Gå til innhold

DIN personlige erfaring med age of conan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min Age of Conan-experience kan forklares med to ord: Ubeskrivlig hakking!

Se maskinspecs i profilen. De forklarer en god del.

Er vel ikke så rart med denne crappy PCen.

Skrevet

Spillet er fantastisk bra, men jeg har alt for lite tid til å spille det.. man må nok investere en del tid i det for å få stor glede av spillet, og det er tid jeg ikke har. Jeg var med på pre-release, men er ikke kommet lenger enn til lvl 12 med min Bear Shaman :( Ved siden av meg ligger en uåpnet collectors edition under en haug med jobb som må gjøres unna først..

Kanskje jeg burde slutte i jobben og bare spille AoC ? ;)

Skrevet
tenkte det ville vere fint med en del der folk kunne si litt om deres personlige erfaring med age of conan, slik som: mykje grinding? mykje corpse camping? fin lore? rask / treig lvling? nydelig natur?(ja), varisjon i quests? osv osv

Det er ikke mye grinding i det hele tatt enda, er alltid quester å gjøre.

Corpse camping kan du se en del av på FFA PvP serverene hvis du er uheldig, men har ikke merket noe til dette selv siden jeg er litt forand de andre i progresjonen :p

Loren er bra, føler virkelig at questene i Tortage satt meg inn i loren i spillet, men ble skuffet da det bare var en bitteliten destiny quest på level 30 da jeg hadde forventet mer.

Leveling er ikke kjemperaskt når man kommer litt høyere, men er sjappere enn WoW, men så har du fler levler og da.

Naturen er helt fantastisk; ivertfall med en bra PC som drar spillet lett på high. Blir helt satt ut hver gang jeg kommer til nye steder og ser den fine naturen, og man kan se VELDIG langt bort i motsettning til andre MMORPG's.

Er litt variasjon i questene i starten, men etterhvert så begynner det å nesten bare bli "dra X sted og hent denne/disse tingene", "drep X anntall mobs", men likevel er det moro. Men jeg har sluttet å lese questlogs etter level 20 siden de sluttet med dialoger så jeg bare tar kjempemange på en gang i et ommeråde og gjør dem alle og så leverer.

Leveling er kjempemoro, og å drepe mobs blir man aldri lei av. Å få tatalities er så kjempemoro og jeg får det nesten hele tiden siden jeg er melee caster.

Er nå en level 35 HoX og er storfornøyd med spillet, hadde aldri trodd det skulle bli så moro som det er. Og klassen min er også den perfekte klassen i PvE og PvP.

Skrevet

Har spillt en Dark Templar til lvl 23 PVE, så fortsatt ganske fersk.

Quests: Har for det meste vært standard quests til nå, drep x, finn y, eskorter osv. Men det som er bra er at når du har ett quests som sier hent 10 krokodille haler, eller 4 løve hover, så trenger du kun å drepe det antallet du trenger, fordi du får alltid en krokodille hale når du dreper en i quest området.

Ikke noe problem å finne frem til quest områdene eller hvor forskjellige mobs befinner seg. Quest området er skravert på mini map'et, mobs er market med X og det er piler som viser rettningen. Skal det bli enklere enn dette så får du få Funcom til å holde hånda di og vise deg veien ;)

Combat: Casting kan jeg ikke uttale meg om. Det er i alle fall anderledes enn andre MMO jeg har spillt. Hvor bra det er har jeg ikke tatt en endelig avgjørelse på enda. Men det fungerer slik: Jeg har angreps rettning på 1-2-3 og comboer på 4-0. Skal jeg bruke f.eks Enraging Strike I som jeg har på 5, så må jeg trykke 5 + 1 (hvor 1 er angreps rettningen til comboen). Høyere nivå comboer krever flere angrepsrettnings trykk for å utføres, f.eks Enraging Strike III fortsatt på 5 blir da: 5 + 1 + 3. Enda høyere nivåer krever nok enda flere trykk, men så høyt er ikke jeg enda.

Jeg syntes dette var spennede til å begynne med, er mer interaktivt. Men nå begynner jeg å gli over til at det er jo egentlig ikke noe nytt, kun flere taster å trykke på starte en combo. Men man må klare å trykke inn riktig taste kombinasjon innen en gitt tid. Og det er kanskje akkurat det som gir det lille ekstra slik at det ikke er en dårlig løsning.

