Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooter vs. Moped


Anbefalte innlegg

Forskjellene på Aerox og JogR er mange. Aerox er mye mer påkostet, større(derofr mer egnet for gutter), vannavkjølt motor (lenger levetid). den er også mer stabil pga vekta.

 

aerox er på en måte storebroren til jogr. er en grunn til at den koster 8000kr mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellene på Aerox og JogR er mange. Aerox er mye mer påkostet, større(derofr mer egnet for gutter), vannavkjølt motor (lenger levetid). den er også mer stabil pga vekta.

 

aerox er på en måte storebroren til jogr. er en grunn til at den koster 8000kr mer.

Men går de ca. like bra orginalt? That is the question. Draget i oppoverbakker, på sletta osv. De har vel lik motor og "dreving" ? Vet ikke jeg, derfor jeg spør.

Endret av Baloni
Lenke til kommentar

Ser ut som om JogR har bittelitt mer kraft. (mer dreiemoment)

 

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_jog_r_2006.php

 

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_yq...erox_r_2006.php

 

 

 

Her har du et par kraftigere alternativer:

 

http://www.bikez.com/motorcycles/peugeot_s..._50_lc_2008.php

 

http://www.bikez.com/motorcycles/tgb_r_50_x_2006.php

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Men på Bikes.no står det at Honda SFX har 5,2 elrns HK, mens en Aerox har 2,6 eller hva det nå var. Det var stor forskjell. Har dette noe å si om den er plombert? Eller? Siden plomberingen er i potte og variator har jeg hørt, og ikke i motoren som mopeder har.

 

Er ikke alt fra Kina da? :!:

"Made in China" står det vel på alle scootere/mopeder/biler ja :roll:

Lenke til kommentar

Ganske få av de på FINN.no btw. Skal kjøpe brukt, men siden det er så få av de på FINN.no, + at jeg aldri har hørt om merket før, så tipper jeg ganske få av "befolkningen" har den?

 

Koster 17.500 NOK helt ny (Ride.no). Hvordan har det seg slik at jeg aldri har hørt om TGB før? Og er det et bra merke? ... Om det skjer noe, er det lett å få taki deler til den fra nett/andre plasser?

 

En ting til, kan du legge ut MANGE bilder av TGB'en din her så jeg/vi får se hvordan den er tatt med eierens kamera? :) Mange bilder, alle vinklene :p

Endret av Baloni
Lenke til kommentar
Ganske få av de på FINN.no btw. Skal kjøpe brukt, men siden det er så få av de på FINN.no, + at jeg aldri har hørt om merket før, så tipper jeg ganske få av "befolkningen" har den?

 

Koster 17.500 NOK helt ny (Ride.no). Hvordan har det seg slik at jeg aldri har hørt om TGB før? Og er det et bra merke? ... Om det skjer noe, er det lett å få taki deler til den fra nett/andre plasser?

 

En ting til, kan du legge ut MANGE bilder av TGB'en din her så jeg/vi får se hvordan den er tatt med eierens kamera? :) Mange bilder, alle vinklene :p

Tja, er det noen problemer med den, så tar forhandleren seg av skaffing av deler.

 

Ser at bare mer og mer TGB'er dukker opp, et par av naboene mine har også skaffet seg slike.. i sort farge (jeg har rød)

 

TGB har drevet på i mange år.. siden 1978, og det er folkene bak Vespa som står bak firmaet.

 

De lager deler til bla. Peugeot sine scootere.

 

Selv syns jeg at scooteren er fantastisk, angrer ikke et sekund! :)

 

Bilder skal jeg ta :p

Lenke til kommentar

En av grunnene til at det ikke er så mange til salgs er vel fordi R50X Jetfighter serien er ny :)

 

Litt skitt her og der, så må nok rengjøre den :p

 

Kjekt å ha med seg mobillader på "langturer", hvis du har en gammel telefon som meg, som hele tiden må ha strøm :p

 

Bakgrunnsbelysningen i de digitale instrumentene lyser lysegrønt når det blir mørkt ;)

 

Går i akkurat 60 km/t (55 i realiteten, tenker jeg) før turtallsperren gjør sitt (plombert i variatoren)

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Boksen over variatoren er luftfilteret ;)

 

Den har noe som heter "Hot air charging system". Ene delen av den boksen går rett innpå forgasseren, og den andre delen er et langt inntak som går innpå eksosrøret.

 

Vet ikke helt hva dette systemet er til, men spurte tidligere på forumet og fikk som svar at det var til for at motoren skulle varmes opp raskere når den er kald.

 

Skal laste opp bilde av bakdelen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...