Gå til innhold

Denon AVR-1403 vil ikke skru seg på?


Anbefalte innlegg

Min surroundreciver av typen Denon AVR-1403 (5 år gammel) ville i dag ikke skru seg på lenger. Ikke noe som skjer når jeg slår på bryteren, var helt fin da den ble brukt for 2 dager siden. Er det noen som har en for mening om hva dette kan være for noe? Har ikke merket noe til noen problemer tidligere heller. Første som slo meg var at det kunne ha godt en sikring i forsterkeren (hvis det er det i den?) eller at hovedbryteren er ødelagt?

 

Lurer på priser hvis jeg tar med denne til HiFi klubben for en kikk, blir vel fort litt kroner for at de skal se på den også, pluss det som eventuelt må fikses. Samtidig har jeg lite lyst til å åpne den opp for å sjekke selv også, kan fort ødelegge enda mer.

 

Håper noen kan hjelpe meg her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du skal prøve å skru av lokket og se etter sprengte sikringer, høres ut som det er feilen.

Skal prøve på det. Som sagt ikke veldig peiling på slike ting, men kan jo ta en kikk på sikringene. Ødelegger jo ikke noe om jeg gjør det. Takker for svar og håper det er bare en liten feil.

Lenke til kommentar

Har åpnet opp for en sjekk nå, men klarer ikke å se noe som er feil. Ser to små sikringer (glassrør), men disse ser ut til å være i orden. Er det noe annet jeg skal sjekke etter? Vil ikke fikle for masse slik at jeg ødelegger noe. Kan det være noe så enkelt som at på/av bryteren kan være ødelagt? Spørs om det er like greit å ta den med til Hi-Fi klubben så de tar en titt.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
er nok smartest å ta den med på hifiklubben ja. Få noen med litt peiling til å se på den :)

Skulle bare prøve den en siste gang før jeg leverer den. Nå fungerer den plutselig igjen? Skjønner ikke hva det kan være jeg da? Gjorde jo ikke noe med den, skrudde den bare opp og igjen. Kan det være støv her og der som kan gjøre noe? Var jo litt støv her og der som jeg blåste bort. Bra er det nå at den fungerer igjen. Får teste den litt nå å se om den fortsatt fungerer videre.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Dårlig kontakt imellom noe? høres sånn ut gitt. Uansett, sålenge den funker går det jo greit.. Men hvis den slutter å funke igjen så ta den med til noen som kan det ; )

I dag fungerer den ikke igjen :( . Vil ikke skru seg på igjen. I går skrudde jeg den av og på flere ganger og da virket alt greit. Så da blir det nok en tur på Hi-Fi Klubben så de får sjekket det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...