Noen endelig dom/konklusjon får avvente.

Grafikk/ytelse: Ingen ting å utsette på dette, 1280x1024 High 2xanti-alias, det meste flyter bra. Fikk en feil hvor det kom en del grafikk feil på skjermen, og fps falt til 1-2 og forble der. Klarte fortsatt å sloss helt fint, men bildet var tilnærmet frosset. En omstart av AoC løste det problemet.

Ellers så flyter spillet meget bra. Jeg kjører på E8400, 4GB ram, Vista x64 Home Prem., GF 8800GTS 512. Den ene gangen jeg sjekket så dro AoC ca 1,1 GB med minne. FPS de gangene jeg har sjekket har vært mellom 30-85.

Interface: Ikke noe spesielt å sette fingeren på, med unntak av quest meldingene, de tar for mye av skjermen når de dukker opp, som nevt i tidligere poster. Kan sikkert endre på dette, men har ikke gjordt så mye med det enda.

Er nok litt tidlig å si så alt for mye om dette enda, da behovet for å skreddersy ikke har meldt seg.

Holder fortsatt på å bli kjent med spillet, men dette er mitt første inntrykk etter ca 2 dagers spilling.

Skrevet
De strekene jeg tenkte på er når man plukker opp ting. plukker du opp en spade står i klartekst med en stor stripe over hele skjermen. Plukker du opp questitem og det tilfeldigvis er det siste du trengte får du opp utallige "striper" over skjermen med det en plukket opp, samt at questen er ferdig. Kunne vært noe mer diskret kanskje? Er det noen måte å skru av dette på er det bare å fortelle hvordan :)

Det er en på det offisielle forumet som har lagd en mod for å gjøre disse stripene mindre her. :)

Skrevet

Jeg har grafikken satt ned til omtrent minimum men er likevel imponert av grafikken på grunn av den lange synsavstanden (3500 meter view distance).

Spillet innfrir og fremtidige patcher vil gjøre spillet enda bedre. Har man bra nok PC er spillet helt supert.

Skrevet (endret)

Spillet er supert, bare fryktelig mye irreterende bugs plager meg :(

Når jeg tar charge for eksempel spretter jeg hele veien tilbake igjen. Friends forsvinner, chat channels forsvinner og de har enda ikke kommet tilbake(mulig at chat servers er nede). Har også opplevd et par ganger å falle under eller utenfor verdenen hvor jeg kan bli sittende fast. Et annet problem er at graveyards noen ganger forsvinner, noe som gjør at jeg ikke can resurrecte.

Håper noe av dette blir tatt hånd om i patcher fremover.

Endret av Mightal
Skrevet

Ja hva skal man si? Har møtt på en del bugga quests, spawns og dungeons men er blitt vant med det. Grinding er det lite av frem til rundt 50, da er det få quests tilgjenglig og det å gjøre quests blir bortkastet om man ikke kan kombinere det med effektiv dreping av mobs.

Er det gøy å grinde exp ved å kun drepe mobs? Nei!

Når det gjelder lore så er den fucka så til de grader. Er dette samme verden som Conan holder til i? Langt ifra! Eneste Funcom har gjort er å ta noen stedsnavn de har funnet i bøkene om Conan og prøvd å lage et spill utav det.

Har det lykkes eller vil de lykkes? Jeg tviler sterkt! Grunnen er at det ikke har fått på plass enkle ting som traders, PvP i TBK er ikke eksisterende atm, PvP utenom minigames er totalt meningsløst og gir ikke PvP exp og jeg har tilgode å se noe til noen bar fights som de har skrytt så veldig av. PvE raids ser ut til å bli det samme gamle tullet, samle en gjeng for å kjempe ned samme boss om og om igjen for å kanskje få noe fancy lootuten noen form for nyskapning. Spellweaving suger balle og gir deg buffs som varer i et halvt sekund etter at du har stått og surret i 5 min.

Så hvorfor spiller jeg ennå? Jeg er vel naiv og innbiller meg at det skal bli bedre etterhvert.

