Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny stasjonær gaming PC, 10 000,- kr?


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg vurderer nå å gå til innkjøp av en ny PC. Den skal hovedsaklig brukes til gaming, sannsyneligvis Age of Conan. Det skal være en stasjonær pc, ikke en bærbar. Budsjettet ligger til omkring 10 000,- kroner. Det gjør nok ikke noe om det blir litt dyrere eller billigere.

 

Jeg trenger alt til den, kanskje med unntak av skjerm, da jeg har en helt grei stående her. Men hvis dere har noe å anbefale er det bare å skrike ut, da den også må byttes ut snart.

 

Jeg vil ha mest mulig for pengene. Den kan enten bygges selv, eller kjøpes ferdig bygd. Det spørs hva som er billigst og best. Broern min kan nok sette den sammen for meg.

 

Håper dere kan sette opp noen forslag til meg. Hvis det er noen spørsmål dere må ha svar på for å kunne hjelpe meg er det bare å stille de her i tråden.

 

Jeg har sett litt på denne, men jeg vil nok tro at det er billigere og bedre å bygge selv.

 

På forhånd tusen takk. :)

Mvh Nistelrooy

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne gir veldig mye for pengene og kommer med en 22" Wide LCD som er av helt grei kvalitet: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10309

 

Jeg ville dog forandret DVD-brenneren til den med SATA-tilkobling, så slipper du den brede flatkabelen.

 

Ellers er nok heller ikke musa som følger med den aller beste til gaming.

 

Velger du å beholde den gamle skjermen kan du legge pengene du sparer i:

1. Bedre PSU (Corsair 650W)

2. Evt. et hovedkort med SLI-mulighet, så kan du selv putte i et ekstra skjermkort senere ved behov (Asus P5N-D nForce-750i SLI)

3. Endre primær HDD til 500GB (og du sparer litt penger ved å velge Samsung på HDD nr. 2 også. Den er like god som WD Caviar)

4. Bytte skjermkort til EVGA 9800GTX superclocked

5. Legge resten av pengene i bedre mus og tastatur

Lenke til kommentar

HER er en fin PC til under 6000, 6400 hvis du skal bestille alt fra samme butikk (som er ganske greit). Kunne valgt et billigere kabinett og dette er noe du kan bytte ut hvis du vil. Bare så det er sakt så er kabinettet veldig bra. PC-en har også en god ytelse med 4 GB RAM, E8400, 8800 GTS 512 MB og en harddisk på 500 GB. Hovedkortet er heller ikke dårlig og holder i lange baner så lenge du ikke skal overklokke veldig mye eller kjøre crossfire (alle P35 er dårlig på CF).

 

:)

Lenke til kommentar

oj! knewtfan! det var veldig billige saker ! Trådstarter! start på dette systemet! her får du utrolig mye for pengene!

 

du kan for eksempel ta 2x av de rammene, så har du 8gb. hiver på en 500gb harddisk til og du har allikevel masse masse under 10k. :)

 

for å gjøre det enda bedre ville jeg kanskje hevet meg på Ati 3870x2 sitt kort i stedet for? dette er jo knall bra skjermkort som ligger langt oppe på ytelse, men jeg tror at siden trådstarter har så mye til overs i budsjettet at jeg ville ha satset på 3870x2 som er et av de beste kortene per dags dato.

 

Edit:

tok også satt opp oppsett for deg!

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=72719.

byttet til et bedre hovedkort og la på mus + tastatur.

 

Dette er virkelig mye for pengene! jeg ble bare utrolig skuffa når jeg så den reklamene på ps . for her ser du virkelig hvor mye du kan få for pengene. ! :)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Det så fantastisk ut det siste her. :)

 

Men et par spørsmål:

- Trengs det ikke noe lydkort og nettverkskort, siden det er integrert i hovedkortet?

- Hvor mange harddisker vil det være plass til?

1. Lyd- og nettverkskort er integrert.

2. Kommer ann på. Hvis du skal ha en DVD-brenner så er det plass til 5 :) .

Lenke til kommentar
Det så fantastisk ut det siste her. :)

 

Men et par spørsmål:

- Trengs det ikke noe lydkort og nettverkskort, siden det er integrert i hovedkortet?

- Hvor mange harddisker vil det være plass til?

 

hehe, ja ikke sant ? :)

 

- trenger ikke, lyden er veldig god for de aller fleste liksom. tenk på det senere og ikke bruk penger på det nå.

- allerede besvart :p

Lenke til kommentar
Takk for svar, dere har virkelig peiling på det her. :)

 

Jeg må bare stille et dumt spørsmål til:

- Er nettverkskortet trådløst, slik at jeg kan koble til det trådløse nettverket?

 

Og er det ingen ting som bør skiftes ut?

 

Og fungerer alle delene sammen?

 

:)

Nettverkskortet er ikke trådløst. Må nok bruke kabel, men dette blir da bedre enn trådløs og det er uansett en stasjonær PC.

 

Hvilket oppsett har du tenkt å gå for?

Lenke til kommentar
Ok, men kabel er greit. Eneste som er greit med trådløst er hvis jeg skal ta med PC-en bort på LAN.

 

Jeg har tenkt til å gå for dette oppsettet, hvis ingen har noen innvendinger: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=72719

Nettverkkort med trådløst internet er noe du kan kjøpe i tillegg hvis det er viktig for deg.

 

Alt ser ut til å fungere bra sammen :) .

 

Kabinettet er kansje noe du bør bytte ut siden de ikke har det inne hos Amentio.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Men da drøyer jeg heller nettverkskortet til senere, hvis det skulle bli et problem.

 

Flott at alt fungerer sammen. Jeg bestiller nok i kveld, så hvis noen har noe de skulle sagt, så skrik ut. :)

 

EDIT: Har du forslag til et annet kabinett jeg kan velge, som de har inne hos Amentino?

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar

Sorry for dobbeltpost, men jeg ble litt i tvil nå.

 

En fyr sa at det ikke er vits med 8 GB ram, siden Vista bare kan bruke 3 GB om gangen uansett. Noen som kan forklare meg hvorfor det er vits med 8 GB?

 

Også trenger jeg som sagt i posten ovenfor helst et annet kabinett som de har inne på lager hos Amentino.

 

Edit: Om det kabinettet dere fant frem er det beste kan jeg jo bare bestille det fra en annen butikk.

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar
Sorry for dobbeltpost, men jeg ble litt i tvil nå.

 

En fyr sa at det ikke er vits med 8 GB ram, siden Vista bare kan bruke 3 GB om gangen uansett. Noen som kan forklare meg hvorfor det er vits med 8 GB?

 

Også trenger jeg som sagt i posten ovenfor helst et annet kabinett som de har inne på lager hos Amentino.

 

Edit: Om det kabinettet dere fant frem er det beste kan jeg jo bare bestille det fra en annen butikk.

Hvis det er 32-bit så kan du ikke utnytte mer enn 4 GB minne, dette inkluderer skjermkort minne + div småtterier. Så du vil totalt kunne utnytte ca 2.7-2.8 GB minne med oppsettet hvis du har 32-bit OS. Hvis du har 64-bit kan du utnytte ekstremt mye (husker ikke tallet) så da er det ingen problem :) .

 

Bare så det er sakt så vil du aldri greie å bruke 8 GB minne, men kan være greit å ha ;) .

 

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...