Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 3FY Eksamen 2008

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk litt 6'ere, men endte opp med 5. Hadde kjemi-eksamen lesedag den dagen vi skulle ha heldags i fysikk, så den hadde jeg aldri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 5 i standpunkt, håper jeg. Har ikke åpna fysikkboka siden mars, så jeg har slitt litt mot slutten. Mistet motivasjonen fullstendig. 6 i 2fy, og lå på en rimelig åpenbar sekser til å begynne med i 3FY, men så sluttet jeg plutselig å jobbe i både kjemi, matematikk og fysikk. Men får forhåpentligvis 5 i standpunkt. Burde i alle fall det.

6 på eksamen er ikke utenkelig, men det blir vel mest sannsynlig 5.

Forøvrig strøk Einstein på avsluttende eksamen på videregående :p

Skrevet (endret)

Argh. I likhet med andre lå jeg ann til klar 6'er i 3FY.

Rota det litt til på heldagsprøva med 5, så jeg er vel det man kan kalle en vippe-elev.

Håper lærerinna er litt grei da. :)

Uansett, er jeg ikke helt fortapt. Må si meg fornøyd med 5 i standpunkt, tross alt.

Endret av fredrikg-
Skrevet

Får alltid 5 på heldagsprøver, ofte 6 på totimersprøver, men det holder fort ikke mål så 5 her og :) Fått bekreftet en del svar her, tror jeg rotet det til på utregningen av Y, er ikke fan av elektriske felt:p

Skrevet (endret)

Jeg hadde også 3FY eksamen i dag og følte det gikk ganske bra, men får vente å se til jeg får igjen sensuren :p

Bare lurte på en ting angående oppg 5c, hvor vi skal finne farten i punktet C. Stemmer det at farten i B og C er lik siden dem ligger i lik høyde? Og, jeg mener jeg gjorde Ep+Ek = konst. først, fikk så høyt svar, nemlig 13,5 m/s og trodde det var feil. Så jeg gjorde det heller med Fres = m*v^2/r, og fikk at farten var noe med 4 m/s, hvor Fres = Gx og at Gx var 377N eller noe sånt. Er dette helt på jordet? oO Følte at å kjøre i 50 km/t nedover en bakke på 30 m var litt vel mye, men var ganske usikker.

I og med at vi fikk oppgitt radiusen til sirkelbanen lurte jeg på om det var for å lure oss, eller om det var for at man kan gjøre det på forskjellige måter.

Noen som har gjort som meg? :blush:

Endret av Akselja89
Skrevet
Jeg hadde også 3FY eksamen i dag og følte det gikk ganske bra, men får vente å se til jeg får igjen sensuren :p

Bare lurte på en ting angående oppg 5c, hvor vi skal finne farten i punktet C. Stemmer det at farten i B og C er lik siden dem ligger i lik høyde? Og, jeg mener jeg gjorde Ep+Ek = konst. først, fikk så høyt svar, nemlig 13,5 m/s og trodde det var feil. Så jeg gjorde det heller med Fres = m*v^2/r, og fikk at farten var noe med 4 m/s, hvor Fres = Gx og at Gx var 377 eller noe sånt. Er dette helt på jordet? oO Følte at å kjøre i 50 km/t nedover en bakke på 30 m var litt vel mye, men var ganske usikker.

I og med at vi fikk oppgitt radiusen til sirkelbanen lurte jeg på om det var for å lure oss, eller om det var for at man kan gjøre det på forskjellige måter.

Noen som har gjort som meg? :blush:

Radiusen fikk vi jo sånn at man kunne regne ut normalkraften i bunn av bakken.

50km/h er kanskje litt mye i utgangspunktet, men siden man regner ut uten noe friksjon eller luftmotstand vil jo resultatet bli en del høyere enn det det ville blitt i virkeligheten da. Tror det skal være riktig, ikke at jeg er noe orakel i det her

Skrevet

jaja... da var det jævelskapet over....

oppgave 1 og 2 var enkle, 3 omtrent - litt værre, 4 var grusom og 5 ok...

Til oppmuntring til dere som syntes det gikk ille, på oppgave 4B klarte jeg å få overflatetemperaturen på lyspæra til å bli 1350 celsius!

JESSDA!! Dette blir 6, garantert:P Skrev riktig nok at svaret er riv ruskende galt, men tror likevel sensor myrder meg for den^^

Skrevet
Argh. I likhet med andre lå jeg ann til klar 6'er i 3FY.

Rota det litt til på heldagsprøva med 5, så jeg er vel det man kan kalle en vippe-elev.

Håper lærerinna er litt grei da. :)

Uansett, er jeg ikke helt fortapt. Må si meg fornøyd med 5 i standpunkt, tross alt.

Jeg er litt motsatt, 5 på de fleste prøvene, men fikk 6 på heldagen. Så jeg er i vippeland jeg også. Føler jeg fortjener 5,5 så om jeg får 6 i std.pkt. og 5 på eksamen er jeg kjempeglad. :)

Er enig med folk i at det var rart det ikke var noe induksjon. Så vesentlig del av pensum, og selv ikke på valgfri oppgave. Tror alt i alt at vi skal være fornøyde, har sett vanskeligere oppgavesett.

Skrevet
Jeg er litt motsatt, 5 på de fleste prøvene, men fikk 6 på heldagen. Så jeg er i vippeland jeg også. Føler jeg fortjener 5,5 så om jeg får 6 i std.pkt. og 5 på eksamen er jeg kjempeglad. :)

5,5 er greit å få. Jeg føler på sett og vis at jeg er bedre enn 5, fordi jeg føler selv at jeg behersker mye stoff, men på den annen side så klarer jeg alltid å rote det til på en eller annen måte. Jeg er så klumsete.

Så jeg skal si meg fornøyd med 5, selv om føles som å tape i paralympics. :D

Gjest Slettet-120696
Skrevet

Ligger denne eksamenen ute på nettet, kunne godt tenkt meg å se den?

Skrevet (endret)

Hei, lurer på om noen fortsatt husker noen svar dere fikk fra eksamen som var om onsdagen.

3b, tror det var den du skulle kommentere banen til partiklen i feltet og etter feltet.

Oppgave 4 b-d. Alternativ A vel og merke

Cheers!

Endret av Drakestorm
Skrevet

Oppgave 3:

- Parabelbane (kastbane) i feltet, da farten i x-retning er konstant mens det magnetiske feltet gir akselerasjon nedover.

- Rettlinjet bevegelse etter feltet, ZF = 0 i alle retninger (ser bort fra tyngdekraft etc).

Skrevet

Det var vel spurt om å plassere de to stjernene i HR-diagrammet og markere hovedserien. Jeg sa i tillegg litt om hva diagrammet viste, hva røde kjemper var, noe om livsløp på hovedserien, og sluttstadier. Er usikker på om slikt kreves.

Skrevet
Det var vel spurt om å plassere de to stjernene i HR-diagrammet og markere hovedserien. Jeg sa i tillegg litt om hva diagrammet viste, hva røde kjemper var, noe om livsløp på hovedserien, og sluttstadier. Er usikker på om slikt kreves.

Var nesten for godt til å være sant at det skulle være så lett syns jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...