Gå til innhold

Hvorfor spiller ingen Unreal Tournament 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spilt en del UT3 online, og det er veldig få andre folk der.

Hvis du søker på deathmatch finner du bare noen få servere, og ofte bare rundt 30 spillere.

UT3 er jo faktisk et utrolig bra spill som fikk 8/10 hos gamer.no og sort sett bra karakter hos alle de andre anmelderne. I tilleg er det en spillserie som alle har hørt om og som kjent for å være bra. Så hvorfor er det så få som kjøper og spiller det online?

UT3 burde jo egentlig vært kjempepopulært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men alikevel krever det masse kraft av maskinen. dessverre skal det mye til for at ett spill slår gjennom bra online.

Trenger ikke mange aktive servere for å ha det morro. UT3 er jo helt genialt, og man skal ikke se bort ifra at miljøet kan ta seg opp over tid.

Skrevet (endret)
Men alikevel krever det masse kraft av maskinen. dessverre skal det mye til for at ett spill slår gjennom bra online.

Trenger ikke mange aktive servere for å ha det morro. UT3 er jo helt genialt, og man skal ikke se bort ifra at miljøet kan ta seg opp over tid.

Det med at UT3 krever mye er bare tull.

Med mitt GF 7950GT kort får jeg kjempefin grafikk og bra FPS! Jeg synes UT3 krever utrolig lite av PCen i forhold til hvor fin grafikken er.

Vi får håpe det blir flere spillere etter hvert ja.

Men er UT3 blitt vanelig på turneringer ennå? isåfall burde jo det trekke veldig opp. Og det er få spill som funker like bra til turneringer som unreal tournament.

Endret av napaIm
Skrevet

Jeg har UTIII, men spiller det mest offline. Prøvde UT2k3 online en og annen gang, men som regel holdt jeg meg i live i ca tre sekunder hver gang. Hadde de hatt et rangeringssystem som lar deg spille med andre folk som er like dårlige som deg hadde jeg nok hatt mer interesse av å spille det online.

En annen ting jeg ikke ilker er at det er for rotete. Biler, hoverboard, fly, ødelegge "core" i basen til fiendene og trange kart høres tøft ut i et review, men i praksis blir det for komplisert for meg. Jeg foretrekker små til mellomstore områder hvor det er akkurat nok plass til å gjemme seg bak en stein eller et hushjørne, men uten å føle seg trygg. Det gir raske, hektiske kamper hvor alt handler om å se fienden før han ser deg. Det trenger ikke være mer komplisert enn det. :)

Skrevet

Det er jo ikke mer komplisert enn det ;)

Nivået varierer dog veldig fra server til server, og er man kun vant til offline så tar det tid før man kan hevde seg i øvre halvdel av scorelista :p

Skrevet

I "gamle dager" hadde vi pene våpen, pene, oversiktlige kart og noen enkle power-ups. Nå har vi kjøretøy, adrenalinkomboer (er de fortsatt med, forresten?), kjedelige våpen, hovedboard, lite vakre kart og så videre. Sier ikke at UTIII er dårlig, men noe forsvant mellom UT og UT2k3.

I tillegg liker jeg ikke at våpnene i UTIII er så kraftige. Blir du truffen en gang er du så godt som død med mindre du stikker av og finner noen health-powerups. I UT og Quake 3 kunne kampene pågå ganske lenge da det tok en god stund lengre å drepe hverandre (så fremt man er jevngode, selvsagt). Men, men. En del kan nok rettes med egne kart og mutatorer (skjønt selve mutator-konseptet er jo ikke akkurat med på å gjøre ting enklere.) ;)

Skrevet

UT3 er ivhertfall en av de mindre krevende spillene jeg har.

Crysis, WIC, CMrDirt, Dark Messiah, GRAW, Lost, OB, COD4, RB6, The Witcher, SC krever alle mer/en del mer.

- Muligens også GoW, Bioshock.

Kult spill, men har ikke kjøpt meg det enda. (har bare spillt demo)

Skrevet

heisan andrull, lenge sia sist :D

Jeg har aldri vært noen stor fan av de tidligere UT spillene, bare spilt dem på LAN en gang iblant. Men jeg lasta ned demoen til UT3, og det var rett og slett et utrolig kult spill.

Og selv om det har kommet massevis av nye powerups, kjøretøy og avanserte maps i UT3 er det fremdeles mange klassiske maps som har forblitt mer eller mindre uforandret. Prøv f.eks deathmatch mapet Deck.

Og de nye mapene har jo utrolig bra design og massevis av detaljer:

Reflection_E3.jpg

Og btw, Impact Hammer er det kuleste våpenet ever! :D

Skrevet

Spillet er knallbra. Men litt "forut for sin tid". Man må ha en Dual Core ++ og et helt nytt grafikkort for å at spille skal kjøre brukbart. Eier også PS3 utgaven, selv den lagger (om man spiller i 720p og benytter mus/tastatur).

Skrevet

Crysis, WIC, CMrDirt, Dark Messiah, GRAW, Lost, OB, COD4, RB6, The Witcher, SC krever alle mer/en del mer.

Litt rart av deg å nevne Dark messiah?

Har det selv, syns grafikken er bra, men det er ikke krevende :p

Skrevet (endret)

Litt rart av deg å nevne Dark messiah?

Har det selv, syns grafikken er bra, men det er ikke krevende :p

Hmm, synes det er ganske tungt. ivhertfall i åpne scener med HDR. Da kan det presse maskinen min ned på kne. (30-40FPS)

Sikker på at du kjører full grafikk? Sånnsett krever UT3 en del mindre for min del ivhertfall.

heisan andrull, lenge sia sist

Heisann ja napalm. :p Har du funnet veien hit også. ^^

Endret av andrull
Skrevet

Jeg kjører ALT på full peis med min maskin som er langt svakere enn din og har null stress med fpsdrops. HD 3870 og AMD X2 6900+...

Trist er ikke det da :p

Skrevet (endret)

Merkelig. Det var langt dårligere ytelse med 8800GTX. Og med AMD prosessor (5000+) så gikk det altså ENDA dårligere, og da måtte jeg skru ned grafikken litt.

En grunn kan jo være at du kanskje ikke merket FPS droppene for eksempel. (30-40FPS er jo ikke dårlig i seg selv)

Men UT3 kjører på maks FPS så å si hele tiden. Selv på eldre og dårligere skjermkort (8800TX) osv..

Endret av andrull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...