Gå til innhold

Fotokonkuranse V.5 Runde 7: π (pi)


Fotokonkuranse V.5 Runde 7: π (pi)  

76 stemmer

  1. 1. Hvem synes du har løst oppgaven på best måte?

    • Skal det være et glass pi?
      4
    • Nøyaktighet
      11
    • En liten matteleksjon
      10
    • Did you pϊ on the floor? Then wipe your own sPIill..!
      8
    • Twist
      7
    • Pee
      3
    • 4∏r²
      5
    • Integrert
      1
    • Hva blir arealet når pi er 10cm?
      2
    • Kombinasjon PI
      25


Anbefalte innlegg

Interessant tema må eg sei. Å meir interessant blir det når eg finn ut at det kallas det gyldne snitt og finnes overalt i naturern. her opnast det som vide tolkningar som samtidig som dei er relevante vis dei som stemmar gidd å lesa seg til det.

 

Vis ikkje er det lite interesant...

 

Men bra og kreativt emne :thumbup:

 

Vegard

 

ps. er det mange som har levert? har ikkje vore med på konkuransane på ei stund, så spennande dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har aldri vært noe tema med EXIF info før. Men det er vel en del som skriver inn navn osv i EXIF info, idet de laster de inn på PC-en ...

 

Tror regelen bør heller være. Fjern all EXIF informasjon som kan identifisere fotografen (som navn, copyright og lignende).

 

Tom

Lenke til kommentar

Personlig importerer jeg bildene mine med et metadatapreset, slik at navn og personlig informasjon inkluderes. Kamera-, brennvidde- og lysstyrkeinformasjon vil jo fort eksludere mange alternativer, ettersom man enkelt kan se hvem som er muligens har tatt bildet. Kanskje jeg er litt paranoid nå, men et forslag fra min side i hvertfall.

Lenke til kommentar

Hmm.. Navn bør ihvertfall fjernes, men at vi virkelig må fjerne informasjon om kamera, brennvidde og blender synes jeg er langt bak mål. Det får da være grenser.

 

Det enkleste man kan endre i Exifen, er hvilket tidspunkt bildet er tatt på. Nesten alle bilderedigeringsprogrammer kan det. :)

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig for arrangør og åpne det i PS og stille contrast/brightness til +/- 1 for å så lagre det igjen?

Hvorfor det?

For å fjerne. Men greit, da lar vi det være. Burde være sånn som du sier Tom, at man tross alt skal stemme etter hva man synes er best. Men alltid greit å ta forhåndsregler, da det faktisk kan påvirke resultatet. (merk: kan)

 

EDIT: Innlegg 1111. :D

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Er det ikke mulig for arrangør og åpne det i PS og stille contrast/brightness til +/- 1 for å så lagre det igjen?

Hvorfor det?

For å fjerne.

Burde da ikke være nødvendig å gjøre endringer i bildet?

 

Og uansett så trenger man ikke å åpne, lagre og lukke alle bildene i Photoshop for å fjerne Exif. Bare se her. :)

Lenke til kommentar

Ettersom EXIF info ikke legges ved siden av bildene når de postes for avsteminng (da tenker jeg primært på lukker, blender, brennvidde og ISO), så bør den informasjon være med i bildet.

 

Så jeg tror det holder å forlange at bildet ikke inneholder navn og andre lett identifiserbare felter i EXIF.

 

Tom

Lenke til kommentar
Så jeg tror det holder å forlange at bildet ikke inneholder navn og andre lett identifiserbare felter i EXIF.

+1. Men hva betegnes som "lett identifiserbare felter"? Er vel bare navn (author som det heter), etter hva jeg kan komme på, som kan ha noe spesielt å si. Kanskje det bare er meg og trøttheten min, men... :)

Lenke til kommentar

En smule OT, men hvorfor er det lov å ha fotoutstyret sitt i signaturen? I sin tid fikk jeg streng beskjed om å fjerne all informasjon om hvilke komponenter jeg hadde i PC-en min. Ble visst argumentert med kjøpepress og mobbing... :dontgetit: Er denne regelen tatt bort igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...