Gå til innhold

Kil'Jaeden down, World First av SK gaming


Anbefalte innlegg

Så... hvordan dreper man en rogue?

 

Proc Cheat Death, legg press på/cc healeren, og angrip roguen like etterpå. Dersom dette forsøket ikke fungerer, har dere 50-55 sekunder på å drepe han på nytt før neste cheat death. Har du en druid på laget ditt, kan du for eksempel cyclone roguen, for at roguen ikke skal kunne få noen heals mens han er Cheat Deatha, eller cyclone healeren (dersom det bare er 1).

 

Dersom Cheat Death proccer på veldig lav HP er det ikke særlig vanskelig å drepe han med damage-zerg heller etter "nerfen".

 

De fleste postene nå har sporet av (noe jeg bidro til) til å høre hjemme i Arena-tråden. Foreslår at vi quoter det vi skal svare på og skriver det der.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for å lykkes i wow så trenger man ikke skills, man trenger bare tid.

 

Jeg lurer på hvor mye folk tenker over hva de egentlig mener når de copy+paster det samme gamle argumentet der. Noe er altså ikke skills om det er noe man må lære seg til over tid? Mener du at ekte talent og skills er når du gjør uten å bruke tid på det? Kan du komme med eksempler fra spill der du ikke kan lære deg til skills? Kan du komme med noen eksempler fra noe som helst, i eller utenfor spill, der du kan oppnå noe uten å legge mye tid i det?

Kan jo starte med for eksempel Einstein, som uten vidre mengde skolegang bare fattet utrolig mye fysiske sammenhenger som resten av oss må bruke år på skole for å skjønne.

Så har du jo en del fotballspillere, som har fantastisk ballkontroll. Selvfølgelig kan dette til en viss grad læres, men til slutt møter du dine egne fysiske og psykiske grenser. Du er rett og slett ikke skapt for det. Noen bare er flink i ting by default. Wow er ikke et spill som krever at du er flink by default, og du vil fremdeles føle at du lykkes i spillet. Det er en grunn til at wow har så stor brukergruppe som det har. For å bli god kreves stort sett bare noe alle har. Tid.

Jes sier IKKE at du MÅ bruke lang tid for å bli god, men hvorfor er det da sånn at de guildene som raider end game kjører 7 raids i uka og krever at du er på 6.5 av dem?

 

Uansett så har diskusjonen derailet totalt :!: SK er utentvil en flink gjeng som sikkert har et fantastisk lagarbeid noe som garantert kreves.

 

Zepticon: Whine on.
Zepticon: Whine on.

I spot a lack of arguments. Typisk menatlitet at når noen påpeker åpenbar ubalanse så er alt folk gidder å gjøre er å rope om whining i steden for å faktisk prøve å argumentere. Og når Arena ratingen på tirsdags kveld avgjøres av hvor mange rogue druid teams vi møter da er det åpenbare feil i pvp balansen.

 

Hvordan de klarer og chain cheatdeath så lenge med en skill som varer 3-4sec og som har 1min cd er utrolig;) skillz ftw

Vell dersom cheat death varer i bare 3 sec så understreker det jo enda mer at rogues er ubalansert.

Lenke til kommentar
Jes sier IKKE at du MÅ bruke lang tid for å bli god, men hvorfor er det da sånn at de guildene som raider end game kjører 7 raids i uka og krever at du er på 6.5 av dem?

 

De virkelig gode guildene raider ikke i nærheten av så mye. De raider relativt mye når nytt innhold er ute, for så å bli veldig casual når de har klart det.

Jeg vet at før SW kom ut, raidet Nihilum bare BT hver uke. De giddet ikke MH selv om det bare tok to timer. Tror de raidet to ganger i uken, ca 3 timer hver dag (er ikke sikker på nøyaktig timeantall, men dere skjønner).

De guildene som raider hver dag, 5 timer om dagen, i lang tid er de som mangler skill. Hvis du er god går alt på veldig glatt.

 

For det andre er det ikke umulig å raide store deler av dagene over kort tid.

