Gå til innhold

Anmeldelse av Age of Conan Early Access (1/10)


Anbefalte innlegg

DEt er det mest IDIOTISKE jeg noen gang har lest! Hvorfor vil dere ikke rolle på en EA server? det er bare noen dagers forsprang, og når alle er 80 så er det ingen forskjell.

Det er jævlig irriterende å starte en uke etter "alle" andre. Og på en pvp-server betyr det faktisk noe når man holder på å levle.

1 - Så du kommer altså til å være "den eneste" som starter på derveren etter normal lauch?

2 - Sånner som drar rundt og ganker lowlevels blir du ALDRI kvitt. Vi har dem på EA allerede.

3 - Uansett så er det minimalt med lvl 80 folk som gidder å dra rundt i lvl 20 områdene å ganke på pur faen.

 

 

Det er ikke dem med 2 ukers forsprang som er problemet, det er dem med 2+ levler som er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 - Så du kommer altså til å være "den eneste" som starter på derveren etter normal lauch?

2 - Sånner som drar rundt og ganker lowlevels blir du ALDRI kvitt. Vi har dem på EA allerede.

3 - Uansett så er det minimalt med lvl 80 folk som gidder å dra rundt i lvl 20 områdene å ganke på pur faen.

 

 

Det er ikke dem med 2 ukers forsprang som er problemet, det er dem med 2+ levler som er det.

 

Endelig et balansert og korrekt innlegg.

 

Begynte selv WoW 14 dager etter eneste rl kameratene som spilte det. Tok ikke de 14 dagene igjen før etter flere år. Selvom jeg prøvde aldri så mye til å begynne med.

 

Jeg vet ikke hvor lenge trådstarter har ventet på (og muligens gledet seg til) spillet. Men noen av oss har vært i guild 3 år allerede. Jeg tydeligvis er den eneste i tråden med et fnugg av empati for alt går over alle hauger iløpet av en uke med EA, og guildet (evt. spillegjengen) er gone baby, gone. Trådstarter ønsker antakelig bare å få det ut av systemet.

 

Fint om folk husker at MMO er en sosial greie.

 

Folks oppfatninger av noe farges av der de står. For de inne i varmen, var sikkert EA 10/10 akkurat som For Norge var San Marino (10-0) en knallkamp. For oss på utsiden (San Marino) oppleves ikke "kampen" like vellykket og perfekt selvfølgelig.

 

Og nei, det er ikke FunCom's elelr EA's direkte skyld skyld, men ting har jo skjedd alikevel.

Lenke til kommentar
Begynte selv WoW 14 dager etter eneste rl kameratene som spilte det. Tok ikke de 14 dagene igjen før etter flere år. Selvom jeg prøvde aldri så mye til å begynne med.

eh..? hva mener du, brukte du flere år til å leve til max lv?

Hehe, selvfølgelig ikke ;)

Snakker gear og skill (tier, raidinstance nivå, PvP titler og gear etc etc). Altså ta igjen en karakter på alle fronter.

Lenke til kommentar
Begynte selv WoW 14 dager etter eneste rl kameratene som spilte det. Tok ikke de 14 dagene igjen før etter flere år. Selvom jeg prøvde aldri så mye til å begynne med.

eh..? hva mener du, brukte du flere år til å leve til max lv?

Hehe, selvfølgelig ikke ;)

Snakker gear og skill (tier, raidinstance nivå, PvP titler og gear etc etc). Altså ta igjen en karakter på alle fronter.

sorry, men hvilket spill er dette? for om det er wow, som jeg tror det er, er to uker ingenting. Man ser folk som får full epic på en run, man ser folk som har 2 epics etter 5 fulle runs, folk er heldige med dropps, andre er uheldige. 2 uker i seg selv er ingenting, da må han enten ha spilt mye mer enn deg, eller spilt mer målrettet. For de fleste kjenner de som spiller timesvis hver dag men det skjer nesten ingenting, og de som levler 2-4 lv per kveld. Men i wow, lotro, sannsynligvis aoc, er to uker ingenting når det kommer til end-game instancer/raids/pvp osv.

 

jeg fikk feks aldri valor legs fra strat, selv om jeg var der 20+ ganger. Men en kompis av meg fikk de på sin andre run.. og to uker mer spilling skillmessig er vel ikke mye når det er snakk om måneder og år?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Oh come on! EA er en grei ting.

