Gå til innhold

Kil'Jaeden down, World First av SK gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. scriptede reaksjonene

 

2. en dynamisk fiende som ikke gir samme reaksjon hver gang den utsettes for samme stimuli.

 

3. Og nei, PvE krever ikke skill.

 

1. Og arena er ikke "scripted"? Samme dritten hele tiden der også.

 

2. Dynamisk og dynamisk du gitt, det er veldig sjeldent jeg blir overrasket over noe som helst når jeg spiller arena nå til dags. Samme dritten hele tiden.

 

3. Og nei, PvE eller PvE krever ikke "skill".

Lenke til kommentar
1. scriptede reaksjonene

 

2. en dynamisk fiende som ikke gir samme reaksjon hver gang den utsettes for samme stimuli.

 

3. Og nei, PvE krever ikke skill.

 

1. Og arena er ikke "scripted"? Samme dritten hele tiden der også.

 

2. Dynamisk og dynamisk du gitt, det er veldig sjeldent jeg blir overrasket over noe som helst når jeg spiller arena nå til dags. Samme dritten hele tiden.

 

3. Og nei, PvE eller PvE krever ikke "skill".

Når du kommer opp i høyere rating skjer det litt mer.

Lenke til kommentar

Feil, på høyere rating er det betraktelig større sjanse for å møte de samme cookiecuttercomboene som følger rimelig statiske strategier.

 

På lavere rating møter du spesielle komboer langt oftere.

 

 

(Taigah svarte forresten at han lå an til gladiatortittel, noe som gjør at han ikke kan komme særlig høyere (i sin BG), så din antagelse stemte ikke helt).

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
1. scriptede reaksjonene

 

2. en dynamisk fiende som ikke gir samme reaksjon hver gang den utsettes for samme stimuli.

 

3. Og nei, PvE krever ikke skill.

 

1. Og arena er ikke "scripted"? Samme dritten hele tiden der også.

 

2. Dynamisk og dynamisk du gitt, det er veldig sjeldent jeg blir overrasket over noe som helst når jeg spiller arena nå til dags. Samme dritten hele tiden.

 

3. Og nei, PvE eller PvE krever ikke "skill".

Dummeste jeg har hørt, arena scripted?

PvE krever at alle gjør jobben sin og sammarbeider bra, vil si pvp krever mer skill. Når du sikter til world first kills osv krever det kanskje ganske mye, men mye kommer av tiden de legger i spillet.

Lenke til kommentar
Feil, på høyere rating er det betraktelig større sjanse for å møte de samme cookiecuttercomboene som følger rimelig statiske strategier.

 

På lavere rating møter du spesielle komboer langt oftere.

 

 

(Taigah svarte forresten at han lå an til gladiatortittel, noe som gjør at han ikke kan komme særlig høyere (i sin BG), så din antagelse stemte ikke helt).

Så du tror virkelig folk på høy rating er dumme nok til å gjøre det samme gang på gang?

Lenke til kommentar

Strategiene en følger er rimelig fastsatte fra før av, ja. Det er finpoleringen og utførelsen som skiller dem fra massene. For å få inn veldig god utførelse, så må man gjøre det samme veldig mange ganger, noe som gjenspeiler seg i Taigahs "samme dritten hele tiden".

 

Gibb-sekvensen er veldig avhengig av PvP trinket også. Det er sjeldent man tvinger en til å bruke trinket, og så bytter over til han med ledig trinket, og prøver å drepe han med all sin makt.

 

Om jeg møter rogue/elemental shaman som warrior/druid, og de starter på warrioren, og så blinder meg (druiden), så vet jeg hva som kommer til å skje i tidsrommet etter jeg har brukt trinket.

 

 

De går på meg!!

 

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Ikke legg ord i munnen på meg. Jeg mener akkurat det jeg har skrevet i de tidligere postene mine.

 

(Nå ser jeg selv at jeg til en viss grad har lagt ord i munnen på Taigah, men jeg regner med at han har samme mening.) Jeg er enig med mye av det Taigah har sagt, og baserer resten på mine meninger.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Forrige posten din. "Så du mener.."-formuleringen er gjerne noe en burde holde seg unna. Jeg har ikke skrevet at PvPen ikke krever skill i noen av postene mine i denne tråden.

