Gå til innhold

Hva kom først av høna og egget??


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er høna det eneste dyret vi spiser før det blir født og etter at det har daua?

 

Ser da ingen grunn til at ikke kaniabler skal spise gravide.. :)

også er det vel bare pattedyr og mennesker som føder, egget klekkes så vidt jeg veit.. men det er mye vi spiser som ikke er født/klekket etc.. caviar f.eks

 

btw.. høna kom først, den er skapt.. så la høna egget

Lenke til kommentar
jeg kom først! ... så lagde jeg høna .... og så sauen ... sauen liker jeg .... den er ..... fin ...

 

kinky..

 

imo så er det mest sannsynlig at høna er videreutviklet fra en av oldtidens dinoer, og når høna var "ferdig" utviklet så lagg den egg for å føre videre hønerasen.. dette egget ble tilfeldigvis befruktet av et eller annet, og ut kom en hane. etter dette begynte inavlen. men av merklige grunner så ble ikke de neste kyllingene skadd.. hm.. jah! :shrug:

Lenke til kommentar
jeg kom først! ... så lagde jeg høna .... og så sauen ... sauen liker jeg .... den er ..... fin ...

 

kinky..

 

imo så er det mest sannsynlig at høna er videreutviklet fra en av oldtidens dinoer, og når høna var "ferdig" utviklet så lagg den egg for å føre videre hønerasen.. dette egget ble tilfeldigvis befruktet av et eller annet, og ut kom en hane. etter dette begynte inavlen. men av merklige grunner så ble ikke de neste kyllingene skadd.. hm.. jah! :shrug:

 

Enig

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Er ikke nødvendigvis en høne som la det første egget. Kan være en fugl som ble utsatt for et eller annet som gjorde at genene i egget ble forandret slik at ei høne ble klekket ut. Med andre ord er det stor sannsynlighet for at høna kom etter det første egget. Med mindre man snakker om hønseegg da. Slike egg MÅ vel, såvidt jeg vet, komme fra ei høne.

 

Uansett startet det med amøber (encellede organismer)

 

hvor kom den fuglen fra da? kom den fuglen først eller egget? :p

 

ps: vet denne tråden er bumpet.....men men

Lenke til kommentar

Høna kom først, hvem ellers kunne lagt egget? Men det er sant, høna må jo ha kommet fra et egg. Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne. Den Høna kom fra et egg som en høna hadde lagt som ble ei høne.

 

gidder ikke mer....

Lenke til kommentar

 

Ser da ingen grunn til at ikke kaniabler skal spise gravide.. :)

 

:lol:

 

Den var fin!!!!

 

Egget kom før høna, og dere tar alle fail ang. teorier.... I begynnelsen av skapelsen ble fysikkens lover slengt litt fram og tilbake. I denne tiden under det punktet da fysikkens lover og tiden ble slengt litt tilbake, var det en omelett som satt fast på feil sted. Omeletten ble derfor til egg som igjen blei høner.

 

Og omeletten alltid vært der om noen lurer....

Lenke til kommentar

Jeg tror egget. Høner er blitt som de er etter mange år med utvikling for å tilpasse seg. Jeg tror derfor at et slags hønedyr var kommet til det stadie at hønene var nesten slik som i dag. Forandringene vil da ikke skje videre før i dette hønedyrets avkomm. Derfor la det et egg som inneholdt en videreutviklet kopi av seg selv. Altså dagens Høne.

 

Som eks. kan jeg nevne at hvis en person blir utsatt for mye radioaktiv stråling, vil ikke de store forandringene komme før denne personen får barn. Eks. Kvinner i Tjernobyl opplevde å få barn med 3 armer og liknende. (ja, jeg vet det er et litt groteskt/crappy eksempel). Dette er en reaksjon på utvikling, slik som Darwins utviklingsteori. Forskjellen er at stråling og liknende er en uønsket og mye raskere reaksjon. den er heller ikke fremkallt av evolusjonen.

 

Vi hadde jo også hale en gang, dere tror vel ikke at den bare plutselig "datt" av? Nei, slikt skjer gradvis gjennom formering.

 

Det er iallefall min mening, forventer jo at noen argumenterer mot som vanlig. Hvis ikke har jeg en gang for alle løst mysteriet. :yes::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...