Hvis man er student er det relativt enkelt, siden man stort sett kan studere når man føler for det. Det er ikke vanskelig å raide to-tre dager i strekk hvis man bare forbereder seg litt.

Mange har en jobb der man selv kan bestemme arbeidstiden litt. Enkelte har fleksitid som gjør at man kan spare opp noen timer, slik at man kan slutte tidlig noen dager. Andre jobber f.eks på butikker som har åpent både lørdag og søndag. Hvis man da vet at nytt innhold blir sluppet på onsdag, er det ofte lett å få fri da. Da kan man be de som lager skift-listene på jobb om at man har lyst til å jobbe mandag, tirsdag, fredag, søndag elns.

Det er faktisk mulig å ta ut litt ferie også. Mange tar ut en dag eller to slik at man kan dra på fotballkamp. Ser ikke problemet med å ta ut noen dager for å spille WoW hvis det faktisk er hobbyen din.

 

Med andre ord, det er ikke så veldig vanskelig som noen skal ha det til.

 

Edit: Må legge til litt mer. Jeg vet at det er enkelte guilds som raider 6-7 dager i uken. Ikke join disse. Hvis man er nødt til å raide så mye hver uke gjør man noe galt. Det betyr også at guild leader og class leaders ikke er i stand til å finne ut hva det er som går galt.

Det er ikke noe poeng i å raide så ofte over lang tid. Det eneste du oppnår er at folk blir utbrent.

Hvis du har raidet 6-7 dager i uken lenge, og fremdeles er i SSC/TK eller starten av BT/MH bør du ta en pause med raidingen. Da bør man heller analysere hvorfor man ikke kommer videre. Er gruppene satt opp feil? Bruker folk feil specc? Har alle enchants/consumables? Er det noen få individer som gjør så mange feil at de forårsaker wipes hele tiden?

Dette er problemstillinger du bør få orden på før man går videre.

 

Hvis du er i en slik guild og guild leader ikke klarer å ta tak i dette, bør du bytte guild.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Kan jo starte med for eksempel Einstein, som uten vidre mengde skolegang bare fattet utrolig mye fysiske sammenhenger som resten av oss må bruke år på skole for å skjønne.

Så har du jo en del fotballspillere, som har fantastisk ballkontroll. Selvfølgelig kan dette til en viss grad læres, men til slutt møter du dine egne fysiske og psykiske grenser. Du er rett og slett ikke skapt for det. Noen bare er flink i ting by default. Wow er ikke et spill som krever at du er flink by default, og du vil fremdeles føle at du lykkes i spillet. Det er en grunn til at wow har så stor brukergruppe som det har. For å bli god kreves stort sett bare noe alle har. Tid.

Jes sier IKKE at du MÅ bruke lang tid for å bli god, men hvorfor er det da sånn at de guildene som raider end game kjører 7 raids i uka og krever at du er på 6.5 av dem?

 

Uansett så har diskusjonen derailet totalt :!: SK er utentvil en flink gjeng som sikkert har et fantastisk lagarbeid noe som garantert kreves.

 

Venter fortsatt på dine eksempel på spill (eller i virkeligheten) der noen er gode by default. Folk som Einstein kan vel knapt tas med som eksempel, da han var en type "one-in-a-million"-person. De fleste her i verden blir faktisk pent nødt til å lære seg til det meste. Men du har rett i at det finnes mange som har talent og større potensiale til ting. Men når alt kommer til stykket har WoW 11 millioner aktive spillere, og det er sikkert mange som spiller mer eller like mye som de i SK og Nihilum, men ikke alle er blant de 25 første som får drept en boss ;)

 

Og hvorfor stoppe diskusjonen? Synes argumentene var mange og gode.

Endret av Maehra
Lenke til kommentar
Da bør man heller analysere hvorfor man ikke kommer videre. Er gruppene satt opp feil? Bruker folk feil specc? Har alle enchants/consumables? Er det noen få individer som gjør så mange feil at de forårsaker wipes hele tiden?

Dette er problemstillinger du bør få orden på før man går videre.

