Gå til innhold

Deltaservice, er det mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å slette litt fra mailene du limte inn. Hverken ditt navn, telefonnummer, din e-post adresse eller fødselsdato er relevant for diskusjonen. Syns forsåvidt du burde redigere bort navn og e-post adresse til de du har mailet med også. Diskuter gjerne sak, Telenor og Deltaservice, men du trenger ikke 'outte' noen. Hverken deg selv eller andre.

Lenke til kommentar

Vanlig problem dette på k800i og k610i.. Derfor det er viktig at dette sjekkes, hvis ikke låser telefonen seg slik din nå har gjort, hint - les hele bruksanvisningen som følger imei-nummeret. Hvis du hadde tatt deg tid til å lese hele anvisningen og fulgt den ville ikke dette vært noe problem for deg.

 

Du må sende telefonen inn til Deltaservice som må oppdatere programvaren nå.

Lenke til kommentar

jo jeg opdaterte telefonen før jeg prøvde å låse den opp! men nå er det egentlig ikke det som er saken her. Jeg svarte deltaservice i går at jeg allerede hadde tatt kontakt med telenor og at det var de som sendte meg ditt, slik som jeg skrev i første mail. i dag svarte de meg:

 

Men når saken ikke er reg. i systemet så må kunden ta kontakt med telenor og be de sende saken over til deltaservice.

 

jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig, at det skal være min jobb og gå fra firma til firma på denne måten. altså Telenor sender meg til deltaservice og deltaservice sender meg til telenor for at telenor skal sende meg tilbake til deltaservice

Endret av M-J
Lenke til kommentar

Grunnen til dette tror jeg er fordi Deltaservice får betalt av telenor i forhold til hvor mange saker Telenor sender til Deltaservice, så hvis deltaservice skal få betalt for å hjelpe deg, må de ha fått en sak fra telenor på det. Hvis du ringer 09000 og ber dem legge inn sak på det så er det alt som er nødvendig for at ting skal skje. Når deltaservice har fått saken din - da kan de hjelpe deg. Er enig at det kanskje burde vært sendt sak til deltaservice ved første henvendelse fra deg, det er egentlig det som er vanlig praksis i slike ting.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingenting galt i måten denne saken ble behandlet på. Den følger helt klart de retningslinjene som gjelder for både selger og serviceverksted.

 

Dette er bare nok en unødvendig sutretråd, beklager.

 

Videre:

begynn og lese nedenfra og opp!

Eh.. ok.. alternativt så kan du lære deg å quote skikkelig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

det viser jo at de faktisk ikke leser det jeg skriver da! først spør de etter IMEI nummer som jeg skriver til dem i første mail. deretter ber de meg kontakte telenor som jeg også skriver i første mail.

 

josh909: jeg gjorde det enkelt ved å kopiere rett fra mailen min. syntes du det er vanskelig og begynne på første mailen, altså nederest så kan du vel bare blåse i å lese :)

Lenke til kommentar
josh909: jeg gjorde det enkelt ved å kopiere rett fra mailen min. syntes du det er vanskelig og begynne på første mailen, altså nederest så kan du vel bare blåse i å lese :)

Så med andre ord krever du at alle andre skal tilpasse seg deg, inkludert Deltaservice og alle som leser tråden din? Kanskje du burde ta en titt i speilet og se om det kanskje er en mulighet for at det ikke er alle andre det er noe feil med?

 

Deltaservice har i grunn ikke noe med deg som privatkunde å gjøre. De utfører jobber for blant annet Telenor. Det er Telenor som må sende en henvendelse til Deltaservice for at de skal kunne sette i gang en sak. Deltaservice har behandlet denne saken slik den skal behandles. Dersom du brukte tiden og energien du har brukt på å syte i forumet på å heller ta en tur innom en forhandler eller ringt Telenor og bedt dem om å fikse dette hadde saken vært ute av verden for lenge siden!

Lenke til kommentar
den er over 2år

 

I mailen din til Telenor så skriver du at den er 1 1/2 år gammel. Hvis den er under 2 år så er det vel bare å sende den inn til et verksted.

Dette har ingen ting med garanti å gjøre. Det spiller ingen rolle om den er 7 år... Dersom kunden ønsker å fjerne operatørlåsen etter 12 mnd skal han kunne gjøre dette kostnadsfritt!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har det noe med garanti å gjøre. Produsent garanterer i 2 år. Han har en telefon som er død. Produsentens problem!! Derimot kan han si at det er Telenors skyld da telefonen døde etter å ha tastet inn en kode fra Telenor. Da er jeg forsåvidt enig i at det bør kunne reklameres til Telenor innenfor 4 år. Men ikke 7 år. Det kommer helt an på hvordan feilmeldingen skrives når den leveres inn til verksted. F.eks kan det enkelt å greit bare skrives; "Døde plutselig". Da vil verkstedet reparere den så framt den er innenfor garanti. Slipper å rote med Telenor eller andre tidstyver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er det kundebehandler hos Telenor som har gjort feil.

Deltaservice har ikke lov til å oppgi låsekode på telefon under 12 måneder uten OK fra Telenor fordi de ikke har noen mulighet til å sjekke om avtaletid er brudd og om bruddgebyr er betalt.

 

Nå skal jo telenorkunder få låsekode uten brudd, men, det er helt sikkert derfor kundebehandler hos Deltaservice ba deg kontakte telenor slik at de fikk sendt bestilling til dem.

Lenke til kommentar
Her er det kundebehandler hos Telenor som har gjort feil.

Deltaservice har ikke lov til å oppgi låsekode på telefon under 12 måneder uten OK fra Telenor fordi de ikke har noen mulighet til å sjekke om avtaletid er brudd og om bruddgebyr er betalt.

 

Nå skal jo telenorkunder få låsekode uten brudd, men, det er helt sikkert derfor kundebehandler hos Deltaservice ba deg kontakte telenor slik at de fikk sendt bestilling til dem.

..Leste du tråden? ;)

Telefonen er jo ca 2 år gammel, altså ute av binding for lengesiden.

Problemet er at den har en programfeil som gjør at telefonen dør etter man taster operatørlåskoden.

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Man kan si hva man vil om Deltaservice, men her har de iallefall ikke gjort noe galt... I såfall Telenor som har tulla litt, men dette var virkelig en unødvendig sytetråd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...