Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 (endret) Hvorfor kan jeg ikke lenger få kjøpt Collectors Edition? Jeg er ikke interessert i "Early access" som er utsolgt. Men Collectors Edition skulle jeg gjerne kjøpt. Dette virker veldig rotete! Jeg ønsker fordelene av forhåndsbestillingen og spillet slippes ikke før 23. mai! Så hvorfor får jeg ikke lov. Man burde kunne få forhåndsbestille Collectors Edition uten å få Early Access, men alle lister det som utsolgt! Dette er mildt sagt irriterende. Jeg ønsket å kjøpe disse tingene før lansering 23. mai! # War Mammoth: Eksklusiv 'in-game mount'. Et helt rått ridedyr som fungerer som både transportmiddel og kampstasjon. Er tilgjengelig for bruk fra level 40. Det er ingen annen måte å få tak i War Mammoth på.# The Inventory Belt: Eksklusivt 'in-game item'. Veldig handy belte som gir deg ekstra inventory slots. Kommer garantert meget godt med! # The Drinking Cape : Med denne fantastiske og eksklusive kappen trenger du aldri betale så mye som ei krone når du skal på fylla i en av Hyborias mange drikkeboder. Et item som det står respekt av og viser at du er en av spillets pioneerer (samt glad i drikke).Samt denne ringen det var snakk om. Hvorfor får vi ikke kjøpe/forhåndsbestille dette før 23. mai selv om "Early Access" er utsolgt? Jeg er ikke interessert i EA biten. Endret 18. mai 2008 av Theo343
Cotul Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Collectors edition er vel også i begrenset antall ? Så når alle sier det er utsolgt så er det vel det. Men du kan kanskje få bestilt vanlig versjon ?
Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Skrevet 17. mai 2008 (endret) Forhåndsbestilling uten CE og EA har også fordeler, den får man heller ikke tak i. Endret 17. mai 2008 av Theo343
Cotul Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Vel, har du tenkt på at du kanskje er litt sent ute med å forhåndsbestille AoC nå ?
Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Skrevet 17. mai 2008 Vel, har du tenkt på at du kanskje er litt sent ute med å forhåndsbestille AoC nå ? Sent? det er mange dager igjen til 23.mai. Hvor ble det annonsert at forhåndbestilling ikke gjaldt den siste uken før 23. mai?
Nonsens Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 (endret) Noe av poenget med forhåndsbestillinger er å få et anslag over hvor mye de bør produsere opp av ulike limited editions til lansering. Det er dyrt å brenne inne med ting og tar seg heller ikke bra å ut å ha masse limited editions i hylla flere uker etter lansering. Og det tar langt mer enn en uke å produsere slikt. Derfor er det som det er og de som er tidlig ute blir naturlig nok (og helt riktig, synes jeg) prioritert siden de indirekte hjelper produsenten å planlegge. Endret 17. mai 2008 av Nonsens
Diffidentia Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Stikk innom en lokal spillbutikk så skal det sikkert være mulig å få ordnet. Ihvertfall en vanlig utgave. CE'n er nok ganske vanskelig å få tak i nå...
Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Skrevet 17. mai 2008 (endret) Noe av poenget med forhåndsbestillinger er å få et anslag over hvor mye de bør produsere opp av ulike limited editions til lansering. Det er dyrt å brenne inne med ting og tar seg heller ikke bra å ut å ha masse limited editions i hylla flere uker etter lansering.Du mener vel Collectors Editions og ikke forhåndsbestillinger. Og det tar langt mer enn en uke å produsere slikt. Derfor er det som det er og de som er tidlig ute blir naturlig nok (og helt riktig, synes jeg) prioritert siden de indirekte hjelper produsenten å planlegge. Som sagt jeg må ikke på død og liv få tak i CE, men skulle gjerne forhåndsbestilt med de items fordelene man får i spillet. Om det er en valig utgave jeg får i posten er da ikke så nøye. Men strengt tatt har jeg aldri hørt om et spill som går tom for CE 1 uke før launch. De pleier alltid å selge det så lenge interessen er der, altså det produseres fler. Det er ikke så nøye for meg om jeg kan forhåndsbestille CE nå og vente 3 uker på å få den. Skjønner? Stikk innom en lokal spillbutikk så skal det sikkert være mulig å få ordnet. Ihvertfall en vanlig utgave. CE'n er nok ganske vanskelig å få tak i nå... Får man med forhåndsbestilling Itemsene i spillet da? Endret 17. mai 2008 av Theo343
AndyG Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Altså, det du får når du forhåndsbestiller er en preorder code som gir deg én av to mounts. Hver butikk fikk et antall slike koder, skrevet ut på papirlapper (sånne fancy kort med en kode på). Jeg vil tippe de aller fleste er tomme for disse kortene/kodene. Du kan helt sikkert forhåndsbestille, men du får antakelig ikke en slik kode. Når det gjelder Collector's Edt. både tror og håper jeg de er utsolgt (ikke ta det personlig, men kult at så mange vil spille at det har blitt utsolgt). Og når du sier early access er utsolgt, så ja. Men du skal også vite at preorder kun gav muligheten til early access, og ikke alle som forhåndsbestilte fikk early access. Så forhåndsbestilling har lite med EA å gjøre og det finnes ikke flere koder som du ønsker. Jeg har dog lest at det er flere spillere her på forumet som har mer enn én kode. Du kan jo alltids høre med en av disse om de ville bytte en kode mot et gamecard eller no sånt.
