Gå til innhold

Retarded GTA IV bugs.


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til en ting på GTA IV i det siste, og det er jævlig irreterenes til tider.

 

her er glitchene jeg mener:

 

Stjeler du en dårlig bil å kjører rundt i den er ca. 70% av alle andre bilene like dårlige, og mange er av den samme typen, engang så jeg også 11 limousiner på under 1 minutt, et var sikkert bare random, men uansett...

 

Har du en bra bil er det akkurat det motsatte.

 

De få gangene du ser et kjøretøy du vil ha og er på vei til å stjele det, vist du snur deg i max 0.5 sec å ser tilbake så er det HELT annerledes biler der..

 

samme skjer vist du kjører å trykker den knappen som gjør at du ser 180grader bakover. Når du slipper den knappen så kryr det plutselig av biler forran deg, uansett om det bare kanskje var 1 bil forran deg før du trykte.

 

Hver gang du skifter kameravinkler å ser tilbake så blir bilene og sivilisasjonen endret.

Endret av ito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at det blir mange identiske biler suger, men det er ingen bug. Det er sånn fordi minnet bare har plass til en viss mengde forskjellige bilmodeller på en gang, og det har vært sånn siden GTA III.

Da er det verre at spillet spawner tusen taxier midt i fleisen på meg når jeg benytter meg av titte-bak-knappen. Skjer dog bare når jeg kjører fort. Burde være mulig å fikse.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Håper PS4 får en trillion terabyte ram og vi slipper å se det i GTA V. På den annen side er det jo også litt kjekt med lett tilgang til en tilsvarende bil når den man har starter på siste verset. I hvert fall når det er en fet bil.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Som andre har nevnt så er ikke dette bugs men heller snarveier utviklerne av spiller har tatt for å begrense ressursbruken til spillet.

 

Dette gjelder både for hvilke type biler som er rundt, og at spillet ikke husker hvilke biler som er rudt når en forandrer kameravinkel. Irriterendes ja, men uforståelig nei.

Lenke til kommentar

Spoiler om "Revenger's Tragedy" på rundt 60% i spillet:

 

 

Er på Revenger's tragedy ( misson 59,80% inn i spillet.) Når jeg skal ta båten så sprenger den seg selv noen ganger. OG man skal kjøre under et helikopter før så å hoppe opp på det. Når jeg er på tur under helikopteret med båten blir vannet bortig helikopteret og ikonene vises ikke lenegere på mini mapen, helikoptere flyger i superfart bort og misson failed. Dette har skjedd 8 ganger, greier ikke missonen på grunn av BUG! What to do? noen som har opplevd det samme`?

 

 

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Jeg synes GTA4 har blitt bra på å ikke "magisk" fjerne biler når man skifter kameravinkel. Husker i alle andre GTA spill i 3d, da hvis man snudde seg og deretter tilbake igjen, var bilen(e) borte.

I GTA4 har jeg ikke merket så mye til dette problemet. Ser jeg en bil langt der framme og bestemmer meg for å se bak meg og dertetter fram igjen, så er bilen forsatt der.

Men det med at biler plutslig spawner foran deg, merker jeg rimlig ofte.

 

Men det ødelegger ikke spillet for min del =)

Lenke til kommentar

jeg har sett to litt merkelige bugger den ene er litt artig en andre er bare merkelig, noen ganger når jeg har stått og skutt på en bil helt til den skal sprenges, så forskinner den bare, poff så er den helt borte. den andre morsomme buggen er når man rygger inn i lekestativ eller noe sakte så blir man skutt ut drit høyt og langt opp i luften :!:

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til en ting på GTA IV i det siste, og det er jævlig irreterenes til tider.

 

her er glitchene jeg mener:

 

De få gangene du ser et kjøretøy du vil ha og er på vei til å stjele det, vist du snur deg i max 0.5 sec å ser tilbake så er det HELT annerledes biler der..

 

samme skjer vist du kjører å trykker den knappen som gjør at du ser 180grader bakover. Når du slipper den knappen så kryr det plutselig av biler forran deg, uansett om det bare kanskje var 1 bil forran deg før du trykte.

 

Hver gang du skifter kameravinkler å ser tilbake så blir bilene og sivilisasjonen endret.

 

aldri opplevd de der. Har du Xbox 360.

 

 

Selv er jeg irritert over at den bilen du har dukker opp så mye. Fikk en Comet av Brucie, så kjørte jeg til safehouse, og bortover alle gater sto Cometer parkert.

 

En gang da jeg spilte biljard, tok Niko og snudde seg 180 grader og skjøt "i luften".

Lenke til kommentar

artig bug jeg kom over. Hadde bazooka, og gikk rundt i byen, da jeg kom over en stein vei (ingen biler kjørte der) og skjøt på veien, så gikk skuddene opp igjen, som om de reflekterte det

((det under er en tegning av bazooka skuddet som bouncer opp igjen))

. .

. .

_____._ .__________________________________

Lenke til kommentar
Samme opplegget viss du finner "Sultan RS" bilen. Den skal det visst bare finnes en eller to av i hele Liberty city. Men så fort du begynner å kjøre den så spawner det maaasse andre Sultan rs biler. Da er det plutslig ikke så kult å ha en bil som skulle være så spesiell.

Dette er vel historisk sett slik de gjorde det for å spare litt minne på PS2 ved å ikke ha altfor mange ulike biler på skjermen samtidig.

 

Nå idag er vel neppe det hovedargumentet, og jeg synes egentlig det er veldig smart at de har holdt på denne 'tradisjonen'. Herper du en sjelden bil du har styra mye med for å skaffe så kan du jo knabbe en annen av samme type hvis du er rask istedet for å 'begynne helt på nytt' :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...