Og akkurat evnen til å ta tak i slike ting som imo er den største grunnen til at folk som SK og Nihilum når langt, ikke fordi dem er übermensch. Common-sense, og det jeg vil kalle vanlige meneskelige egenskaper vil holde lenge. For å ta meg som eksempel, dersom jeg hadde hatt interesse av det, og ellers ville investert den tiden det kreves, så tror jeg jeg ikke hadde hatt noen større problemer med å raidet end-game content. Saken er at jeg kan høre eller lese en tac og tenke, "ahh smart move" og fatte hvorfor ting gjøres når jeg ser sammenhengen, men ikke nødvendigvis hadde kommet til å sett det "inn-game" og spontant kommet med riktig reaksjon, nettopp fordi jeg ikke har den innsikten.

 

Venter fortsatt på dine eksempel på spill (eller i virkeligheten) der noen er gode by default. Folk som Einstein kan vel knapt tas med som eksempel, da han var en type "one-in-a-million"-person. De fleste her i verden blir faktisk pent nødt til å lære seg til det meste. Men du har rett i at det finnes mange som har talent og større potensiale til ting. Men når alt kommer til stykket har WoW 11 millioner aktive spillere, og det er sikkert mange som spiller mer eller like mye som de i SK og Nihilum, men ikke alle er blant de 25 første som får drept en boss ;)

 

Og hvorfor stoppe diskusjonen? Synes argumentene var mange og gode.

Kan ta et eksempel, var på sommerleir da jeg drev med Aikido (japansk kamp"kunst").

For å få tiden til å gå prøvde jeg og noen venner å lære sjonglering. Ingen av oss hadde noen gang drevet med det før, men likevell var det forholdsvis stor forskjell på hvor fort hver av oss behersket det.

Selv suger jeg ***[...] i CS, men en kompis av meg er naturtalent, selv om jeg har drevet med FPS siden DOOM2 (lenge før han rørte et spill engang), og jeg spiller mer pc-spill enn han, men fremdeles blir jeg rompeeid. I strategispill derimot er det andre veien.

 

Så poenget mitt er, at de egenskapene som personene sitter med "by default" ikke er kritisk for fremgangen i spillet. Et godt arenalag kan lett bli gruset av en ubalansert class-combo (kan nevne druid-rogue som en av mine nemesis-lag :ph34r: )

MEN, det er slik spillet er designet. og også grunnen tila t det har så stor brukergruppe.

ALLE kan oppnå noe med litt insats, uansett hvilke egenskaper den innehar IRL, så kan dem lykkes i Cyberspace. Kansje jeg favner litt over i online-psykologi men det får bare være. Spranget mellomg "god", og "god nok" er veldig lite, noe man stadig vekk leser om på sidene til high end guilds som klager over at casuals og endgame raiders har like godt gear.

 

Et annet spill fra blizzard som er blitt legendarisk nettopp på grunn av den fantastiske balansen er Starcraft. Uansett om du velger Zerg, Protos eller Terran, så har du ingen avgjørende fordeler eller ulemper over den andre. små "triks" som blir brukt rett vil vise forskjell på en god og en litt bedre spiller. Ikke som e Warlocks som chainfearer en stakkar mens han dør sakte men sikkert av dots.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Da bør man heller analysere hvorfor man ikke kommer videre. Er gruppene satt opp feil? Bruker folk feil specc? Har alle enchants/consumables? Er det noen få individer som gjør så mange feil at de forårsaker wipes hele tiden?

Dette er problemstillinger du bør få orden på før man går videre.

Og akkurat evnen til å ta tak i slike ting som imo er den største grunnen til at folk som SK og Nihilum når langt, ikke fordi dem er übermensch. Common-sense, og det jeg vil kalle vanlige meneskelige egenskaper vil holde lenge. For å ta meg som eksempel, dersom jeg hadde hatt interesse av det, og ellers ville investert den tiden det kreves, så tror jeg jeg ikke hadde hatt noen større problemer med å raidet end-game content. Saken er at jeg kan høre eller lese en tac og tenke, "ahh smart move" og fatte hvorfor ting gjøres når jeg ser sammenhengen, men ikke nødvendigvis hadde kommet til å sett det "inn-game" og spontant kommet med riktig reaksjon, nettopp fordi jeg ikke har den innsikten.

