatur enn dette. Vil heller si at den lyden du hører, vil du få uansett tastatur.

Lenke til kommentar

Er det noen flere her som har kjøpt dette minnet til Winden sin?

APACER 1.0GB SO-DIMM 667MHz DDR2 Specifically For EeePC 1.6V CL5

Bare lurer på om det er noe spesielt bortsett fra volten på dette minnet som gjør det forskjellig fra annet minne?

 

Ble plutselig litt usikker når det står spesielt for ASUSTek Computers på brikken jeg har mottatt...

Lenke til kommentar

Fikk nettopp mail fra ps.no at MSI ikke kommer til å selge winden med 160 Gb med 6 cell batteri inkludert, slik som det sto på ps.no sine sider.

 

Vi har nå fått info fra MSI på at denne kommer med 3 cellers batteri og ikke 6 celler.

 

Den vil heller ikke komme med 6 celler senere.

 

Ønsker du å avbestille enheten du har bestilt kan dette gjøres ved å besvare denne mail med navn og ordrenr, eller logge deg inn på ”din side” på www.ps.no

 

Dette bør gjøres før kommende mandag. Vi har fått signaler om at vi får den på lager da, og vil starte utsendelse snarest.

 

Dette til informasjon.

 

Dette irriterer meg noe grenseløst da jeg faktisk har betalt ekstra i forhold til den 120 GB versjonen jeg var i kø til å få allerede. Jeg lurer på om jeg må betale den samme prisen nå som det ikke er 6 cell batteri, med tanke på at da betaler jeg jo nesten 500 kr for 40 Gb ekstra harddisk...

Endret av farballa
Lenke til kommentar
Har nå fått min Wind. Og er hittil kjempefornøyd. Ikke hatt noen problemer med verken å koble opp til nettet eller andre ting. Tastaturet er veldig greit å skrive på. Må dog likevel tilføye at jeg synes Acer One sitt tastatur er hakket bedre og passer mine fingre bedre rent ergonomisk. Men det er ikke store forskjellen, så det krever bare litt trening før Wind sitt tastatur ligger innebygd i fingrene mine også. Merker foresten ikke noe til "problemet" med at komma-tasten ligger for tett eller "feil" forskjøvet, slik flere i denne tråden tidligere har påpekt krever litt tilvenning.

 

Er det ikke mer behagelig med litt større tastatur sammenlignet med Acer One?

Har en Asus eee selv som har samme størrelse som Acer One, synes tastaturet blir for lite selv, er ikke tastaturet på MSI Wind spesielt større?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...