wil Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 jeg lurer på om det går an å installere Windows 3.11 fra cd istede for disketter? og hvis det går hvordan gjør jeg det sånn at den booter fra cd`en da? Håper noen kan hjelpe meg.
Simen1 Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 Lag en oppstart CD, med den første Win3.11 disketten som "boot". Legg bare filene fra de andre diskettene inn på CD'n så har du en komplett Win3.11 CD. (Husker ikke helt konkret hvilke knapper du trykker på i nero, men enten finner du frem i menyene eller så finner du ut av det i hjelpefilene)
wil Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Skrevet 8. mars 2003 men hva om jeg fikser alle filene fra diskettene som iso filer også har får de på cd etterpå, vil dette gå, jeg vet at det går an både med Free Dos og Linux det jo standard at det er ISO fil. så det var derfor jeg lurte, dvs. at man legger alle filene fra disktene over til pc`en, også gjøre man at alle filene samles som en ISO fil, også tilslutt så lager man en boot cd i Nero, går dette da? Håper noen vil hjelpe
wil Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Skrevet 8. mars 2003 jojo, jeg skjønte det, men hvis det var at jeg skulle trykke på burn image i Nero, så må jeg lage en ISO fil først, eller var det ikke det du mente. jeg har akkurat laget en iso fil, og jeg vet at hvis jeg trykker på Burn Image i Nero så vil den boote fra cd`en, men jeg vet og at hvis jeg trykker på write cd eller hva det no stod så booter den ikke fra cd`en, noen forslag? det er litt dumt å holde på med disketter. det er derfor jeg spør.
Hårek Skrevet 8. mars 2003 Skrevet 8. mars 2003 www.cdrfaq.org: How do I make a bootable CD-ROM? http://www.cdrfaq.org/faq03.html#S3-15
wil Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Skrevet 9. mars 2003 etter å ha sett på den siden som det var link til, så fant jeg egentlig ikke så veldig mye uttav hvordan jeg skulle lage, boot cd. det var bare drivere til og Boot Disketter til Windows 95/98 osv. men tror dere at det går hvis jeg først lager alle filene til Windows 3.11 som ISO først også trykker jeg på Burn Image etterpå. Tror dere at det vil gå at den booter da? Eller? Personlig synes jeg at det er enklere å holde på med CD`er enn å holde på med Disketter. det er derfor jeg egentlig spør hvis noen vet det så pliz si det til meg for jeg vil være helt sikker på om det går eller ikke går før jeg begynner. Håper på litt hjelp.
unwill Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 Jeg tror ikke det fungerer, uansett om du lager den til iso eller ikke så er det jo det samme filene... (hvis jeg har forstått deg rett). Win 3.11? Hmm... er det ikke det OSet som bare er et grafisk grensesnitt på dos? Da er det bare å lage en bootCD slik at du kommer inn på DOS, også kjøre installfilen... i min Nero er det en CD-type som heter CD-rom (boot). Den kan du bruke...
umy Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 windows 3.11 er det første orndtelige gui'et til windows. dos lå riktignok i bakgrunn, men du så at det var en forløper til win95 det du sikter til er windows 1.1 som ligner på dos bare at det har 4-5 farger, hvor programmene ser ut som ascii tegninger
wil Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Skrevet 9. mars 2003 ok, takk folkens jeg skal sjekke om jeg finner det med boot i NERO. det gikk jo med freedos og fikse iso fil, men ok. håper dette går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå