Gå til innhold

Mer World of Warcraft i 2008 (PC)


Anbefalte innlegg

The Burning Crusade ødela World of Warcraft for min del fordi det egentlig ikke kom noe særlig nytt med det i det hele tatt..

 

To nye raser? Hva slags forskjell gjør det egentlig?

Rasen har for meg ikke så mye å si, to nye klasser derimot hadde vært en helt annen sak.

 

Jewlcraftig, greit nok det var da hvert fall noe nytt.

 

 

Ellers ble det bare mer av det gamle, det ble bare 10 nye leveler, med nøyaktig samme system som det vi hadde fra level 1 - 60, nå er questing i World of Warcraft ganske morsomt så det i seg selv er ikke så negativt, men er utrolig frustrerende når alt du har opparbeidet deg av utstyr osv plutselig blir dårligere enn common level 70 utstyr.

 

Eneste som var morsomt med Burning Crusade var veien til level 70, etter det er det som å være level 60 om igjen fra scratch, må bruke time på time i dungeons for å få bedre utstyr for å kunne kommer seg videre til nye dungeons, det hele blir bare en massiv radining av dungeons for å få bedre utstyr som er ekstremt kjedelig i lengden, og veldig vanskelig for folk som faktisk ikke har en så fri timeplan. Noen av instancene tar jo fort 5-6timer, og det er ikke ofte jeg har tid til å spille så lenge i strekk, og om jeg attpåtil skal ha en god nok gruppe til å klare alt er jeg avhengig av å ha et godt guild og de krever gjerne at jeg da må belage meg på å spille 5-6timer i strekk opptil flere dager i uka, noe som er klin umulig for meg.

 

 

Så alt jeg til slutt klarte å arbeide meg opptil i World of Warcraft ble plutselig tatt bort fra meg så snart som Burning Crusade kom, da var det bare å levele seg opp til 70 og starte fra scratch igjen, ikke spesielt morsomt syntes jeg.

 

 

 

Det var kun level 60 - 70 som var morsomt i Burning Crusade, selv om jeg ikke likte endel av områdene.

Samt det alltid er morsomt med noen nye dungeons og utforske, men dette at du er nødt til å ta en dungeons hundrevis av ganger for å bli strek nok til å kunne belage deg på den neste syntes jeg er helt tragisk, og dette ble jo enda verre etter Burning Crusade, da reputation grinding ble mye mer i fokus.

 

 

 

Derfor syntes jeg Burning Crusade ødela spillet, det la til svært lite nytt, tok fra oss alt vi hadde opparbeidet på forhånd og gjorde faktisk spillet til enda mer gear grinding / reputation grinding enn det alt var :thumbdown:

For ikke å snakke om at det disse dager er helt grusomt å starte nye karakterer ettersom alle områder er helt øde, er knapt spillere i Orgrimmar lengre heller, fordi alle befinner seg i Outland, og da gjerne i instancer.

Så spillet føles jo fullstendig øde, før kunne jeg level fra 1-60 og møte mange nye folk, få meg morsomme grupper, gjøre instancer osv.. Nå kan du knapt gjøre low level instancer lengre, det du må idag er å få en high level til å boost deg igjennom og det er ikke akkurat like morsomt. Og selv når du kommer deg til over level 60 så føles outland også helt tomt fordi nesten alle spillere er enten i Shattrath City eller i en eller annen instance.

 

Spillet føles rett og sle

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Blant annet kan de beste spillerne nå stige til nivå 80"... Det finnes mangefoldige alternative formuleringer, høres ut som god morgen norge skulle uttale seg om gaming^^ Anyways så er ikke levelcappen reservert for de beste, langt ifra. Det er reservert for alle, noobs, pros såvel som e-bayers!

 

Håper på nytt pvp innhold, arenas og shit:)

Lenke til kommentar

Skal bli spennende

Vet mange misliker TBC og at det 'ødela' wow.

Men husk også at TBC åpnet opp wow for mange flere spillere. pre-TBC var veldig splittet mellom de som hadde raiding guild og de som ikke klarte å få et.

TBC visket ut disse grensene, og lot flere mennesker opleve mere av spillet. Men kanskje litt for mye TBC er expantionen med welfear epics og ikke noe prestisje for raidere lenger.

 

Wrath kommer ser ut til å ta disse problemene på alvor, så jeg tar imot spillet med åpne hender.

Lenke til kommentar
Warhammer og AoC er jo store konkurrenter til WoW og selvsagt deres nye utvidelsespakke. Så for demns egen del kan det nok være en smart ting og få det ut fortest mulig.

 

Det blir litt som å si at Dr. Pepper og RC Cola er store konkurrenter til Coca Cola Company. Visse steder er de nok like populære, men på verdensbasis er det ikke tvil hvem som er størst ;)

 

Forstår hva du mener. Men selv om Blizz er størst kan de ikke ignorere det nye som blir lansert på markedet. Om det kommer fra Funcom eller hvilket som helst annet stort/lite selskap. Gjør de det vill det skade dem. Men selvsagt skal det mer till og få senke Blizz enn feks Funcom.

Lenke til kommentar

Burning Crusade gjorde WoW til ein einaste stor grind. For min del hoppa eg over til EVE Online.

 

La det vere sagt at eg håper Wrath of the Lich King blir betre, men er det den samme grindefesten som Burning Crusade er det over og ut med WoW for min del.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Jeg for min del synes det ødelegger litt at alt du har grindet blir verdiløst. Var surt nok når tbc kom, så skal det nok en gang skje. Heldigvis for min del gikk jeg casual etter tbc kicka inn pga. alle de timene jeg hadde raidet osv.

 

Men selvfølgelig jeg forstår Blizzard. Dem er ute etter penger, og med nye expack blir det nye spillere, gamle travere kommer tilbake, og selvfølgelig folk må betale litt for selve pakken.

 

Får holde meg til on the other side(altså casual).

 

 

 

-Tawret

Endret av TaWret
Lenke til kommentar

Problemet med de fleste MMORPGs er at folk uten liv "ødelegger" spillet for alle andre, noe som igjen resulterer i at folk slutter å spille.

 

 

Nå som det er sagt, så har jeg aldri vært noe stor WoW fan, kjøpte collectors edition når det kom ut,kasta det i bosset etter en lille stund. Testa også når expansions kom men synes ikke det ble noe bedre.

 

Jeg kan ikke fordra grinding eller småfolk på interveven, og i WoW er det 90% av spillet.

 

Eneste skikkelige bra MMORPG som har kommet ut synes jeg er SWG, helt frem til SOE tok en "sony" og kaputta det ved å ødelegge spillet når de fjernet mange klasser og gjorde "alle" til jedis.

 

Nå er jeg ikke noe stor fan av RPG biten av MMORPG, men i det spillet kunne man faktisk være sosial når man ville, og ha det morro i timesvis alene midt ute i ødemarken hvis man ville det.

 

Etter en hard dag på jobben så jeg faktisk frem til å sløse noen timer langt oppe på et fjell i min egen lille hytte mens jeg sprang rundt med spade for å finne mineraler.

 

Er vel kanskje en aldersting, men hvis jeg alltid skal sloss for å spille MMORPGs så spiller jeg heller COD4 eller CSS.

Lenke til kommentar

Burning Crusade ødela min WoW- opplevelse også, dessverre. Storkoste meg før ekspansjonen kom, men den pakka drepte spillet på en måte jeg ikke klare å forklare helt. Jeg hadde ikke sånn sjukt gear pre- tbc heller, så "tapet" av gear var egentlig ikke så ille.

 

Var bare et eller annet som skjedde, som førte til at jeg tapte interessen.

 

Gleder meg til AoC nå! : >

Lenke til kommentar
Hva snakker du om, du er jo minst like avhengig av et godt raid guild i TBC som du var før, jeg vil nå si at situasjonen nesten har blitt verre enn tidligere på grunn av reputation grinding har fått en viktigere rolle

 

Er ganske uenig med deg i dette, spiller selv casual og går _bare_ i pugs, men man finner jo pugs til det meste i TBC, så man trenger ikke akkurat et guild. Har også alt jeg trenger av rep med alle factions og da har jeg ikke prøvd på rep grinding en gang. Begynte forresten å spille TBC på nyåret i år (hadde en 2 års pause) og det hele er jo akk så mye lettere enn tidligere. Har ikke fått fantastisk bra gear, men jeg må i MH/BT for å forbedre det noe særlig.

Lenke til kommentar

Enig i mange av uttalelsene her.

 

TBC ga de som aldri var hardcore muligheten til å se mye mer av spillet.

Når jeg levlet opp mine første 2-3 lvl 60'er var det veldig sjeldent å se epic kvalitet utstyr på flesteparten av spillerne man møtte. Var vel 2-3 hardcore raidguilder og to-tre high-warlord type folk som hadde fullt sett.

 

Nå får alle den typen utstyr kastet etter seg. Spille 10stykk 2 minutters arenakamper i uka så er du garantert. En helg med Alterac Valley er også garantert ett par tre items. For ikke å snakke om rep med alle factions man får i alle instancer som også ender opp med epic's.

 

Men, for min egen del er det at alt har blitt så skammelig enkelt som har ødelagt spillet totalt. Man kan helt fint, uten noen forhåndskunnskaper, helt søkk alene, levle fra 0 - 70 uten noe mer enn 2-3 deaths. Masse monsters og dungeons har blitt nerfet til det ugjennkjennelige. Alle får bli 70, alle får epix og alle får være med på alt.

 

Det er så hinsides kjedelig å logge på og bare ha 2 valg, grindfest eller raidparty. Eller PvP da.. hvor alle har gladiator epix på sine 5 alter uten å bruke mer enn en time om dagen ingame. Dispell / cc fights uten hensyn til klassebalanse eller skill.

 

Kjempegøy gitt...

 

Nei, vi får håpe de klarer å rette opp noe i neste expansion, men som alle andre firmaer så skal de på død og liv tjene enda mer penger og en naturlig følge blir jo at enda mer innhold skal bli tilgjengelig til enda fler spillere.

 

Skal nok forsøke å levle ett par chars til 80, kanskje til og med en DK, men jeg blir ikke veldig overrasket hvis det ikke finnes en eneste utfordring i spillet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...