 

Venter fortsatt på dine eksempel på spill (eller i virkeligheten) der noen er gode by default. Folk som Einstein kan vel knapt tas med som eksempel, da han var en type "one-in-a-million"-person. De fleste her i verden blir faktisk pent nødt til å lære seg til det meste. Men du har rett i at det finnes mange som har talent og større potensiale til ting. Men når alt kommer til stykket har WoW 11 millioner aktive spillere, og det er sikkert mange som spiller mer eller like mye som de i SK og Nihilum, men ikke alle er blant de 25 første som får drept en boss ;)

 

Og hvorfor stoppe diskusjonen? Synes argumentene var mange og gode.

Kan ta et eksempel, var på sommerleir da jeg drev med Aikido (japansk kamp"kunst").

For å få tiden til å gå prøvde jeg og noen venner å lære sjonglering. Ingen av oss hadde noen gang drevet med det før, men likevell var det forholdsvis stor forskjell på hvor fort hver av oss behersket det.

Selv suger jeg ***[...] i CS, men en kompis av meg er naturtalent, selv om jeg har drevet med FPS siden DOOM2 (lenge før han rørte et spill engang), og jeg spiller mer pc-spill enn han, men fremdeles blir jeg rompeeid. I strategispill derimot er det andre veien.

 

Så poenget mitt er, at de egenskapene som personene sitter med "by default" ikke er kritisk for fremgangen i spillet. Et godt arenalag kan lett bli gruset av en ubalansert class-combo (kan nevne druid-rogue som en av mine nemesis-lag :ph34r: )

MEN, det er slik spillet er designet. og også grunnen tila t det har så stor brukergruppe.

ALLE kan oppnå noe med litt insats, uansett hvilke egenskaper den innehar IRL, så kan dem lykkes i Cyberspace. Kansje jeg favner litt over i online-psykologi men det får bare være. Spranget mellomg "god", og "god nok" er veldig lite, noe man stadig vekk leser om på sidene til high end guilds som klager over at casuals og endgame raiders har like godt gear.

 

Et annet spill fra blizzard som er blitt legendarisk nettopp på grunn av den fantastiske balansen er Starcraft. Uansett om du velger Zerg, Protos eller Terran, så har du ingen avgjørende fordeler eller ulemper over den andre. små "triks" som blir brukt rett vil vise forskjell på en god og en litt bedre spiller. Ikke som e Warlocks som chainfearer en stakkar mens han dør sakte men sikkert av dots.

Hørt om Diminishing returns?

Lenke til kommentar
Kan ta et eksempel, var på sommerleir da jeg drev med Aikido (japansk kamp"kunst").

For å få tiden til å gå prøvde jeg og noen venner å lære sjonglering. Ingen av oss hadde noen gang drevet med det før, men likevell var det forholdsvis stor forskjell på hvor fort hver av oss behersket det.

Selv suger jeg ***[...] i CS, men en kompis av meg er naturtalent, selv om jeg har drevet med FPS siden DOOM2 (lenge før han rørte et spill engang), og jeg spiller mer pc-spill enn han, men fremdeles blir jeg rompeeid. I strategispill derimot er det andre veien.

 

Så poenget mitt er, at de egenskapene som personene sitter med "by default" ikke er kritisk for fremgangen i spillet. Et godt arenalag kan lett bli gruset av en ubalansert class-combo (kan nevne druid-rogue som en av mine nemesis-lag :ph34r: )

MEN, det er slik spillet er designet. og også grunnen tila t det har så stor brukergruppe.

ALLE kan oppnå noe med litt insats, uansett hvilke egenskaper den innehar IRL, så kan dem lykkes i Cyberspace. Kansje jeg favner litt over i online-psykologi men det får bare være. Spranget mellomg "god", og "god nok" er veldig lite, noe man stadig vekk leser om på sidene til high end guilds som klager over at casuals og endgame raiders har like godt gear.

