Gå til innhold

Fotokonkuranse V.5 Runde 7: π (pi)


Fotokonkuranse V.5 Runde 7: π (pi)  

76 stemmer

  1. 1. Hvem synes du har løst oppgaven på best måte?

    • Skal det være et glass pi?
      4
    • Nøyaktighet
      11
    • En liten matteleksjon
      10
    • Did you pϊ on the floor? Then wipe your own sPIill..!
      8
    • Twist
      7
    • Pee
      3
    • 4∏r²
      5
    • Integrert
      1
    • Hva blir arealet når pi er 10cm?
      2
    • Kombinasjon PI
      25


Anbefalte innlegg

Vi går da ikke på barneskolen de fleste av oss, så folk burde nok overleve. Jeg synes det er veldig greit at folk at utstyr i signaturen, da det er lett å sjekke hva folk har av utstyr. Men skal være enig i at det er misbruk på det sterkeste, i forhold til hva den egentlig skal brukes til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En smule OT, men hvorfor er det lov å ha fotoutstyret sitt i signaturen? I sin tid fikk jeg streng beskjed om å fjerne all informasjon om hvilke komponenter jeg hadde i PC-en min. Ble visst argumentert med kjøpepress og mobbing... :dontgetit: Er denne regelen tatt bort igjen?

Det har ikke vært noe problem her. Grunne til at jeg ikke har det lenger, er at jeg har så mye dill at det ble vel cheesy.

 

Tom

Lenke til kommentar
Og da minner jeg på:

 

Fjern EXIF-info fra bildene deres!

 

Kanskje vi burde legge til det som en regel. Kan forsåvidt være på samme punkt som nedskaleringsregelen.

Ja... Personlig liker jeg å titte i EXIF (må jo passe på at jeg ikke kommer i skade for å stemme på bilder tatt med Canon... :roll:), men i det siste har det blitt vanlig å legge inn fotografens navn, og da ryker jo anonymiteten...

 

Edit: ...og nå som jeg har fått sett raskt over bidragene, så må jeg si at det var en del som fikk meg til å trekke på smilebåndet her. Moro å se at selv en såpass vanskelig oppgave trekker mange bidrag. Hadde selv en sånn pi-med-en-presisjon-på-en-million-desimaler-greie gående, men har ikke rukket å sette meg ned for å gjøre nope ut av den.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Å legge sitt navn inn i exif på et bilde man skal bruke i en anonym fotokonkurranse, er jo direkte tåpelig. Men å lage en regel på at man skal fjerne all exif, ser jeg på som unødvendig. Sikkert ikke alle som vet hva exif er heller, og dette skal jo være en konkurranse for alle. Om noen "detektiver" finner ut hvem som har tatt de enkelte bildene på bakrunn av kamerautstyr i exif, så er vel ikke det verdens undergang? Dette er vel fortsatt bare en uhøytidelig konkurranse? Eller har det blitt superseriøst i det siste?

Lenke til kommentar
Å legge sitt navn inn i exif på et bilde man skal bruke i en anonym fotokonkurranse, er jo direkte tåpelig. Men å lage en regel på at man skal fjerne all exif, ser jeg på som unødvendig. Sikkert ikke alle som vet hva exif er heller, og dette skal jo være en konkurranse for alle. Om noen "detektiver" finner ut hvem som har tatt de enkelte bildene på bakrunn av kamerautstyr i exif, så er vel ikke det verdens undergang? Dette er vel fortsatt bare en uhøytidelig konkurranse? Eller har det blitt superseriøst i det siste?

Enig der, hadde det derimot vært premier til en stor penge, som sommerkonkurransen, så kunne det vært noen exif regler, men her er det nesten bare heder og ære

Lenke til kommentar

Ja, ikke dårlig det tomsi. ;)

 

Husk å gi oss (post ætt akam dått ænno) beskjed om at vinneren er kåret og ny oppgave foreligger, slik at vi får lagt det på forsiden.

Gjør du dette Inc? Informer om at konkurransen er avsluttet og hva temaet er for neste gang. Reglene sier at temaet skal være klart innen kl. 21 i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...