Skrevet

Guilden min har nettopp laget seg en tøff keep, og ikke lenge etter den var bygd kom en emmisær fra nabobyen og krevde dialog med offiserne. Der ble det forsøkt å få fram en allianse, men det gikk ikke så greit siden rival guilden nektet å høre på fornuft. Så nå har det blitt ærklert krig for ressursene rundt byene våre og jeg ser frem til litt sieging i fremtiden. :)

Skrevet

Eneste jeg ikke liker foreløpig er at det er nesten umulig å se party på kartet, og at chatten virka litt bugga. Jeg og en kamerat sto vedsiden av hverandre og var i party, men fikk opp 2 helt forskjellig genaral chat ... ??? Noen ide om hva det kan komme av?

Bortsett fra dette (og at det er utrolig mye som er uvant da man er vant til wow) er jeg kjempe fornøyd med spillet =)

Skrevet

lvl 25 ranger PVE

Kjører absolutt alt på maks i 1680x1050. Det er så nydelig at jeg ikke finner ord. Lyden, grafikken, stemninga... det virker enormt gjennomtenkt.

Etter at jeg kom meg ut av begynnerbyen åpnet mye nytt seg. Enorme områder som man kan utforske i dagesvis.

Noen småting/bugs er det, men svært få i forhold til MINE forventninger. Jeg tror dette blir svært bra i tiden fremover hvis Funcom følger opp alt. Det tror jeg de vil gjøre når man ser på reslutatet så langt.

Skrevet
Er rimelig lei av å følge dialogen til questgivers allerede så hopper glatt over alt det der.
Du kan gå på options (Interfance, advanced) og skippe cutscene hvis du ikke liker det. Jeg derimot som er en neverwinter/baldurs gate spiller digger det nye dialogsystemet og det er mye mye mye bedre enn fks WoW som har en vegg av tekst som 99% av alle spillerne hopper over uansett.

Ellers er jeg ikke helt imponert over hvordan casters er i spillet

Har ikke spillt caster enda så jeg kan ikke si noe om det enda, men jeg skal helt klart lage en med spellweaving etterhvert. Har alltid vært spellcaster i tidligere mmo, men siden AoC har et så tøft combatsytem måtte jeg lage en soldat først.

samt måten questene er bygget opp på, og hvordan de vises på skjermen. Stor stripe over hele skjermen, er det mer ting som skjer på en gang fylles hele skjermen opp av disse strekene. Ufattelig teit måte å gjøre det på.
Hvis du ikke liker det kan du enkelt slå det av da.. Jeg derimot synes dette er en genial ting som har vært svært hjelpsom når jeg har gått meg vill.

En annen ting som er en smule dårlig laget er måten skade vises på i kamp. flyr jo så mye SMÅ tall rundtomkring under kamp, man har jo ikke mulighet til å se hvilke tall som tilhører enselv og hvem som tilhører motstander.
Ehem jeg ser blå som min dmg, oransje er critene mine og rød hvis en fiende slår meg.... Du kan også enkelt bruke combatlogen hvis du vil teste ut skaden din.

Får ikke fjerna quest dialogene jeg... Har gjort som du sier her, men må trykke meg igjennom hele dritten alikevel... Noen ide?

Skrevet
Min Age of Conan-experience kan forklares med to ord: Ubeskrivlig hakking!

Se maskinspecs i profilen. De forklarer en god del.

Er vel ikke så rart med denne crappy PCen.

Er ikke det nei. Skal byttes ut nå da. Den skal få lov til å tre inn i rollen som filserver ^^

Skrevet

Alt er bare fryd og gammen, det meste er nevnt tidligere.

Men; det skuffer meg at spiller krasjer for ofte, spesielt ved utlogging. Hele systemet hang i sted, noe som førte til at jeg måtte logge av PC og logge inn på nytt.

Og jeg som trodde Vista var stabilt?! ;)

Ellers topp! Eneste minus er at jeg har alt for liten tid å spille, blir litt no og da for min del. Menmen, har vel "god tid".

Skrevet
Jeg har elsket de første 20 lvlene, men nå som jeg har kommet til Cimmeria Crasher spillet hele jævla tida så vet ikke jeg!!

Jeg har samme problem, spillet krasjet kanskje én eller to ganger i timen i Tortage, nå kan jeg ikke spille 30 sekunder engang i Old Tarantia uten en krasj. Jeg har 20 FPS i byen, 50 utenom, PC-en min er ikke super, men den burde klare AoC :(

På det offisielle forumet er det en 20+ sider lang tråd med folk som fryser og krasjer, håper Funcom løser det raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...