 

Vel, vi sitter fremdeles igjen med de 25 første som må ha gjort ett eller annet riktig. Samtidig har du et poeng i det du skriver. En del av det gjelder dog også for raiding i WoW, og samtidig krever et raid og et guild ofte mer av deg enn bare det å kunne sin del av cookie-cuttinga.

 

Om en ser på opptakskravene til guilds (til og med de aller beste) vil du se at det ikke bare søkes etter personer som er class X med gear Y og experience Z. Her forventes det at du skal ha godt utviklede sosiale egenskaper (mangelvare i WoW), gode engelskferdigheter (dette reduserer nok antallet norske endgame-raiders betraktelig :!: ) og en hel masse andre ting. I en seriøst guild kan du for eksempel bli tatt imot og invitert på en slags trial-tid i X uker/måneder hvor du må prøve å overbevise de i guildet om å få la deg bli. Bare det å bli del av en slik gruppe som spiller med hverandre tester deg på en hel rekke andre punkter og skills en 5-minutters bossfight mener jeg er en bragd i seg selv. Dette er nok også grunnen til at 80% av de som spiller aldri kommer seg forbi Honor-epics fra AV eller badgeloot fra kara-pugs, enda de ofte spiller like mye.

Endret av Maehra
Lenke til kommentar
Hørt om Diminishing returns?

Eneste Diminishing returns som funker heter cloak of shadows. Spiller selv warlock så veit litt hva jeg snakker om her. Har ikke store problemer med å holde en paladin mer eller mindre permafeared i 20-30 sec dersom han ikke har trinket og/eller bobble.

 

Vel, vi sitter fremdeles igjen med de 25 første som må ha gjort ett eller annet riktig. Samtidig har du et poeng i det du skriver. En del av det gjelder dog også for raiding i WoW, og samtidig krever et raid og et guild ofte mer av deg enn bare det å kunne sin del av cookie-cuttinga.

 

Om en ser på opptakskravene til guilds (til og med de aller beste) vil du se at det ikke bare søkes etter personer som er class X med gear Y og experience Z. Her forventes det at du skal ha godt utviklede sosiale egenskaper (mangelvare i WoW), gode engelskferdigheter (dette reduserer nok antallet norske endgame-raiders betraktelig :!: ) og en hel masse andre ting. I en seriøst guild kan du for eksempel bli tatt imot og invitert på en slags trial-tid i X uker/måneder hvor du må prøve å overbevise de i guildet om å få la deg bli. Bare det å bli del av en slik gruppe som spiller med hverandre tester deg på en hel rekke andre punkter og skills en 5-minutters bossfight mener jeg er en bragd i seg selv. Dette er nok også grunnen til at 80% av de som spiller aldri kommer seg forbi Honor-epics fra AV eller badgeloot fra kara-pugs, enda de ofte spiller like mye.

 

Cookie-cutting er et bra ord. Er vell det jeg prøver å si, at for å bli "god" i wow så krever det bare at du har normal flyt i toppetasjen. Det å fungere på et team, forberede seg, være sosial osv. Cookir-cutting kommer i andre rekke. Når jeg tenker etter så kan det hende jeg har litt høye tanker om den gjenomsnittelige wow spiller, siden jeg i løpet av min wow tid bare har vært i to guilder, som begge har vært "voksne" spillere.

Lenke til kommentar
Hørt om Diminishing returns?

Eneste Diminishing returns som funker heter cloak of shadows. Spiller selv warlock så veit litt hva jeg snakker om her. Har ikke store problemer med å holde en paladin mer eller mindre permafeared i 20-30 sec dersom han ikke har trinket og/eller bobble.

Vær litt realistisk nå. Er ikke mange i høy ratings pvp uten trinket er det vel?

Lenke til kommentar
Det betyr også at guild leader og class leaders ikke er i stand til å finne ut hva det er som går galt.

Det er ikke noe poeng i å raide så ofte over lang tid. Det eneste du oppnår er at folk blir utbrent.

