Gå til innhold

BK: Fotoshoot av 3 biler.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes bildene er flotte. Personlig har jeg ikke noe imot at bilder ikke alltid er hundre prosent realistiske. Det er en del halo effekt på bildene som er enkelt å ta bort.

 

Kompositorisk er det kanskje litt igjen. Ideen er god, og for så vidt gammel. Det blir veldig mange elementer og linjer i de to siste bildene, hvoran ingen leder inn mot motivet. Tror du ville vunnet på å jobbe litt med bakgrunn før du parkerte bilene, velge enten et par elementer for å ramme inn, eller "jevnere" rot, om man kan si det slik.

 

Men det er i det veldig kritiske hjørnet. Som vel var det du spurte etter. Flott bilder.

Lenke til kommentar

Seriøst folkens, ser dere boksen som er limt i toppen av denne kategorien? Les den, les den så en gang til :)

 

Dette innlegget er myntet på de som har fått innlegg slettet i denne tråden nå. Off-topic kjekling kan dere om nødvendig ta på pm. Gjør deres beste til å holde en fin og positiv stemning nå. De eneste gretne personene vi trenger på dette forumet er vel oss moderatorer ;)

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar
Sinnsvakt fresh lokasjon på de siste 2 bildene!

 

PS. Fjern bilskiltene!!!

 

- Kule bilder, med en tøff effekt som gjør at iallefall jeg ser mer enn 1 gang på bildet.

 

Meget meget stor + for valg av lokasjoner på de 2 siste bildene.

 

Takk takk:)

 

Noen gode tips til å fjerne bilskilter egentlig? :)

Lenke til kommentar

Bilde #1 er utrolig bra i mine øyne. De andre 2 har du funnet flotte kreative bakgrunner, men bilene blir litt "plastik" i forhold til den "gamle" ;) Flott bilde å ha på veggen

 

Fjerning av tekst på plata er vel såre enkelt, merk området, lag nytt lag og fyll dette med en fast farge eller helst "blur" det til det ukjennelige...

 

eks,

post-83377-1211927435_thumb.jpg

 

Bekklager noe redigering i tillegg (ditt utsnitt er mye bedre, men med vignetering som muligens er helt OK her..)

 

Kan du beskrive litt av prosessen du hadde i hodet mht. "fremføringen/lokation" og ønsket effekt i PS med bildene ?

Syns du er inne på noe veldig spennende og har lyst til å lære litt andre effekter i PS..

 

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Takk takk:)

 

Når jeg tenker på fjerning av bilskilter så spiller det egentlig ingen rolle om tegnene på skilta er der. Om de skal fjernes, vil jeg ha det slik at det ikke synes at det er noe der.

 

Framgangsmåten min, på la oss si Triumphen da, som mange liker veldig godt (og framgangsmåten generelt på de):

 

1. Hvor skal jeg ta bildet. Hender jeg og noen venner, eller alene (med god musikk på) kjører rundt og dagdrømmer, titter å tester ut steder som passer som en bakgrunn. Bagrunnen på Triumph bildet ville jeg ikke ha moderne ting i bakgrunn. Jeg ville ha noe som alltid har vært slik det er fra "gammelt" av, noe stranda, havet, de små hyttene bak der osv virket som. Det er nesten som å kjøpe klær, man merker fort om man finner favorittbuksa. Det ekstre glade presset i brystet når man har betalt den.. Det er det "trykket" i brystet jeg er ute etter når jeg farter rundt å titter... Og jeg er utrolig fan av skyer! De gir meg mye, for er de riktige gir de en dybde jeg ser etter i bildet.

 

2. JEG tar mange bilder. Av Audien og BMWen tok jeg ca 250bilder, for å så bruke god tid til å titte igjennom. Samme metode gjelder her, den som trykker ekstra i brystet velger jeg å gå videre med. (selvom jeg aldri oppfattet de forbaska støvkorna, noe jeg tror jeg har fikset nå).

 

3. Redigeringen var en blanding Dave Hill effekt, men også bare å prøve seg fram på mange områder. Leste noen guider her og der, brukte ting jeg har gjort før og smeltet de sammen til det samme "trykket" om at jeg ser på noe som varmer inni meg kommer fram... Hvordan jeg har gått HELT fram forblir vel litt hemmelig:) Målet mitt (med Audien og BMWen) var å åppnå en DH effekt så glossy som mulig. Ja, som du nevnte, for å "henge på veggen". For å bli beglodd, hehe. De skulle skinne, det skulle være sterke farger, osv osv... Og jeg fikk det til, og de som eier bilene ble meget fornøyde, og det føler jeg er mitt poeng sant? :)

 

Til slutt vil jeg nevne at etter å ha tatt mange bilder, hvorpå så å bruke en type DH effekt, har mye med lys og gjøre. Jeg merket fort at sola hjalp meg en god del den dagen, og andre bilder jeg har tatt hvor det er mindre lys, så blir det rett og slett ikke så bra. Og generelt kraftige farger fra før av er lettere å få glossy. Triumphen er hvit, og uansett om jeg prøvde ble den ikke bra om den ble mer glossy og glinsende.

 

Alt i alt ble jeg førnøyd, men jeg vet jo at med mer kunnskap og øving kommer resultatene, og det er det jeg ønsker. Derfor tar jeg imot kritikk med åpne armer.. Men alle har også forskjellinge meninger, så å stole blindt på folk er jo også en ting man må unngå littebitt da:) Men det sier seg vel selv om 100 mennesker sutrerer over noen detaljer, da er det vel noe galt:P hehe..

 

Takk takk,

Mvh Alex:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...