Gå til innhold

Pristesten - sommeren 2008


Anbefalte innlegg

Vi har klikket oss gjennom landets nettbutikker og funnet ut hvor man får gjort den rimeligste datahandelen.

 

 

 

Les mer

 

Al honør til Hardware som gjør slike undersøkelser.

Det er slike tiltak som gjør at nettbutikkene prøver og holde prisene nede.

Tenk bare på den positive reklamen topp tre får.

Pluss, De som ikke kommer så heldig ut,tar ett krafttak og skjerper seg til neste år.

Takk For dette meget gode initiativet. :)

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen dårlige erfaringer med amentio, og har erfart at de er god på pris de fleste gangene jeg har sjekket prisguiden. Og jeg er rimelig sikker på at det finnes folk som har hatt uheldige opplevelser med alle nettbutikkene som er med i pristesten. Sånn er det bare.

Når jeg skal handle så handler jeg der det blir billigst totalt. Pristesten, sammen med prisguiden, gir meg en pekepinn på hvor jeg bør lete først.

Lenke til kommentar

Jeg også har kun gode erfaringer med Amentio, selv om jeg også har brukt mange av de andre nettbutikkene for Hardware. Flatskjermen kom etter 3 dager, på døra. Tastaturet mitt kom etter 1 (!) dag. Ser at Amentio har lagt ut pressemelding nå der de kommenterer den gledelige nyheten: http://www.pressemeldinger.no/read.asp?RecNo=50324

 

All honnør til HW.no for å gjøre slike tester, det er med på å presse prisene ned for oss forbrukere :)

Lenke til kommentar
Jeg har ingen dårlige erfaringer med amentio, og har erfart at de er god på pris de fleste gangene jeg har sjekket prisguiden. Og jeg er rimelig sikker på at det finnes folk som har hatt uheldige opplevelser med alle nettbutikkene som er med i pristesten. Sånn er det bare.

Når jeg skal handle så handler jeg der det blir billigst totalt. Pristesten, sammen med prisguiden, gir meg en pekepinn på hvor jeg bør lete først.

 

 

Jeg også har kun gode erfaringer med Amentio, selv om jeg også har brukt mange av de andre nettbutikkene for Hardware. Flatskjermen kom etter 3 dager, på døra. Tastaturet mitt kom etter 1 (!) dag. Ser at Amentio har lagt ut pressemelding nå der de kommenterer den gledelige nyheten: http://www.pressemeldinger.no/read.asp?RecNo=50324

 

All honnør til HW.no for å gjøre slike tester, det er med på å presse prisene ned for oss forbrukere :)

 

Har selv bare hatt gode erfaringer med Amentio :) En god butikk!

Lenke til kommentar
Vi har klikket oss gjennom landets nettbutikker og funnet ut hvor man får gjort den rimeligste datahandelen.

 

Les mer

 

Ber Dere sjekke FRAKTPRISEN til AMENTIO , den står nemmelig som kr 125,- helt til du kommer til Bekreftelse av ordren , da er den plutselig på kr 173,-

Har faktiskt valgt andre nettbutikker pga dette for dette er noe dem har gjort med ett mål for øye, mere inntekter den veien. Dette har pågått det siste halve Året , da hjelper det ikke for min del om de er noen kroner billiger på produktene sine

 

 

Håper denne REKLAMEN NÅR Mange der ute, så slike "luretriks" blir borte!!! :ph34r:

 

Forhåndsbetalte du? Og isåfall hvor mye kjøpte du?

Lenke til kommentar
Vi har klikket oss gjennom landets nettbutikker og funnet ut hvor man får gjort den rimeligste datahandelen.

 

Les mer

 

Ber Dere sjekke FRAKTPRISEN til AMENTIO , den står nemmelig som kr 125,- helt til du kommer til Bekreftelse av ordren , da er den plutselig på kr 173,-

Har faktiskt valgt andre nettbutikker pga dette for dette er noe dem har gjort med ett mål for øye, mere inntekter den veien. Dette har pågått det siste halve Året , da hjelper det ikke for min del om de er noen kroner billiger på produktene sine

 

 

Håper denne REKLAMEN NÅR Mange der ute, så slike "luretriks" blir borte!!! :ph34r:

 

Forhåndsbetalte du? Og isåfall hvor mye kjøpte du?

