Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 3FY Eksamen 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg føler jeg gjorde det ganske likt som deg. Feilberegna tiden helt. Tok meg god tid på de to første for å gjøre dem skikkelig med en del skriving rundt oppgavene. Det straffet seg selvfølgelig.

 

Tror ikke du/jeg stryker. Tipper jeg får sterk treer eller svak firer, men det kan jo selvfølgelig ha gått værre enn ndet også.

 

Det er ganske irriterende, igrunn, når oppgavene ikke var så helt ille.

 

Det beste hadde nesten vært å stryke, for å så ta den på nytt igjen :p. Kjipt å vente til jul, dog.

Lenke til kommentar

Jeg var også oppe i fysikk. Som med de fleste så gikk oppgave 1 og 2 smertefritt. 3ern gikk helt OK, mens jeg er mer usikker på 4 og 5. Satser på en firer, det er det jeg fikk i standpunkt også. Nå skal det sies at vi har en forferdelig lærer som har stått og prata i sin egen verden gjennom hele året. Har knapt gjort noe selv i timene og da mister en fort konsentrasjonen....

Lenke til kommentar
Goscinny: Om du stryker og må ta på nytt, eller om du må ta på nytt fordi du får 2 (eller en annen karakter du er misfornøyd med) havner du i ordinærkvota okke som.

Primær = snitt fra vgs + realfagspoeng + fordypningspoeng (som snart forsvinner)

Ordinær = Når du har tatt opp igjen fag, osv?

 

Jeg trodde det var slik at om du strøk på en eksamen, så kan du gå opp igjen ved første mulighet (som blir til jul) og fortsatt få det på primærvitnemålet. Det var iallfall hva skolen sa til meg (om jeg forstod det rett). Mulig det bare var på norsk, da ...

 

Om jeg stryker i fysikk har jeg jo ikke bestått vgs, og da må jeg vel kunne ta eksamen på nytt uten at det kommer på ordinærvitnemålet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg forventet 6, men fikk 5.

Samme her. Ikke kult i det hele tatt.

Jeg har til slutt kommet frem til at det jeg bommet på må ha vært følgende:

Jeg lekte mongolid på den valg-oppgava med grafen på astrofysikken, så vel som jeg gjorde en dum drøfting på slutten av oppgave 3.

 

I etterpåklokskapens lys ser jeg det som særs unødvendige feil som enkelt kunne vært unngått, men gjort er gjort.

Tviler på at det blir noe privatisteksamen på meg, men vi får se. Kommer helt ann på hvorvidt jeg får spennende studieplass etter militæret eller ikke.

 

For å si noe positivt til slutt så vil jeg jo hevde at 5 tross alt ikke er en katastrofal karakter, hvertfall ikke i 3FY. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...