...

Da bør man heller analysere hvorfor man ikke kommer videre. Er gruppene satt opp feil? Bruker folk feil specc? Har alle enchants/consumables? Er det noen få individer som gjør så mange feil at de forårsaker wipes hele tiden?

Dette er problemstillinger du bør få orden på før man går videre.

De aller beste guildene kommer langt med navnet de har etablert. Ta Nihilum for eksempel, De har en LANG rekke søkere, hele gjengen rimelig hardcore. De kan derfor velge og vrake blant godt materiale og sparke de de ikke vil ha uten å tenke seg om engang.

 

I mange guilds kan man rett og slett ikke bruke /gkick når man føler for det, pga. at gearing tar tid, det er fåtall søkere og lavt aktivitetsnivå blant medlemmene generelt.

 

Noen ganger er problemene rimelig lette å oppdage, men ikke like lette å gjøre noe med.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Fear 1 (12sec). Brytes før 1 sec har gått. Du må recaste. 1.5sec

Fear 2 (6 sec på grunn av diminishing) Du recaster på slutten.

Fear 3 (2 sec op grunn av diminishing)

Fear 4 (Immune)

 

Skal vi se. Det var.. 8 sekunder med kontroll hvor du har blitt nødt til å bruke 4 av de for å faktisk holde han kontrollert. Det gir deg plass til 3 dots om du faktisk ønsker full kontroll, dersom du åpner med fear.

 

Si meg, hvor ble det av de siste 12 sekundene?

 

Og nei, Cheat Death er ikke overpowered.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Det betyr også at guild leader og class leaders ikke er i stand til å finne ut hva det er som går galt.

Det er ikke noe poeng i å raide så ofte over lang tid. Det eneste du oppnår er at folk blir utbrent.

...

Da bør man heller analysere hvorfor man ikke kommer videre. Er gruppene satt opp feil? Bruker folk feil specc? Har alle enchants/consumables? Er det noen få individer som gjør så mange feil at de forårsaker wipes hele tiden?

Dette er problemstillinger du bør få orden på før man går videre.

De aller beste guildene kommer langt med navnet de har etablert. Ta Nihilum for eksempel, De har en LANG rekke søkere, hele gjengen rimelig hardcore. De kan derfor velge og vrake blant godt materiale og sparke de de ikke vil ha uten å tenke seg om engang.

 

I mange guilds kan man rett og slett ikke bruke /gkick når man føler for det, pga. at gearing tar tid, det er fåtall søkere og lavt aktivitetsnivå blant medlemmene generelt.

 

Noen ganger er problemene rimelig lette å oppdage, men ikke like lette å gjøre noe med.

 

Det har du helt rett i, men hvis progresjonen stopper opp er det uansett noe man bør tenke på. Hvis man er på en server med lite end game guilds, kan en transfer være på sin plass.

 

Nå kommer det WotLK snart, og da blir det gear reset. Dette kan være en god mulighet til å joine en bedre guild. Skriv en god søknad der du beskriver hva som er galt i din guild, og hvordan du prøvde å bedre dette. De fleste guilds tar gjerne i mot folk som ikke bare klarer å gjør det de skal gjøre, men som også skjønner hvorfor det går galt av og til.

Lenke til kommentar

Cheat dead er bra og har reddet meg mye, men De burde buffe den litt, sånn som Removes blabla når den procer :) og kanskje økt den til og vare litt lengre^^

 

ting de kunne ha addet men som ville kanskje gjort den litt op / ubalansert ville jo vært vis den Faint deadet på alt ^^ altså vis du drukner eller hopper ifra Store høyder

Lenke til kommentar
Fear 1 (12sec). Brytes før 1 sec har gått. Du må recaste. 1.5sec

Fear 2 (6 sec på grunn av diminishing) Du recaster på slutten.

Fear 3 (2 sec op grunn av diminishing)

Fear 4 (Immune)

 

Ble ikke all CC i pvp nerfet til maks 10 sec? Altså er første fear nå 10 sec?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...