 

Jeg forholder meg ikke til argumentene om "soft start" for serverne, eller skalering av last. Men en ting er veldig viktig..

 

Jeg husker dagen WoW åpnet, det tok jævelsk lang tid å gjøre seg ferdig med nybegynner-tingene fordi det var så mange spillere som kjempet om noe så trivielt som om å tagge og kverke en level 1 ulv..

 

Med EA så slipper du forhåpentligvis å ha tusen andre spillere i samme sone som deg, slik at du kan fokusere på quester osv uten at andre stjeler byttet ditt. :!:

Lenke til kommentar
Endelig et balansert og korrekt innlegg.

Ironi? :dontgetit:

 

Begynte selv WoW 14 dager etter eneste rl kameratene som spilte det. Tok ikke de 14 dagene igjen før etter flere år. Selvom jeg prøvde aldri så mye til å begynne med.

 

wow != aoc

 

Der er enda leeenge til AoC er på nivå med WoW, om det noen sinne kommer dit. EA er bare noe FunCom har pønsket ut for å tjene penger på at folk beta tester. Spillet er på langt nær ferdig, og jeg tror ikke den uka forskjell vil være avgjørende for noe som hellst.

Eksempler er at vi har en hel sone som spiser folk, bare startområdet har voiceacting, PvP systemet er ikke aktivt, DX10 utgaven er enda under utvikling etc etc.

 

Så det er bare å ta det heeelt med ro, lene seg tilbake og nyte spillet for sin egen del, for internett er en gang slik, er du vekke i 2 uker så er du helt glemmt.

Lenke til kommentar
1 - Så du kommer altså til å være "den eneste" som starter på derveren etter normal lauch?

2 - Sånner som drar rundt og ganker lowlevels blir du ALDRI kvitt. Vi har dem på EA allerede.

3 - Uansett så er det minimalt med lvl 80 folk som gidder å dra rundt i lvl 20 områdene å ganke på pur faen.

 

 

Det er ikke dem med 2 ukers forsprang som er problemet, det er dem med 2+ levler som er det.

 

Endelig et balansert og korrekt innlegg.

 

Begynte selv WoW 14 dager etter eneste rl kameratene som spilte det. Tok ikke de 14 dagene igjen før etter flere år. Selvom jeg prøvde aldri så mye til å begynne med.

 

Jeg vet ikke hvor lenge trådstarter har ventet på (og muligens gledet seg til) spillet. Men noen av oss har vært i guild 3 år allerede. Jeg tydeligvis er den eneste i tråden med et fnugg av empati for alt går over alle hauger iløpet av en uke med EA, og guildet (evt. spillegjengen) er gone baby, gone. Trådstarter ønsker antakelig bare å få det ut av systemet.

 

Fint om folk husker at MMO er en sosial greie.

 

Yes.. Slik det ser ut nå er vi skuffa over EA og det svinnet av spillere det førte til, men vi gir oss ikke. Vi kjører i gang med AoC likevel, vi kan hoste rene AoC-lan der kun de som spiller AoC på min server er velkommen. Dette kan høres usosialt ut, men i mine øyne kommer man på LAN for å spille sammen med andre og hvis man ikke har tenkt å gjøre det er det bedre å bare treffes over en filmkveld eller volleyballmatch neste dag og lignende.

Gleder meg til fredag, men jeg er fremdeles skuffet over den splittelsen EA har laget. Nesten halvparten av de "påmeldte" til "felles server" nekter å rulle på nytt eller begynne på en EA-server.

Lenke til kommentar
Endelig et balansert og korrekt innlegg.

Ironi? :dontgetit:

Nah.. ikke ironi. var det første ikke flame innlegget og ikke overdrevne innlegget jeg regisrerte ihvertfall.

 

wow != aoc

Et lite ekko fra offisielle AoC forumene her? ;) Hehe

 

Der er enda leeenge til AoC er på nivå med WoW, om det noen sinne kommer dit. EA er bare noe FunCom har pønsket ut for å tjene penger på at folk beta tester. Spillet er på langt nær ferdig, og jeg tror ikke den uka forskjell vil være avgjørende for noe som hellst.

[klipp]

Jeg tror nok disse 6 dagene kan ha sitt å si for last minute fixing.