 

Bestilte en vare Fra Amentio idag. Skal betale med visa. 684 + Frakt kr 125 = 809 Kroner!

Frakten kommer på kr 125.- Ikke 173.-

Bekreftet beløp av Amentio er Kr 809 med frakt.

Det er hva jeg erfarte i dag Den 17.05 08

Altså..Kr 125 i frakt.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Det er også en positiv side ved Amentio. Man får vite frakten med en gang! Den er enkel å finne. I de fleste andre btikkene må man registrere seg, velge varene, osv. osv. før man får prisen på frakt. Hos Amentio er det 125 kr. Selv for store TVer. Litt dyrere enn andre butikker på småsaker, men det at man slipper å gå igjennem så mye herk bare for å få vite fraktprisen gjør at det er verdt det.

Dette gir, synes jeg, et veldig godt inntrykk.

Lenke til kommentar
Overrasket meg litt at Datakjeden klarte å plassere seg over Komplett på den listen, da Datakjeden har fysiske utsalgssteder og i all hovedsak bruker Norek som leverandør. I praksis har jeg alltid regnet med at Datakjeden vil ha Kompletts priser med noen få prosent påslag, men her viser Datakjeden seg som billigere... :hmm:

 

Får heller ikke hentet ned PDF her.

Mest sannsynlig er det fordi Datakjeden hadde åpningstilbud på den nye webshoppen sin, og at de hadde Powerbuy. Mener i alle fall at jeg så flere av produktene der til spesielt nedsatte priser.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha sett en utvidelse av denne kåringen. Pris er viktig, men som HW selv sier i sin artikkel så er ikke pris alt. HW kunne godt ha lagt til flere parametere i sin kåring, eller hatt en tilleggskåring der parameterene går på serivce og informasjon. Et forslag er at de ti beste butikkene i priskåringen er med i kåringen av best service/kundevennlighet. Når man er inne på parametere som har med selve produkter å gjøre kan man bruke de samme produktene som i priskåringen.

 

1. Hvor god er produktinformasjonen?

Hvor utfyldende er informasjonen om produktet? Ekstrainformasjon som lenker til tester, brukererfaringer, produsentshjemmesider og tilleggsprodukter burde vektlegges.

 

2. Hvor godt (og korrekt) er forbrukerens rettigheter beskrevet?

Forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og håndtverkertjenesteloven burde være beskrevet. Hvordan er denne beskrevet? Er det en tolkning i selgers favør, eller er den i samsvar med hva loven faktisk sier og diverse dommer i FTU?

 

3. Hvor lang tid tar det å få svar på en kundehenvendelse via epost og telefon?

Hver nettbutikk sendes tre e-poster og blir oppringt tre ganger - selvfølgelig til forskjellige tidspunkter. Gjennomsnittstiden på dette blir butikkens responstid. Et annet element kan være hvor godt svaret er ut i fra det man spurte om.

 

4. Hvor raske er de til å sende ut ordrene, og er alle varene på lager?

Det er lett å være billigst dersom man aldri har varer på lager, eller bruker tre dager på å få dem sendt ut til kunde.

 

5. Hvor raske er de til å behandle en antatt reklamasjonssak?

Alle deltagende butikker får en vare sendt inn på reklamasjon. Hvor enkelt er dette? Hvor lang tid tar det før man får en tilbakemelding, og hvor lang tid tar det før varen er tilbake hos forbruker?

 

6. Hvor enkelt fungerer angreretten?

Her er det mange butikker som slurver med sitt ansvar. Forumet flommer over av innlegg der selger nekter å ta i retur en bærbar-PC som har vært tatt i bruk. FTU har klare dommer på dette.

 

7. Hvordan fungerer nettbutikken i praksis?

Hvordan er brukervennligheten ved kunderegistrering, bestilling, endring/kansellering av ordre o.l. Relevant burde også være informasjon om fraktpriser og betalingsalternativer være.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...