Gå til innhold

Dårlig lyd i 5.0


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nylig kjøpt meg suround forsterker 5.1 Kenwood KRF-V5200D

Problemet er at i 5.0 altså da centeren er med i bilde så blir front høyttalerene så dårlig lyd av seg. Har da skrudd av subwooferen slik at front høyttalerene skal lage bassen siden jeg kan kjøre 2.0 eller 4.0 så gir det bra lydbilde. Slår jeg på centeren så mister jeg all basseffekt fra front høyttalerene. Eltax Mill 500 fronthøyttalere og 2 50watts sony som bak.

Er det vanlig å måtte ha ekstern subwoofer og kjøre 5.1 for å utnytte alle utgangene og for å oppnå et bra lydbilde ?

 

 

Mvh Chief_R-W :)

post-41827-1212146988_thumb.jpg

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempefint med svar :)

 

Har nå koplet som før en pc høyttaler på center utgangen på lydkortet for å få med meg litt mer lyd ettersom den forsvinner litt da jeg sitter ganske godt stykke unda og rommet igrunn feil i forhold til å ha et musikk anlegg på men får prøve å gjøre det beste ut av det likevel :)

Har nok ikke gjort meg helt kjent med oppsettet enda mens kan stille inn ifra lytteposisjon hvor mange M det er ifra høyre front , venstre front bak høyre og ventre osv. Vet ikke om det kanskje også kan hjelpe til å gi bedre suroundfordeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...