Gå til innhold

Har Nugatti skiftet smak en gang i tiden?


Anbefalte innlegg

Når jeg var mindre (jeg tenker da 15 år + tilbake i tid) var jeg en ivrig Nugatti-spiser, det var jo det beste pålegget ever. Men av en eller annen grunn jeg ikke kan forstå tok jeg en pause fra Nugattien og gikk over til Sjokade. Når jeg da gikk over til Nugatti igjen smakte den annerledes. Det føltes som om den gode, karakteristiske Nugatti-smaken var borte, og var erstattet av en mer nøtteaktig sjokoladesmak. Er det noen som vet om Nugatti har forandret på smaken en gang i tiden? Noen andre som har lignende erfaringer? Har grublet på dette her i årevis; trenger en oppklaring! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lignende erfaring her. Ikke vet jeg, men kan det være mulig at ingrediensene i Nugatti har blitt endret en gang ila. de siste årene? Hadde spist Nugatti sammenhengende i ca. 12-13 år før jeg sluttet for ca. 4-5 år siden. Når jeg nå spiser vanlig Nugatti synes jeg den bare er kvalmende, så nå foretrekker jeg faktisk hybriden Nugatti Crisp (Har enda ikke våget meg på Nugatti Lett(?) eller Nugatti Air).

 

Ser for meg to scenarioer; Enten så har vi endret smakspreferanser, eller så har faktisk ingrediensene i den originale Nugattien blitt tuklet med... Føler vi trenger inside-info fra Nugatti-fabrikken, noe som kan bli vanskelig å oppdrive...

 

Edit: Eller endringer i hvordan Nugatti fremstilles...?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

aldri merket noen spesiell endringen i nugattien. Føler kanskje den har blitt litt mer "kunstig", men det kan like godt bare være noe jeg innbilder meg.

 

 

Blåbær: Om du har smakt nugatti på tube, så vil jeg vel mer eller mindre tro at nugatti air og den smaker sånn nogenlunde likt. Ettersom hva jeg tolket så er nugatti air som vanelig nugatti, bare mer porøs. Nugattien man finner på tube har vert fall en helt annen konsistens enn den på boks og er mer porøs av seg. Så de smaker vel ganske likt vil jeg tro. Men ingen erfaringer å strutte med nei.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Vi har mottatt din henvendelse angående vårt produkt Nugatti. Det er ingen

reseptforandring på vårt produkt.

 

Stabburet setter pris på tilbakemeldinger og forslag fra forbrukere, både

positive og negative innspill. Dette gir ofte viktig informasjon til våre

produktutviklere som kontinuerlig jobber med utvikling av våre produkter.

 

Takk for at du tok kontakt med oss.

 

 

Med vennlig hilsen

Stabburet AS

 

Så det er nok bare at vi har blitt eldre.

Lenke til kommentar
Når jeg var mindre (jeg tenker da 15 år + tilbake i tid) var jeg en ivrig Nugatti-spiser, det var jo det beste pålegget ever. Men av en eller annen grunn jeg ikke kan forstå tok jeg en pause fra Nugattien og gikk over til Sjokade. Når jeg da gikk over til Nugatti igjen smakte den annerledes. Det føltes som om den gode, karakteristiske Nugatti-smaken var borte, og var erstattet av en mer nøtteaktig sjokoladesmak. Er det noen som vet om Nugatti har forandret på smaken en gang i tiden? Noen andre som har lignende erfaringer? Har grublet på dette her i årevis; trenger en oppklaring! :p

 

Har merka det samme, men det gjelder bare når jeg gikk fra sjokade til nugatti. Husk at sjokade ikke har noen form for nøttesmak, og dermed merkes nøttene fort når du går over til nugatti. Mulig man også blir litt mer voksen i smaksløkene, etter hvert som årene går :p

Lenke til kommentar

Drit i det :)

 

Noe kan vel forklares som at vi som barn hadde en høyere terskel for hvor mye sukker vi klarte og presse i oss uten og bli kvalm

 

Men det er jo ikke et ukjent fenomen , produsenter liker og skifte litt på ingredienser. Ta Twist for eksempel, de har forandret sukkerinnholdet og sukkertypen

 

Fordi om en produsent nekter på at noe er forandret så betyr det ikke at de snakker sant

 

Nestle har jo fks gått bort i fra visse typer fett som har vist seg og være helsekadelig , men de har fortsatt noen produkter med denne typen fett i enda. Ha - På pålegg har det fortsatt . Ganske enkelt fordi de ikke får helt samme smaken uten den og den ingrediensen

 

Nesquik smaker dritt etter at de "reduserte" sukkerinnholdet , og blander seg ikke like lett med melken lenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...