Mitt poeng dog er at folk ihvertfall bør være level 30 iløpet av EA. og det har mye å si styrke forhold i PvP, soner etc.

Lenke til kommentar

Det er jævlig irriterende å starte en uke etter "alle" andre. Og på en pvp-server betyr det faktisk noe når man holder på å levle.

1 - Så du kommer altså til å være "den eneste" som starter på derveren etter normal lauch?

2 - Sånner som drar rundt og ganker lowlevels blir du ALDRI kvitt. Vi har dem på EA allerede.

3 - Uansett så er det minimalt med lvl 80 folk som gidder å dra rundt i lvl 20 områdene å ganke på pur faen.

 

 

Det er ikke dem med 2 ukers forsprang som er problemet, det er dem med 2+ levler som er det.

1 - Har jeg sagt det? Nei.

2 - Ja, dere har dem på EA-serverne. Derfor unngår jeg dem. Så slipper jeg gankerne på første karakteren ihvertfall.

3 - Hvor har du dette fra? Begynner de å kjede seg litt så gjør de nok det. WoW i reprise.

 

Om de er et par levler over så har du ihvertfall muligheten til å ta igjen. Vi er 6 stk som har avtalt at serveren vi skal starte på ikke skal være EA. Vet ikke om maskina mi takler spillet da, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Det er jævlig irriterende å starte en uke etter "alle" andre. Og på en pvp-server betyr det faktisk noe når man holder på å levle.

1 - Så du kommer altså til å være "den eneste" som starter på derveren etter normal lauch?

2 - Sånner som drar rundt og ganker lowlevels blir du ALDRI kvitt. Vi har dem på EA allerede.

3 - Uansett så er det minimalt med lvl 80 folk som gidder å dra rundt i lvl 20 områdene å ganke på pur faen.

 

 

Det er ikke dem med 2 ukers forsprang som er problemet, det er dem med 2+ levler som er det.

1 - Har jeg sagt det? Nei.

2 - Ja, dere har dem på EA-serverne. Derfor unngår jeg dem. Så slipper jeg gankerne på første karakteren ihvertfall.

3 - Hvor har du dette fra? Begynner de å kjede seg litt så gjør de nok det. WoW i reprise.

 

Om de er et par levler over så har du ihvertfall muligheten til å ta igjen. Vi er 6 stk som har avtalt at serveren vi skal starte på ikke skal være EA. Vet ikke om maskina mi takler spillet da, men det er en annen sak.

 

Hvis maskina de ikke takler det kan du være så snill å lage en egen tråd her hvor du skylder på Funcom for at guilden din blei splitta siden du ikke fikk logga inn på lanseringsdagen? Det er jo Funcom sin feil at de lager er såpass krevende spill så dette burde du følge opp.

Lenke til kommentar

Det eneste Funcom gjorde dumt angående EA er at de burde sagt at alle som forhåndsbestiller får early access, eller evt bare de som kjøper en dyrere variant av spillet (kall det Collectors edition eller noe annet) istedenfor å ha det sånn at bare noen av folkene som har forhåndsbestilt kommer med. Da kan de som ikke klarer å vente begynne først, og de som ikke har noe imot å vente litt ekstra kan spare litt penger og starte når de føler for det.

Lenke til kommentar
Det eneste Funcom gjorde dumt angående EA er at de burde sagt at alle som forhåndsbestiller får early access, eller evt bare de som kjøper en dyrere variant av spillet (kall det Collectors edition eller noe annet) istedenfor å ha det sånn at bare noen av folkene som har forhåndsbestilt kommer med. Da kan de som ikke klarer å vente begynne først, og de som ikke har noe imot å vente litt ekstra kan spare litt penger og starte når de føler for det.

 

Enig her. Det som var kjedelig var at det var noen som aldri fikk muligheten til å starte tidlig p.g.a enkelte butikker var trege.

 

Jeg er faktisk en person som hater å ligge etter, kall det konkurranse innstinkt, særhet eller hva du vil. Men at en skal ligge foran meg når jeg spiller mer liker jeg ikke. Det er mange av de som har early access som gleder seg til imorra for da skal de ut å ganke de nye spillerne. Hvor gøy er det når vi skal begynne å spille når en vet at mange av de som hadde early access står å venter på å ta deg?

 

Jeg er derfor litt enig med trådstarter om early access. Folk som skal spille sammen har blitt litt splittet p.g.a hele opplegget. Det er ikke å se bort ifra når noen har fått early access og andre ikke så spiller folk fra når de får muligheten.

