Gå til innhold

San Andreas var høydepunktet i GTA serien


Anbefalte innlegg

Hvorfor kan jeg ikke kjøpe eiendom?
Godt spørsmål.
Hvorfor kan jeg ikke kjøpe biler?
Pga. at dette er GTA, ikke Gran Turismo.
Hvorfor fjernet de treninga?
Siden det var forstyrrende for gameplayet og historien. Dessuten er Niko en erfaren soldat med nok erfaring uansett.
Hvorfor fjernet de modifiserien av biler?
Siden det passet ikke stemningen i spillet, og det er bare negere som driver med det.
Hvor er fallskjermen?
Godt spørsmål, savner den veldig
Hvor er tråsykkler?
Den var også dritfet, hadde vært gøy å se vanlige syklister, og profesjonelle i kondomdrakter :p
Hvor er hanglider? (Ok lite aktuelt midt inne i en by :p)
Det hadde faktisk vært dritfett.

 

Uansett, GTA IVs kampanje, karakterer, kjørefysikk og kampsystem er overlegent alle de forrige i serien. GTA IV er en klar favoritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

San Andreas var for meg det 1 gta spillet som jeg eide. Og for meg så var det utrolig heftig, og uendlig morro med all ørkenkjøringen og drepingen. Men jeg likte ikke helt CJ. Og det var liksom bare dreping koder og politi kjøring sometterhvert ble gøy.

Å kjøpe eindom hadde jeg ikke gjort, mest sannsynelig.

Treninga syntes jeg bare var dritt.

Bilmodifisering var kult, det kunne vært med.

Fallskjerm kunne også ha vært med syntes jeg.

Resten driter jeg i.

 

Men uansett så syntes jeg GTA IV er mye bedre en SA. Prøvde å spille det nå for noen dager siden, men det var rett og slett kjedlig. I SA er mennesker og byer som pappfigurer som du går gjennom, og å kjøre på menneskene med bil er nesten ikke gøy. Mens i GTA IV så er hele byen levende, det er nesten som om du går rundt i byen selv og jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg kjører over folk ( merk; nesten).

Så selv om noen ting kanskje amngler så syntes jeg GTA IV er helt klart best, og jeg tror GTA 5 kommer til å bli helt wawaweewa.

Lenke til kommentar
San Andreas: Hvor er det fantastiske cover systemet og verdens kuleste fysikk/balanse?

 

Hallo?! nå har de laget grunnmuren til en ny GTA 4. Tenk hva som venter i neste GTA 4 spill serie,nå når de har en bedre AI, grafikk motor med større muligheter, Blu-ray og konge fysikk.

 

Jeg mener det du skriver er bare små ting å sutre over.

Med andre ord.. du tror også at de kuttet ned mye på GTA4 bare pga xbox360 ??

er det som spiser på meg..

de sa de måtte prøve å finne en måte å få GTA4 til å passe på 1 DVD pga 360 for ca ett årsiden.. og jeg har derfor den forferdelige førelsen at det er skylden for at det er gått bakover på mulighetene..

Lenke til kommentar
San Andreas: Hvor er det fantastiske cover systemet og verdens kuleste fysikk/balanse?

 

Hallo?! nå har de laget grunnmuren til en ny GTA 4. Tenk hva som venter i neste GTA 4 spill serie,nå når de har en bedre AI, grafikk motor med større muligheter, Blu-ray og konge fysikk.

 

Jeg mener det du skriver er bare små ting å sutre over.

Med andre ord.. du tror også at de kuttet ned mye på GTA4 bare pga xbox360 ??

er det som spiser på meg..

de sa de måtte prøve å finne en måte å få GTA4 til å passe på 1 DVD pga 360 for ca ett årsiden.. og jeg har derfor den forferdelige førelsen at det er skylden for at det er gått bakover på mulighetene..

 

Hmm stemmer dette? Har du noen link til hvor de sier det?

Isåfall er det ganske så absurd!

Lenke til kommentar
San Andreas: Hvor er det fantastiske cover systemet og verdens kuleste fysikk/balanse?

 

Hallo?! nå har de laget grunnmuren til en ny GTA 4. Tenk hva som venter i neste GTA 4 spill serie,nå når de har en bedre AI, grafikk motor med større muligheter, Blu-ray og konge fysikk.

 

Jeg mener det du skriver er bare små ting å sutre over.

Med andre ord.. du tror også at de kuttet ned mye på GTA4 bare pga xbox360 ??

er det som spiser på meg..

de sa de måtte prøve å finne en måte å få GTA4 til å passe på 1 DVD pga 360 for ca ett årsiden.. og jeg har derfor den forferdelige førelsen at det er skylden for at det er gått bakover på mulighetene..

 

Hmm stemmer dette? Har du noen link til hvor de sier det?

Isåfall er det ganske så absurd!

var kjent ganske tidlig at de hadde problemer med Xbox pga plass mangel på en DVD..

noe som sier seg selv..

