Gå til innhold

MiniGuide: Hvor langt overklokker prosessoren min?


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hva mener dere er max volt på en 3570k ?

Pcen står på 8 timer dagelig...

 

Max volt på 3570k er uttalt av en som jobber for Intel på forum at den skal tåle opptil 1.5v. Ville dog aldri gjort det selv uten å ha en delidded chip og en god custom loop.

På luft/lukkeded vannkjølere så er det vel trygt opptil 1.35-1.37v, men selvfølgelig alt kommer an på temperaturen din under stress. Jeg kjører Intel Burn Test samtidig med Furmark test for å virkelig vite worst case scenario.

Endret av matta1985
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

 

Har clocka min 5820k til 4,4Ghz med 1,3v, kjørte ROG Realbench og gradern kom på rundt 68-76C.

 

Er det noe jeg burde endre på? Eller gå det greit å kjøre dette over lengre tid?

Kjører min 5820K på enten 4.5Ghz 1.220V, eller 4.75Ghz 1.330V.

 

Så det du sier er at jeg burde prøve å få ned Volten? Prøvde å kjøre min på 4,5Ghz med 1,3v men da freeza skjermen også ble den svart også skjedde det ingenting.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Heiei:)

 

Skal til å oppgradere Pc igjenn og sitter med nok "reservedeler" til å sette opp en PC hvor jeg kan klokkke uten å være redd for å ødelegge min daglige gaming pc.

 

Det jeg har tilgjengelig for bench/oc pc er asrock z77 extreme, 3570k, 750w Corsair/ 2x MSI 670 PE OC(gpu på vann/vrm,vram på luft)

 

Finnes det rimeligere 1155 Prosessorer som lar seg klokke? Ikke redd for custom bios osv , denne riggen er jeg forberedt på å kunne skade XD

 

 

HWBot:

http://hwbot.org/user/squash/

 

OCN log:

http://www.overclock.net/t/1422828/build-log-dccc-4-custom-sli-watercooled-3d-printed-parts

Endret av Squashie
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...