Gå til innhold

Træææg oppstart... skyldes?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått 2 nye harddisker i PCen (ersatta de to gammle)

Etter instalasjonen og alt det, startet PCen ganske fort. Men i det sisste har den brukt en GOD del lengre tid. Når jeg skrur på, kommer det sånn status "vindu" opp.. som det alltid pleier... så kommer det Windows/vista loading... bla bla, SÅ blir skjermen svart og så står den sånn i sikkert 1 minutt eller no. mens den står sånn på "svart" skjerm, sviver vifta "opp og ned", altså den sviver i 2 sek, så er den stille i 2 sek, så sviver den i 2 sek, osv...

Tror det tar ca 1 min... hva skyldes det? Er bare så himmla plagsomt. :/

 

Takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har fått 2 nye harddisker i PCen (ersatta de to gammle)

Etter instalasjonen og alt det, startet PCen ganske fort. Men i det sisste har den brukt en GOD del lengre tid. Når jeg skrur på, kommer det sånn status "vindu" opp.. som det alltid pleier... så kommer det Windows/vista loading... bla bla, SÅ blir skjermen svart og så står den sånn i sikkert 1 minutt eller no. mens den står sånn på "svart" skjerm, sviver vifta "opp og ned", altså den sviver i 2 sek, så er den stille i 2 sek, så sviver den i 2 sek, osv...

Tror det tar ca 1 min... hva skyldes det? Er bare så himmla plagsomt. :/

 

Takk...

Sjekk alt av drivere (hk, gfx, etc) Sjekk hvor mange programmer som er satt til å starte ved oppstart. (scheduler)

Lenke til kommentar

Run/kjør (fra startlinja) --> msconfig

 

Der kan du huka av en god del ting i oppstarten. Det vil hjelpe betraktelig. Du bør også laste ned f.eks 'Registry Mechanic', så får du klarna opp i registeret ditt.

 

Kjør også en defragmentering.

 

Mulig det skyldes alle progs/spill osv du har lagt inn etter installasjon osv 'stjeler' litt av oppstartstiden og gjør den tregere.

 

Prøv det jeg har skrevet over og det vil hjelpe for noe uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...