Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooter vs. Moped


Anbefalte innlegg

Trådstarter: jeg har hatt en Honda SFX og en Suzuki TSX og var veldig fornøyd med begge mopedene.

 

Hondaen har ca 5,5kh originalt og er en av de aller kjappeste mopedene du får tak i originalt. Den går 45kmt originalt oppover som nedover. Jeg fjernet variatorsperren på min sånn at den gikk i 60kmt og da holder du egentlig trafikken greit. Jeg hater moped over alt på jord, men det var jo bedre enn å gå :p

 

Det var ALDRI noe tull med den scooteren uansett hvo mye jeg herjet med den. Har kjørt cross med den og hoppet og råkjørt masse i 2 år med den og den startet og gikk alltid uansett vær. Dette er den scooteren du bør sjekke ut hvis du vil ha noe med litt "tak" i.

 

Hadde også TSX'n. Den var trimmet til ca 12hk og jeg hadde heller aldri noe tekniske feil med den. Har herjet mye mer med den og kjørt cross og sånt og av og til hoppet med folk bakpå. Demperene er kanongode og jeg har bare klart å botne demperen (slå den i bunn hvis du skjønner) bak 2-3 ganger mens jeg hadde den. Da kjørte jeg i crossbanen her med en over gjennomsnittet tung person bakpå.

 

Originalt går disse mopedene like tregt som alle andre girmopeder, men den er ekstremt lett å skru på, jeg brukte kanskje 2 timer på full motoroverhaling og girkasseoverhaling. Skiftet da til nytt trimmsett og clutch mm. Begge er gode mopeder og driftsikre som bare japsene kan.

 

Dessuten er SFXen litt av en bakhjulsmaskin selv om den er original! Jeg og en kompis har lagt ut en slags guide til hvordan du steiler med SXF'n.

 

 

Disse er helt originale. Du bryr deg sikkert fint lite om sånt, men det var mest for å vise at det faktisk er litt tak i de scooterene.

 

Håper det ble litt lettere for deg å velge nå da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja utseende messig er den ganske tøff ja.

Ja, men som nevnt tidligere, smak å behag. :) Dog, som sakt Aerox begynner å bli litt 'gårsdagens'

Personelig ville jeg valgt Peguot SpeedFight 2. :yes: Selv om den begynner å bli noe av det samme..

 

EDIT: min mening.

Endret av MusiQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...