 

her er det første jeg fant.. var et lengre intervju også skal se om jeg finner det

http://www.joystiq.com/2007/05/02/xbox-360...-all-of-gta-iv/

Lenke til kommentar

San Andreas virket for meg som spillet hvor handlekurven randt over. GTA 3 har utvilsomt sin plass i historien, så kom Vice City med masse nytt snacks, men så kom San Andreas. Det virket som om utviklerne til SA bare ropte mer, mer, mer og spillet var fylt opp med større og flere byer, våpentrening, kjærester, muskelbygging osv. som totalt gav en noe ujevn spillopplevelse. GTA 4 er på en måte der GTA 3 var en gang i tden, alt er friskt og pent, men det er rom for å gjøre ting bedre.

Lenke til kommentar

San Andreas ble litt for lite liv i i forhold til andre GTA spill. Du hadde enorme store områder utenfor byen men de var liksom ufattelig tom i lengden og du endte med å springe rompestumpen av deg i skauen før du fant ut at du sprang i ring.

 

Det synes jeg trekker litt ned for San Andreas, stor verden uten vomfyllet til å dekke landemassen.

 

Ellers inneholder GTA4 i seg selv såpass mye morsomt å drive med at jeg savner ikke de tingene som den ikke har. Har koset meg så mye med spillet at jeg tenker ikke over at det mangler noe. Eneste som mangler er en helvettes svær cola boks og et sugerør så jeg slipper å pause spillet for å drikke. Plasser et dass på rommet og jeg er strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner i GTA IV er det å kunne kjøpe eindom, og da helst div forretninger som kunne gi spillet levetid etter at story var fullført. Etter min mening skriker spillet etter noe å bruke penger på, da våpen og ei pølse i ny og ne holder ikke for meg.

 

Kanskje droppet de det pga historien i spillet. Da det blir gjentatt endel ganger at Niko og Roman må ta det de får av jobber fordi de er "fattige". Hadde jo vært litt snodig da om man eide leiligheter og forretninger over hele byen. Men etter min mening er den delen av spillet litt dum uansett, da det tar ikke så lang tid før man har noen hundretusen dollar i baklomma..

 

Hadde ikke gjort noe om en kunne avtale prøvekjøring og eventuelt kjøpe/stjele de bilene som ble lagt ut for salg på internett. Men det kan jo hende det kommer mye sånt i kommende DLC.

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar

MEGAenig. Hvorfor nedgraderer dem spillet? Mulig masse av det her som blir nevnt ikke passer i en storby og whatever, men fallskjerm og muligheten til å kjøpe dyre ting som eindom, biler og annet rart er seriøst et stort minus for meg, at det ikke går altså. Hvorfor tjener man så jævlig fett på flere oppdrag når man ikke kan bruke det på en dritt?

Endret av E-wok
Lenke til kommentar

Jeg selv har vært fan av GTA-serien siden treeren kom ut i sin tid, og har grundig spilt gjennom alle spilla i serien, bortsett fra å ikke ha fullført GTA IV mer enn 30%, men jeg vil si at alle spillene har noe nytt og "tiltrekkende" ved seg som gjør de på hver sin måte er utrolig bra.

 

GTA III var jo starten på GTA med 3D-grafikk og mange nye dører åpnet seg. Her kunne man endelig plaffe løs og faktisk få et mer virkelig bilde av hvilke skader man forårsaket. Det var også større områder å utforske og mer å bedrive enn i de tre foregående spillene.

 

Vice City dro det hele litt lengre, ved å implentere nye kjøretøy (merk: motorsykler!), flere kjøretøy, bedre karakterer (hvem elsker vel ikke Tommy Vercetti?) og stemninga fra 80-tallet ble virkelig fanget på en vidunderlig måte.

 

San Andreas er vel det spillet i serien som skiller seg mest ut og inneholder flest ting som ikke er å finne i de andre GTA-spillene. Her hadde du store, åpne landskap, et tungt hip hop-miljø og gud veit hva. I dette spillet følte jeg det var mer birollene enn hovedrollen som bidro til å lage en god historie, og da spesielt Big Smoke. Spillet hadde også noen elementer som kanskje vannet ut både historien og hovedpersonen litt for mye. Det blir på en måte ikke det samme når man er en person ved et bestemt navn som kan se ut på tusen forskjellige måter. Innimellom kan det være greit å ha noe fastbestemt fra begynnelsen av, som de andre spillene.

 

GTA IV virker, som nevnt tidligere i tråden, som det spillet GTA III en gang var, at alt har begynt på en ny frisk og det spillet andre spill i serien skal bygge på. Uansett synes jeg så langt at Rockstar her har gjort sin beste jobb hittil, og at IV er det beste GTA-spillet per dags dato. Dette spillet er bortimot perfeksjon. De små tinga dere sier dere savner, det er egentlig bare bagateller som vi klarer oss fint uten uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...