Bjonski Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Rotete? eller kanskje bare UTSOLGT? Collectors Edition er et begrenset antall, sånn har det alltid vært og kommer alltid til å være. At alle forhåndsbestiller CE har da ingenting med at det er rotete, bare stor pågang.
LarZen Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 (endret) CE versjonen er som fleste CE versjoner i begrenset opplagg og det er førstemann til mølla. Dem er forlengst utsolgt så si overalt, er mulig endel butikker kommer til å ha noen få eksemplarer i butikken for dem som ikke har forhåndsbestilt, men tviler sterkt på dette. Ang The Drinking Cape og denne ringen er kun for CE kunder, og er nå umulig for andre å få tak i dessverre. Pre-order items på den vanlige versjonen ser det også ut som en ikke lenger får tak i, denne mld er bla hos Gamezone: VIKTIG! Det kan nå se ut som om Funcom har stanset muligheten til at flere får delta i forhåndspillingen. Dette gjelder uansett hvor du bestiller spillet. Infoen er enda ikke offisiell, da vi venter på en endelig uttalelse fra Funcom siden de ikke har gitt noe info gjennom sine salgsledd Dette er ting som skal "belønne" dem som er raskt ute å kjøper spillet, nå er early access perioden over og det ser ut som pre-order tilbudet stopper også da. Noe som det forsåvitt burde gjøre.. Du måtte nok vært mye tidligere ute...men har vært litt dårlig informasjon rundt dette så ikke rart endel er litt skuffa. EDIT: Dette er eneste CE jeg har funnet på nettet så langt.... Endret 17. mai 2008 av _LarZen_
Stinkey Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 (endret) Nå skal jeg gå all out her i frykt for min dårlige engelsk, men Collector's Edition = samlergutgave på norsk?? Isåfall så fant jeg noe øverst på denne siden som jeg faktisk leser denne posten i. Vinn AoC samlerutgave Så jeg veit ikke hvor øynene dine har ligget jeg? Men når det er sagt så tror jeg det er et fåtall igjen og de få er nok beregna for slike konkurranser. Litt av poenget med CE er jo at de mest innhugga nerdene skal kunne skryte litt med det de har. Hadde vært litt dårlig hvis 70 % av AoC gamere hadde gått med ringen på fingeren og sånt. En eksklusiv «in-game»-ring som stammer fra en gammel sivilisasjon kalt Acheron. Ringen gir noen prosent ekstra erfaringspoeng og bedre utholdenhet til figuren din. Et lærkart som gir et autentisk overblikk over Hyboria-verdenen. Unik bonus-DVD, fylt til randen med trailere, en hilsen fra produsenten, bakomfilmer, utviklerdagbøker og illustrasjoner. Det offisielle lydsporet, med den beste musikken fra spillet. En 128-siders bok fylt med mye kunst og konseptegninger som ledet til Hyboria slik verdenen oppleves i spillet. En eksklusiv «in-game»-kappe som gir deg gratis drikke overalt i Hyboria. Gjestepass som gjør det mulig for deg å invitere fem venner inn i spillet helt gratis, i en begrenset periode. Men det kan jo hende jeg tar feil da^^ Endret 17. mai 2008 av Stinkey
Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Skrevet 17. mai 2008 (endret) CE kan godt være utsolgt akkurat nå ja, men det er tonnevis av spill som selger CE i langt tid i etterkant som også trykkes opp og lages i etterkant. Det jeg snakker om er at det burde være mulig å forhåndsbestille helt frem til den 23. mai og få noen perks av å forhåndsbestille, selv om det er en normal utgave man da forhåndsbestiller. De snakker om at de ønsker 150.000 deltakere, så jeg ser ikke helt problemet med å selge forhåndsbestillinger så lenge etterspørselen varer. De kunne kanskje solgt flere spill på den måten, enn om det kommer dårlige inntrykk en uke etter 23. mai som får folk til å droppe kjøpet istedet. Her lager Funcom med AoC større kunstige begrensninger enn jeg har vært på med ved andre MMOs. EA og Pre-order behøver ikke være ene og samme ting, så dette skuffet meg Funcom! Stinkey: Hvilke øyne snakker du om? Og jeg vet hva CE inneholder, samt forhåndsbestilling. Bjohansen: Rotete i den forstand at informasjonen har vært dårlig og sammensetninger har vært unødvendg komplisert. Men det er ikke det som skuffer, det som skuffer er at pre-order har vært begrenset til trykkopplag av CE eller EA. De burde solgt pre-order av normal utgave med noen pre-order perks så lenge etterspørselen varer, samt muligjort nedlasting av klienten. Jeg tror Funcom velger feil strategi og drar den altfor langt for å virke eksklusive med AoC, jeg tror det vil straffe seg i lengden. 