tflovik Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 På sønnen min sin laptop som han fikk i Julegave med Vista Home Basic har vi et rart problem. Når vi prøver å bruke Windows update så står den å søker uten å finne noe. Hvis jeg prøver å finne filene manuelt hos Microsoft så shutter explorer ned når man prøver å laste dem ned. Det er ikke en uorginal Vista det er snakk om her, denne Vista'en fulgte med laptop'en. Bør jeg prøve å reinstallere Vista eller finnes det en enkel måte å ordne dette på?
TCi Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Når vi prøver å bruke Windows update så står den å søker uten å finne noe. Om den ikke finner noe, så er den trolig oppdatert. Vista har automatiske oppdateringer satt som standard aktiv. Når den er ferdig å søke kan du velge "view available updates"? Hvis jeg prøver å finne filene manuelt hos Microsoft så shutter explorer ned når man prøver å laste dem ned. Det er fordi Vista er en integrert utgave av Windows Update. Den skal vanligvis lukke Internet Explorer og åpne Windows Update sitt kontrollpanel i Vista. Endret 26. mai 2008 av TCi
tflovik Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Skrevet 26. mai 2008 Poenget er at i lista over updates så står det ingen, og søkinga tar aldri slutt. Den bare går og går i det uendelige uten å finne noe. Internet forbindelse har vi og kan surfe eller laste ned.
TCi Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Kan være en feil med Windows Installer 4.0 i Vista. Ser at den ikke er tilgjengelig for nedlastning hos Microsoft. Fulgte det med en Vista-plate sammen med maskinen? I såfall kan du kjøre en repair install. Dersom du ikke har Service Pack 1 (SP1) installert, kan jeg anbefale å installere den også først. Den inneholder en rekke forbedringer og retter en rekke feil. Last ned SP1 (norsk)
tflovik Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Skrevet 27. mai 2008 Jeg har plata så jeg kan prøve repair eller evt. reinstall. Men kan jo prøve Sp1 først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå