Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 3FY Eksamen 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 5 i standpunkt, håper jeg. Har ikke åpna fysikkboka siden mars, så jeg har slitt litt mot slutten. Mistet motivasjonen fullstendig. 6 i 2fy, og lå på en rimelig åpenbar sekser til å begynne med i 3FY, men så sluttet jeg plutselig å jobbe i både kjemi, matematikk og fysikk. Men får forhåpentligvis 5 i standpunkt. Burde i alle fall det.

6 på eksamen er ikke utenkelig, men det blir vel mest sannsynlig 5.

 

Forøvrig strøk Einstein på avsluttende eksamen på videregående :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde også 3FY eksamen i dag og følte det gikk ganske bra, men får vente å se til jeg får igjen sensuren :p

Bare lurte på en ting angående oppg 5c, hvor vi skal finne farten i punktet C. Stemmer det at farten i B og C er lik siden dem ligger i lik høyde? Og, jeg mener jeg gjorde Ep+Ek = konst. først, fikk så høyt svar, nemlig 13,5 m/s og trodde det var feil. Så jeg gjorde det heller med Fres = m*v^2/r, og fikk at farten var noe med 4 m/s, hvor Fres = Gx og at Gx var 377N eller noe sånt. Er dette helt på jordet? oO Følte at å kjøre i 50 km/t nedover en bakke på 30 m var litt vel mye, men var ganske usikker.

 

I og med at vi fikk oppgitt radiusen til sirkelbanen lurte jeg på om det var for å lure oss, eller om det var for at man kan gjøre det på forskjellige måter.

 

Noen som har gjort som meg? :blush:

Endret av Akselja89
Lenke til kommentar
Jeg hadde også 3FY eksamen i dag og følte det gikk ganske bra, men får vente å se til jeg får igjen sensuren :p

Bare lurte på en ting angående oppg 5c, hvor vi skal finne farten i punktet C. Stemmer det at farten i B og C er lik siden dem ligger i lik høyde? Og, jeg mener jeg gjorde Ep+Ek = konst. først, fikk så høyt svar, nemlig 13,5 m/s og trodde det var feil. Så jeg gjorde det heller med Fres = m*v^2/r, og fikk at farten var noe med 4 m/s, hvor Fres = Gx og at Gx var 377 eller noe sånt. Er dette helt på jordet? oO Følte at å kjøre i 50 km/t nedover en bakke på 30 m var litt vel mye, men var ganske usikker.

 

I og med at vi fikk oppgitt radiusen til sirkelbanen lurte jeg på om det var for å lure oss, eller om det var for at man kan gjøre det på forskjellige måter.

 

Noen som har gjort som meg? :blush:

 

Radiusen fikk vi jo sånn at man kunne regne ut normalkraften i bunn av bakken.

 

50km/h er kanskje litt mye i utgangspunktet, men siden man regner ut uten noe friksjon eller luftmotstand vil jo resultatet bli en del høyere enn det det ville blitt i virkeligheten da. Tror det skal være riktig, ikke at jeg er noe orakel i det her

Lenke til kommentar

jaja... da var det jævelskapet over....

oppgave 1 og 2 var enkle, 3 omtrent - litt værre, 4 var grusom og 5 ok...

Til oppmuntring til dere som syntes det gikk ille, på oppgave 4B klarte jeg å få overflatetemperaturen på lyspæra til å bli 1350 celsius!

JESSDA!! Dette blir 6, garantert:P Skrev riktig nok at svaret er riv ruskende galt, men tror likevel sensor myrder meg for den^^

Lenke til kommentar
Argh. I likhet med andre lå jeg ann til klar 6'er i 3FY.

Rota det litt til på heldagsprøva med 5, så jeg er vel det man kan kalle en vippe-elev.

Håper lærerinna er litt grei da. :)

 

Uansett, er jeg ikke helt fortapt. Må si meg fornøyd med 5 i standpunkt, tross alt.

Jeg er litt motsatt, 5 på de fleste prøvene, men fikk 6 på heldagen. Så jeg er i vippeland jeg også. Føler jeg fortjener 5,5 så om jeg får 6 i std.pkt. og 5 på eksamen er jeg kjempeglad. :)

 

Er enig med folk i at det var rart det ikke var noe induksjon. Så vesentlig del av pensum, og selv ikke på valgfri oppgave. Tror alt i alt at vi skal være fornøyde, har sett vanskeligere oppgavesett.

Lenke til kommentar
Jeg er litt motsatt, 5 på de fleste prøvene, men fikk 6 på heldagen. Så jeg er i vippeland jeg også. Føler jeg fortjener 5,5 så om jeg får 6 i std.pkt. og 5 på eksamen er jeg kjempeglad. :)

5,5 er greit å få. Jeg føler på sett og vis at jeg er bedre enn 5, fordi jeg føler selv at jeg behersker mye stoff, men på den annen side så klarer jeg alltid å rote det til på en eller annen måte. Jeg er så klumsete.

Så jeg skal si meg fornøyd med 5, selv om føles som å tape i paralympics. :D

Lenke til kommentar

Hei, lurer på om noen fortsatt husker noen svar dere fikk fra eksamen som var om onsdagen.

 

3b, tror det var den du skulle kommentere banen til partiklen i feltet og etter feltet.

 

Oppgave 4 b-d. Alternativ A vel og merke

 

 

Cheers!

Endret av Drakestorm
Lenke til kommentar

Det var vel spurt om å plassere de to stjernene i HR-diagrammet og markere hovedserien. Jeg sa i tillegg litt om hva diagrammet viste, hva røde kjemper var, noe om livsløp på hovedserien, og sluttstadier. Er usikker på om slikt kreves.

Lenke til kommentar
Det var vel spurt om å plassere de to stjernene i HR-diagrammet og markere hovedserien. Jeg sa i tillegg litt om hva diagrammet viste, hva røde kjemper var, noe om livsløp på hovedserien, og sluttstadier. Er usikker på om slikt kreves.

 

Var nesten for godt til å være sant at det skulle være så lett syns jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...