18 års grenser er bra, men når de gjør det tilnærmet umulig å kjøpe spillet og deler ut flotte items i sterkt begrenset opplag til de som trykker kjøp først så skyter de seg i foten. Denne altfor sterkt kunstige eksklusiviteten virker eksluderende. - La EA være EA. Begrenset antall (greit nok) - LA CE være så begrenset at dere nesten ikke tjener penger på den fordi ikke mange skal eie den. - Ikke gjør det mulig å forhåndsbestille normalutgaven med noen få pre-order perks. - nedlastbar klient og online kjøp i 2008 kan vi helt klart ikke ha noe av, vi kunne risikert å tjene mye mer penger før og rundt lansering. Beklager, men jeg ser ikke helt at strategien til markedsavdelingen i Funcom vil fungere slik aksjonærene håper. Endret 17. mai 2008 av Theo343
Sirius Cobra Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Nå er det slik at butikker får bare et vist antall for forhåndsbestilling, og med tanke på hvor populært dette spillet har vært for release er det bare å tenke seg slik at alle forhåndsetillinger er alt solgt ut. Dessuten har de fleste onlinebutikker hatt preorder perks på de normale utgavene.
Stinkey Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Stinkey: Hvilke øyne snakker du om? Og jeg vet hva CE inneholder, samt forhåndsbestilling. Jeg tenkte at siden du har svart på et par ting her så har det vært synlig. Men også for alle andre. Og som alle andre har sagt så er det mest sannsynlig ikke mulig å få tak i. Det er forklart utallige ganger. Og da tenkte jeg å være hyggelig og komme med et alternativ. Det er også forklart hvorfor det mest sannsynlig ikke er mulig å få kjøpt CE. Hvorfor kan jeg ikke lenger få kjøpt Collectors Edition? Jeg er ikke interessert i "Early access" som er utsolgt. Men Collectors Edition skulle jeg gjerne kjøpt. Dette har du fått svar på. Du har nå et alternativ. Og at du kommer under en uke før release og stiller deg overrasket ovet at CE er utsolgt. Ja da lurer jeg på om du ikke har fulgt med på oppmerksomheten og omtalen spillet har fått. Jeg har ikke tenkt til å spille, men jeg har fått med meg nok til å skjønne at CE ikke deles ut til alle som vil kjøpe spillet en uke før.
Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Skrevet 17. mai 2008 (endret) Ser ikke helt at du oppdaterer deg med det jeg skriver i tråden stinkey. Og jeg forstår at alle butikkers lagerbeholdning av CE er solgt, men det betyr bare at Funcom burde ta i mot flere ordre fra butikkene og at kundene kan bestille men må vente lenger. Endret 17. mai 2008 av Theo343
Necromancer911 Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Ser ikke helt at du oppdaterer deg med det jeg skriver i tråden stinkey. Og jeg forstår at alle butikkers lagerbeholdning av CE er solgt, men det betyr bare at Funcom burde ta i mot flere ordre fra butikkene og at kundene kan bestille men må vente lenger. Hvor er det du bor, hvis du bor i oslo så kan du jo stikke innom spaceworld på når dem har nattåpent, vet att dem har spart en del til de som kommer da, skulle selv forhåndbestille men rakk det ikke så jeg ble anbefalt å møte opp på nattåpent, og man kan jo da skaffe seg mye kult, som en signert collectors av en av utvikleren(husker ikke hvem dem sa skulle komme) og så var det prat omm noe exclusive itmes så da er det bare å komme. Tror jeg kanskje skal campe der fra morran av, men da blir vell lærerne sinte.
VinterUlv Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Jeg bestilte Collectors Edition for flere måneder siden, og enda da var jeg ikke førstemann som gjorde det i den spillbutikken. Jeg tviler på at det kommer "mer" CE framover. Men, når det er sagt. Kan det hende FunCom lager en "SE" (special edition) senere. Det har også noen andre mmo-produsenter gjort (Lord of the Rings Online, for eksempel..). Det komiske for meg er at jeg mest sannsynlig får CE, men ikke EA, fordi jeg var dum nok til å tro på det som stod på kodekortet (nemlig at EA salget skulle starte den 16. mai). DOH!
galskab Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Fra http://www.playx.no/index.php?SCREEN=item&...&Section=11 ; Vi har pr. 14.05.08 fått vite at tilgangen til forhåndsspilling på Age of Conan er blitt ”utsolgt” slik at det ikke lenger vil være mulig å registrere seg for å forhåndsspille fra 17. mai. Dette gjelder fra d.d.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå