Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sitter mye for meg selv


Gjest ensomgutt

Anbefalte innlegg

Gjest ensomgutt

Jeg er en gutt på 20 år som nesten ikke har venner. Av de få, har jeg nesten ikke kontakt. Derfor er jeg veldig mye for meg selv. Noe osm blir veldig ensomt! I tillegg har jeg nå sommerferie, så sitter mye på rommet forran datan. Virkelig kjedelig at det er sånn, har rett og slett lyst på flere venner. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Noen som kan hjelpe, gi råd osv?

Noen som sliter/har slitt med det samme selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ensomgutt

Ja, jeg er sjenert. Ikke når jeg blir ordentlig kjent med folk, men i starten og sånt. Jeg hadde venner som jeg var med frem til 8, da ble det veldig mye flytting, og etter det så har jeg bare mista kontakten med de. Så fra 9 ca har jeg vært veldig mye for meg selv, og bare vært på rommet for det meste. Særlig sommerferiene har alltid vært ille.

 

Når det gjelder idrettslag, så er vel det idrett som fotball og sånt? sport er liksom ikke noe for meg

Lenke til kommentar
Gjest ensomgutt

Takk for det, Iminzilion. Jeg bor dessverre ikke i Rogaland. Befinner meg i Akershus. Men setter pris på det! :)

..Burde kanskje nevnt det i første post men :p

Lenke til kommentar

Er nok av fulle russ i landet for tiden. Lat som du er full når en buss kommer rullende forbi, og du skal se at noen plukekr deg opp ;)

 

Fra litt useriøst til litt mer seriøst:

Jeg er litt som deg (18 år, Akershus). Er sjenert, men bare når det kommer til personer jeg ikke føler jeg kjenner. Sitter ofte en 3-4 dager i uka aleine på rommet eller lignende.

De kameratene jeg har har jeg mistet litt kontakten med, men jeg kan jo fremdeles ta opp telefonen og ringe dem når som helst.

 

Det kan ofte føles som om jeg er aleine. Selv om jeg vet at det ikke stemmer så ligger det i hodet mitt at det er meg mot verden. Men ettersom jeg vet at jeg kan dra ut med kamerater akkurat når jeg vil om det er ønskelig har ikke disse tankene tatt over meg.

 

Poenget mitt er at selv om det kan føles trist og surt ut, så er det alltid personer som husker deg. Jeg er en introvert person og liker å slappe av alene, men må ha min ukentlige dose av liv rundt meg.

 

Mitt tips er rett og slett å plukke opp telefonen og ringe til den/de du var med sist og foreslå enten noe casual fotball til kvelden og en pils, eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det likens i mange år. Fra jeg var 12år fram til jeg var 17år satt jeg bare forran pcen på romme mitt helt alene dagen lang. Man kan nok bli litt deprimert og ensom i lengden av det. Gikk over etter 1 år på videregående skole da jeg fikk mere og gjøre. Fikk plutselig dame og måtte bruke tid på henne og hadde plutselig mange ting og henge fingrene i.

 

Tror nok at det og møte andre mennesker og dra ut, trenger ikke og være på fest eller noe slikt. Bare ta en tur utenfor veggen og gå en tur til byen. Være med på ting, sport, dra på kino+++ gjøre ting du liker der du møter på andre mennesker.

Lenke til kommentar

Det er liksom greit hvis man i utgangspunktet har noen å gjøre noe med, for da treffer man gjerne på andre. Feks kino, sjakk, bowling osv. Problemet er vel at trådstarter ikke er på dette nivået engang, så da blir det jo litt problematisk. Som Zx45 så løste det seg jo fordi han traff og omgås folk på skolen, noe som baller på seg, men dette blir jo litt vanskelig da trådstarter er 20 og antageligvis er ferdig med skolesosialiseringen.

 

Hvis dere har flyttet til en ny plass, og ikke har en skole eller noe annet å gå til, så kan dere jo tenke dere hvor vanskelig det blir å omgås andre uten å bli sett rart på (fordi du f.eks. hilser på noen ukjente ved frysedisken på RIMI).

 

Hvis du har en interesse du vil dyrke, eller en sport du vil begynne med, så meld deg inn en plass! Da får du møtt andre, som du igjen kan bruke til å møte flere.. Du må nesten bare gjøre noe, for folket kommer ikke til deg.. Hvertfall ikke før de kjenner deg ;)

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg råder deg til å begynne å studere sjekking. Finnes tonn av stoff om dette på internett. Vi har også flere tråder på forumet dedikert til nettopp det :)

 

Mesteparten har som utgangspunkt at "studentene" allerede har en sosial sirkel med flere venner i og med at det er mest normalt, men du har nok likevel mye å hente herfra.

 

Det går mye på å bli mer sosial, bli flink til å omgåes ukjente mennesker og karisma.

 

Edit: Les dette innlegget :)

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar

Jobber du? Går du på skole?

 

Det hjelper lite å foreslå kino eller sjakk, osv.

 

De fleste på tidlig 20-tallet spiller ikke sjakk. Folk går på kino for å se filmen og så går de hjem.

 

Trening, evt skole/studier, jobb, fotball, kampsport, etc som er område3r som" tvinger" folk til å samarbeide/omgåes er de rette veiene å gå.

Lenke til kommentar
Trening er sosialt, og har positiv innvirkning på selvtilliten din. Dette er med på å gi deg flere venner.

 

Enig i den. Er lettare å koma i kontakt med folk når dei på ein måte har same mål, dersom du starter å trener så treffer du nok ganske sikkert nokon på treningssenteret. Kanskje du treffer dei igjen i andre settingar, får betre kontakt, blir trenebuddys osvosv..

 

Var akkurat eit program på tv om at det var lettare å koma i kontakt med andre på treningssenter, og at det var mange som gjekk der for å treffe nye folk. Og selvfølgelig for å trena.

 

Evt. så er jo andre lag og organisasjonar aktuelle. Finnes nok fleire lag og slikt i Akershus som lagar til arrangement o.l. for å samla folk og at folk skal treffa nye fjes.

Endret av avRack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...