Gå til innhold

Kan Politiet låse ett apparat?


Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort:

I helgen glemte jeg telefonen min i en Taxi, dagen derpå ringte jeg taxiselskapet for å få hentet den igjen.

 

De sa at jeg måtte reise til Politiet, for de leverte alt der..

Jeg gjorde så, Politet hadde ikke fått telefonen min, men jeg måtte fylle ut mange skjema om tap av telefonen.

Dagen gikk med til å ringe til telefonen i håp om at noen svarte, litt utpå dagen svarte taxisjåføren og vi avtalte møtested og jeg fikk tilbake telefonen.

Jeg ringte til Politiet for å få "åpnet" telefonen igjen, de ba meg ringe Netcom for å få gjort dette.

Jeg gjorde det, og alt skulle være i orden.

 

I dag, 2dager etterpå sluttet telefon delen i mobilen (HTC TC) å virke.. Det står bare "ingen tjeneste".

Mitt spørsmål er da, har Politiet sperret selve apparatet sånn at jeg må få åpnet det igjen? Noen som vet hvor jeg evnt kan få gjort det?

 

Om jeg putter sim-kortet i en annen telefon så er alt på "stell".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er telefonen sperret i EIR-registeret med imei-nummeret på telefonen din. Hvis du gir Netcom imei-nummeret på telefonen som daerst sier, så tar det opptil 24 timer for dem å få åpnet den da de må sende saken videre til de som kan åpne selve apparatet (Netcom kan nok ikke gjøre dette selv, siden de heller ikke kan sperre det i EIR)..

Lenke til kommentar
For å gjøre en lang historie kort:

I helgen glemte jeg telefonen min i en Taxi, dagen derpå ringte jeg taxiselskapet for å få hentet den igjen.

 

De sa at jeg måtte reise til Politiet, for de leverte alt der..

Jeg gjorde så, Politet hadde ikke fått telefonen min, men jeg måtte fylle ut mange skjema om tap av telefonen.

Dagen gikk med til å ringe til telefonen i håp om at noen svarte, litt utpå dagen svarte taxisjåføren og vi avtalte møtested og jeg fikk tilbake telefonen.

Jeg ringte til Politiet for å få "åpnet" telefonen igjen, de ba meg ringe Netcom for å få gjort dette.

Jeg gjorde det, og alt skulle være i orden.

 

I dag, 2dager etterpå sluttet telefon delen i mobilen (HTC TC) å virke.. Det står bare "ingen tjeneste".

Mitt spørsmål er da, har Politiet sperret selve apparatet sånn at jeg må få åpnet det igjen? Noen som vet hvor jeg evnt kan få gjort det?

 

Om jeg putter sim-kortet i en annen telefon så er alt på "stell".

 

Men for å svare kort på ditt spørsmål; nei. Politiet kan ikke låse din telefon.

Lenke til kommentar
Men for å svare kort på ditt spørsmål; nei. Politiet kan ikke låse din telefon.

 

Hehe, jo det kan de. Som andre allerede har nevnt i tråden, kan de legge inn IMEI nummeret til telefonen din i EIR registret. Da er telefonen sperret.

 

Abonnementet har de derimot ikke noe med.

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke fått telefonen til å virke..

 

Jeg har snakket med Netcom og de mener at Politiet har låst den.

 

F***, hater å bli kastet mellom to stykker som ikke vet hvem som skal gjøre hva..

 

 

 

HEI jeg har et lignende problem med en tlf jeg kjøpte på nettet før jul den har vært låst til "3" i england og låst opp der. jeg har kjøpt den på qxl i Norge den virker ikke på netcoms nett ( ONECALL ) men oppdaget at den virker med telenors nett....

sendte den inn til service og den blei sjekka hos DELTASERVICE i Drammen som påsto at den er sperret i EIR til 3 UK ennå ... det kan jeg vanskelig tro - var i utlandet nylig , der virket den så det suste på ONECALL også ... jeg trodde jo det var noe feil på onecall kortet men det er det ikke - har fått tilsendt flere kort for å se om det hjalp , dette er en N95 og den kan jo som kjent ha store nettverksproblemer.

rett og slett en mandagstelefon ?

Jeg har selvfølgelig oppdater alt av software det siste halve året.

Noen gode forslag ?

Lenke til kommentar
den virker ikke på netcoms nett ( ONECALL ) men oppdaget at den virker med telenors nett....

 

Netcom har en tendens til å sperre "tilfeldige" telefoner... Om den fungerer hos Telenor, men du får ikke nett hos Netcom (SIM-registrering mislyktes eller lignende), er det Netcom som blokkerer, og er da eneste som kan hjelpe deg.

 

Merk at selv om telefonen er sperret i EIR vil du fremdeles få dekning hos Telenor - det vil bare ikke fungerer å ringe. Hos de fleste andre operatører som feks Netcom får du ikke dekning i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...