 

Ta en titt på intervjuer av "de beste" arenalagene. Fellestrekket er gjerne at de har spilt veldig mange kamper sammen, og kjenner hverandre godt.

 

Jeg er uenig i Taigahs påstand om at WoW-PvP ikke krever skill, men jeg mener fortsatt at PvPen er rimelig forutsigbar og ensformig når man spiller nok kamper. Jeg blandet meg inn etter du uthevet punkt 2 i posten til Taigah, og kommenterte.

 

For at meningene mine skal være helt klare, så er jeg enig i punkt 1 og 2, men ikke 3.

 

(EDIT: Så en litt tvilsom formulering i den forrige posten min).

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på formuleringer så kan du kanskje se en gang til på formuleringen av setningen min hvor hvis du ser etter en gang til vil se at det er en antydning, ikke en påstand. Ergo jeg har ikke lagt ord i munnen på deg.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Beklager, brukte feil ord, men meningen er der fortsatt. "Så du sier"-setninger tilfører ikke diskusjoner noe nytt, og det blir ikke riktig å kommentere noe man TROR motdebattanten står for.

 

Lurer ellers på hva du mener om det jeg har skrevet. Husk at dersom noe går dårlig i arena, så er det ikke nødvendigvis taktikken som er feil, men oftere utførelsen av den.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Poenget er at det er en viden forskjell på PvP og PvE. Du møter aldri en naken Kil'Jaeden som synger nasjonalsangen baklengs, slik man kan komme over sent på tirsdagskveldene. Men et enocunter kan aldri bli random, aldri, datamaskiner kan ikke handle tilfeldig.

(mensesker vil også tildels reagere likt på samme stimuli men dette er _mye_ mer usikekrt enn et script siden dette baserer seg på erfaring, kultur oppvekst osv.

 

Ang PvP så kreves det dessverre ikke så mye skill som jeg skulle ønske. Det som stort sett er avgjørende er Combo og Gear. den delen av Arena som er mest skill avhengig vil jeg tro er mellom 1700 og 2100 siden man over 2100 begynner å polere taccs og møter andre som har faste taccs.

 

Personlig så er jeg ikke så bevandret høyt oppe i rating systemene siden pala/pala/warr comboen har et par counter comboer (rogues med chain cheat death feks) som er litt for vanlig. Så ja, atm er arenakamper avhengig av hvilke comboer man møter og ikke hvor god hvert lag er.

Lenke til kommentar

Selvsagt er combo og gear en viktig del, men det forklarer fortsatt ikke hvorfor noen la oss si mage/rogue teams er på 2500 mens andre, med omtrent like godt gear er på 1800. Der er det nok dessverre skills som reaksjoner, finmotorikk og teamplay som spiller inn.

Lenke til kommentar
Selvsagt er combo og gear en viktig del, men det forklarer fortsatt ikke hvorfor noen la oss si mage/rogue teams er på 2500 mens andre, med omtrent like godt gear er på 1800. Der er det nok dessverre skills som reaksjoner, finmotorikk og teamplay som spiller inn.

Det samme kan forresten sies om PvE. :)

Lenke til kommentar
Selvsagt er combo og gear en viktig del, men det forklarer fortsatt ikke hvorfor noen la oss si mage/rogue teams er på 2500 mens andre, med omtrent like godt gear er på 1800. Der er det nok dessverre skills som reaksjoner, finmotorikk og teamplay som spiller inn.

Det samme kan forresten sies om PvE. :)

Japp, og påstå at PvE ikke krever skillz er å vise alle sin egen uvitenhet. Ja, encounteren er scriptet, men de er ikke nødvendigvis enkle av den grunn. Å derimot hevde at PvE er noe mer forutsigbart en PvP kan jeg være enig i. Men, begge deler krever ferdigheter. Om ikke PvE krevde ferdigheter kunne hvem som helst brukt 1 måned på å geare seg litt opp og gått og tatt KJ da? Neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...