* Folk som får early access venter ikke 6 dager for å spille på en annen server.

* Folk som har startet på en server bytter ikke server etter 6 dager for å spille sammen noen andre.

* Folk som starter nå etter 6 dager har veldig liten lyst å starte på en eksisterende server (spesielt PvP) når du vet at de aller fleste er høyere lvl og kommer til å dø ekstra mye fordi EA folk har gledet seg til de andre kommer bare for å være drittsekk. Det er drøssevis som synes er dødsmorro å provosere andre med å drepe dem om og om igjen (inkludert meg selv :p).

 

Det hadde vært en annen story om alle som ville spille EA hadde fått muligheten (ved å la dem muligens betale ekstra eller no). Så hadde det vært opp til enhver person om det var verdt å spille noen dager før. Ihvertfall ikke gjøre det slikt at det ble avgjort på hvilken butikk du bestilte fra.

 

Folk er egoistiske og jeg er sikker på at 99,9% her hadde aldri ventet 6 dager for å spille eller byttet server etter 6 dager.

 

Aller først synes jeg det var temmelig kjipt å komme 6 dager etterpå, men siden det kommer nye servere så er det greit. Selv om jeg har endel venner på Fury, så gidder jeg aldri i verden starte opp der nå.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke orka vente 6 dager med og starte om jeg hadde hatt EA men jeg hadde lett rerolla etter 6 dager for og spille med kompiser(6dager av år++), nå er jeg egentlig glad for at amazon/funcom whatever fucka opp med EA så jeg ikke fikk bli med, så får jeg finne meg en ny fresh server og starte på.

Lenke til kommentar

Det er jævlig irriterende å starte en uke etter "alle" andre. Og på en pvp-server betyr det faktisk noe når man holder på å levle.

1 - Så du kommer altså til å være "den eneste" som starter på derveren etter normal lauch?

2 - Sånner som drar rundt og ganker lowlevels blir du ALDRI kvitt. Vi har dem på EA allerede.

3 - Uansett så er det minimalt med lvl 80 folk som gidder å dra rundt i lvl 20 områdene å ganke på pur faen.

 

 

Det er ikke dem med 2 ukers forsprang som er problemet, det er dem med 2+ levler som er det.

1 - Har jeg sagt det? Nei.

2 - Ja, dere har dem på EA-serverne. Derfor unngår jeg dem. Så slipper jeg gankerne på første karakteren ihvertfall.

3 - Hvor har du dette fra? Begynner de å kjede seg litt så gjør de nok det. WoW i reprise.

2 - Vi eneste måten for å ungå dem er a) kke spille, eller b) levle raskere.

De siste er umulig da dem oftest er no-lifers som ikke har annet å gjøre enn å spille.

3 - WoW i reprise ja. Men så har wow vært ute i flere år, så klart drar man till STV når man venter på at raid sal komme i gang. Dersom man kjeder seg i AoC er det bare å fortsette å levle.

 

 

Skjønner ikke problemet. Dersom du ikke vil gankes hvorfor i he**** skal du da rolle på en PvP server? Vil n også si at en Fresh server er mye værre siden det da er maaaange flere hunder om beinet i alle "start-områder" dvs det er du og 1000 andre som skal gjøre samme quest samtidig, i PvP-soner.

Mens på en EA server er det bare 100 fresh rollers kansje.

 

JEg er selv nå level 26, og har enda ikke sett snurten av disse såkallte high level gankers, da dem har andre ting å gjøre enn å campe. De mest plagsomme er dem på 27-28 og gruppene av lvl 25 folk som ganker. og dem er det GARANTERT flere av på en freshs erver.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke orka vente 6 dager med og starte om jeg hadde hatt EA men jeg hadde lett rerolla etter 6 dager for og spille med kompiser(6dager av år++), nå er jeg egentlig glad for at amazon/funcom whatever fucka opp med EA så jeg ikke fikk bli med, så får jeg finne meg en ny fresh server og starte på.

 

Jepp helt enig. Dersom jeg og kompiser skulle stsarte i lag så hadde det neppe vært noe problem for dem å rolle på "min" server seinere, og dersom jeg visste at dem ikke hadde Ea så hadde jeg brukt tiden på å teste forskjellige classes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...