Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å bli spandert på ute på byen. Luremus?


Anbefalte innlegg

Jeg har skjønt det sånn at mange mener at jenter som tar i mot drikke fra gutter er luremus, dersom jente ikke har intensjoner om at noe skal skje. Men er det virkelig sånn?

Jeg skjønner at det er forskjell på de jentene som sitter oppå gutter kun fordi de vil utnytte de, men jeg opplever ofte at gutter i baren kjøper pils til meg helt uten videre.

 

F.eks: Jeg var ute med en kompis forleden. Det er jo ikke akkurat ukjent at dette å være jente på byen har siden fordeler. Uansett; så står jeg ved baren og venter på at det er min tur å bestille. Ved siden av meg står det en fyr som begynner å småsnakke med meg. Det er hans tur før meg, og plutselig bestiller han to pils - for så å gi den ene til meg. Jeg sier såklart at han ikke trengte det, men han sier at det ikke er noe stress, så spør etter et kyss. Det får han, før jeg takker og rolig går bort til der kompisen min sitter.

 

Jeg føler ikke at jeg kan anta at alle som kjøper drikke til meg bare vil feie over meg.

Selv når gutter kommer bort og setter seg ved side av meg for å snakke, og i løpet av kvelden tar med pils til meg uten at jeg har lagt opp til det.

 

Hva mener dere om dette? Er vi luremus, eller forventer guttene for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra den andre siden: Det bør være mulig å spandere en drink på ei jente for en koselig prat uten at man skal bli mistenkt for å kun være ute etter èn ting. :)

Jeg er helt enig. Men ofte får jeg pes av kompiser som mener jeg er luremus som tar i mot. Det blir jo helt drøyt i mine øyne. Kan ikke avfeie alle fordi jeg liksom skal anta at de bare vil én ting.

Lenke til kommentar

Det er vel rimelig klart at de fleste gutter ikke spanderer på vilt fremmede bare fordi de vil kaste bort litt ekstra penger. Men det er jo en ærlig sak - hvis folk er så dumme at de kjøper drinker i dyre dommer i håp om å få seg noe så må de jo gjerne gjøre det.

 

Samtidig bør jo også jenta faktisk vise litt hvor hun står; å sitte og småflørte til seg gratis drikke hele kvelden og gi inntrykk av at det kan bli noe mer bare fordi man da selv slipper å bruke penger synes jeg er usmakelig og utrolig sleipt.

 

Jeg vet om jenter som spekulerer i dette i stor stil og går på by'n med en 200-lapp i lommeboka og fremdeles har igjen en femtilapp etter å ha betalt drosje hjem utpå natta selv om de har hatt en skikkelig helaften og drukket drinker i massevis... Skulle man kjørt samme løpet som mann (og altså betalt alt selv) hadde man fort rundet en tusenlapp.

 

Men jeg skjønner jo godt at folk tar imot hvis man tilbys ting gratis. Hadde jeg vært jente selv hadde jeg nok ganske sikkert vært en av de jentene jeg selv misliker fordi de lar andre betale for seg. Så behagelig a gitt :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Men jeg skjønner jo godt at folk tar imot hvis man tilbys ting gratis. Hadde jeg vært jente selv hadde jeg nok ganske sikkert vært en av de jentene jeg selv misliker fordi de lar andre betale for seg. Så behagelig a gitt :)

Ser den. Men jeg som en relativt ærlig jente, tar max i mot 2 pils fra én person - uavhengig om det blir noe på vedkommende eller ikke. Og dessuten, jeg kunne aldri tenke meg å ha en person klengende på meg hele kvelden bare for å få drikke ut av stakkaren. :ermm:

Hadde bare følt meg slem.

Lenke til kommentar
Hadde bare følt meg slem.

Det er bra :)

 

Det er dessverre ikke alle som har den motforestillingen. Men for all del, de fleste jenter på by'n er jo relativt ærlige og hyggelige da, man legger bare så godt merke til dem som utnytter situasjonen helg etter helg og 'sparer' titusener i året. Vel; sparer og sparer - de hadde neppe drukket like mye/dyrt hvis de måtte betale selv da...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Nei jeg vil ikke si det trådstarter går under begrepet luremus med den holdingen. Av og til så spanderer gutter en drink eller pils bare for å sitte å prate og la det bli med det. Selv kjøper jeg sjeldent drinker til jenter, og vertfall ikke til jenter som det står skrevet luremus i pannen på. Det jeg definerer som luremus er langt mer aktiv pågang fra jenten sin side enn det trådstarter beskriver. Jeg snakker da om jenter som enten er så frekk at de bare spør deg som en totalt fremmed i baren om du kan kjøpe enn øll til de, eller de som flørter og gjør litt insats :p Det er lett for de fleste gutter å kjenne igjenn etter de har vært på byn ett par ganger .

Lenke til kommentar
Haha! Akkurat det er jo det morsomste med å dra på byen! En dame som tro hun er "all that" kommer opp til meg og spør om en drink, etterfulgt av at jeg studerer henne nøye fra topp til tå før jeg tørt svarer "Næh.."

Hehe - ja det er herlig - har dratt tilsvarende ting noen ganger selv de siste årene.

 

Uttrykket i ansiktet deres når noen ikke logrer med halen og spanderer bare fordi de geiter seg skikkelig til og tror det holder å se deilig ut for å få en drink er helt ubetalelig :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...