Gå til innhold

Barbermaskin eller den gamle våtbarberingen?


Anbefalte innlegg

Slenger meg på her ;)

 

Synes oppsettet ditt ser veldig bra ut , Tobo! Selv hadde jeg nok byttet ut kosten med en av grevlinghår, da gjerne en av de to som er nevnt fra før (fra Vulfix og Simpsons). Jeg har en Merkur 23C liggende (har store hender), og denne høvelen er veldig god. Har også tre-fire høvler med kortere grep, men jeg kan ikke si jeg foretrekker det ene fremfor det andre.

 

Når det kommer til aftershave anbefaler jeg TGR sin aftershave. Dette er rett og slett det beste jeg har prøvd, og jeg er slettes ikke alene! Reviews finner du både på badgerandblade.com og barbershop.no sine forum. Den jeg har linket til er unscented, dvs. så og si uten lukt. Dette synes jeg er fint da duften fra barberingskremen blir den som sitter igjen på kjakan. Etterbarberingskremen finnes også i en standard-utgave med en lett og frisk duft dersom du ønsker det. Duften forsvinner uansett med en gang kremen har trekt inn.

 

Jeg har også prøvd fitjar sin etterbarberingskrem, men denne synes jeg ble for fet for min hud.

 

Forresten så anbefaler jeg deg å kjøpe en sampler pack med barberblad. På den måten kan du finne frem til hvilke blader som passer huden din best, og så evt. bestille inn i litt større kvanta på eBay. Mange typer blader får du får rundt 1kr bladet. Husk likevel å bare bruke en type blader i begynnelsen, helt til du får ned teknikken som trengs for å få en perfekt barbering med DE-høvelen :) Ellers anbefaler jeg deg bare å se mantic59 sine videoer på youtube, og selvfølgelig lese litt på diverse fora rundt omkring. Jo mer du kan på forhånd, jo enklere og kjekkere blir overgangen til klassisk våtbarbering. Lykke til!

Endret av Hrti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser bra ut det, Tobo! Kan dessverre ikke kommentere børsten da jeg ikke har prøvd den. Har faktisk aldri prøvd syntetiske børster i det hele tatt :dontgetit:

 

De produktene fra men-u derimot har jeg prøvd, og jeg synes de er gode. Bruker ikke de til vanlig, men synes likevel de gjør jobben sin bra.

 

En ting jeg anbefaler er å sende e-post til forskjellige produsenter - de sender som regel mer enn gjerne ut vareprøver av diverse slag. F.eks. så sendte The Gentlemens Refinery meg prøver på alle deres produkter helt kostnadsfritt ;)Trumpers fra England har for eksempel en sampler pack som koster 3-4 pund og inneholder mye forskjellig. En fin måte å få prøvd nye produkter og dufter på uten å slippe å kjøpe de store utgavene først. Våtbarberingsprodukter koster jo en del, selv om de varer mye lengre.

 

Anbefaler deg å registrere deg på barbershop.no sine forum dersom du ikke har gjort det enda. Og nok en gang, lykke til!

Endret av Hrti
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nettopp testet braun cruzer 4, og hadde litt langt skjegg og.

Må si at denne maskinen er noe helt annet enn 700kroners maskinen jeg kjøpte tidligere.

Maskinen er jo knallgod, kanskje jeg som er heldig og har funnet rett hode?

 

Har og testet Phillips sine maskiner, men liker ikke roterende kniver. Eller rettere sagt, huden min liker det ikke..

 

Anbefaler maskinen på det varmeste, viss trekker den uttalelsen viss den går i stykker eller knivene blir dårlige etter noen økter. Men tror ikke det vil skje. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slette+897123

Har tenkt til å kjøpe barbermaskin, står mellom Braun Pulsonic 9595 (Series 7 eller noe sånn, toppmodellen hvertfall) og Braun Cruiser 4. For meg ser det ut som om Cruiser 4 er best når det gjelder styling og Pulsonic er best til å bare barbere seg med. Jeg er mest opptatt av det siste, men liker å ha tredagersskjedd i perioder. Noen som vet hvordan Pulsonic er til å trimme skjegget slik at man kan bevare tredagersskjegg i hele "skjeggområdet" i ansiktet? Hvor kan man forresten kjøpe Pulsonic 9595 eller Cruiser 4? Sjekket Elkjøp sine sider, men de har dem visst ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...