Gå til innhold

Ultravidvinkelzoom fra Olympus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Goffen:

Anyway så gir det en pris på :

 

Olympus Zuiko Digital 50-200mm F2.8-3.5 SWD 9016,84

Olympus Zuiko Digital 9-18mm F4-5.6 4704,64

 

 

Hvor i all verden er det forresten blitt av 50-200mm SWD her til lands ? Så vidt jeg kan se er det ingen som selger den (eller har pris på den). Kan nesten virke som det er så mange med 50-200 gammel versjon på lager at den blir holdt tilbake.

 

M.v.h.

 

Goffen

 

Jeg ved ikke hvem der forhandler Olympus i Norge - men jeg min 50-200mm SWD i februar i Danmark!

Lenke til kommentar

Mye saklig diskusjon her ja..., men jeg bare henger meg på dem som mener det er gøy at det kommer forskjellig nytt til 4/3.

Selv sitter jeg å vurderer 7-14 nå, og tror det må bli denne pga mitt "ambisjonsnivå"...., men 9-18 er definitivt ikke feil.

 

Lysstyrken på 4-5,6 synes jeg ikke er imponerende, men heller ikke helt off. Sikkert et godt objektiv uansett!

Lenke til kommentar
Folk brukte Fuji Superia og Kodak Gold, eller kanskje til og med billigfilm fra Basf, og ikke dyr E6 film fra Fuji og Kodak.
Mye gikk nok på tilgjengelighet - folk kjøpte (kjøper) det som var (er) tilgjengelig. Pris er selvfølgelig også en avgjørende faktor - jeg forstår jo at familiefotografene heller betaler 150kr for tre 24 bilders ruller med Superia 200 enn det samme for én 36 bilders Reala eller Sensia.
Lenke til kommentar
Gjorde en øvelse med å legge inn alle bhp's priser sammen med de tilsvarende fra Fotovideo i et regneark.

 

.

.

Anyway så gir det en pris på :

 

Olympus Zuiko Digital 50-200mm F2.8-3.5 SWD 9016,84

Olympus Zuiko Digital 9-18mm F4-5.6 4704,64

 

 

Hvor i all verden er det forresten blitt av 50-200mm SWD her til lands ? Så vidt jeg kan se er det ingen som selger den (eller har pris på den). Kan nesten virke som det er så mange med 50-200 gammel versjon på lager at den blir holdt tilbake.

 

M.v.h.

 

Goffen

 

Snublet over 50-200 swd omsider. Fant to stk priset til hhv 10500,- og 9600,- Dvs temmelig stive dollarkurser...

 

Men nå skal jo posten streike (burde vel kanskje vært kundene deres som gikk til streik), så for tiden ingen innkjøp uansett.

 

M.v.h.

 

Goffen

Lenke til kommentar
Mye gikk nok på tilgjengelighet - folk kjøpte (kjøper) det som var (er) tilgjengelig. Pris er selvfølgelig også en avgjørende faktor - jeg forstår jo at familiefotografene heller betaler 150kr for tre 24 bilders ruller med Superia 200 enn det samme for én 36 bilders Reala eller Sensia.

 

Vel nå er jo Sensia en billigfilm det også, eller konsument slides filmen til Fuji... Velvia, Provia og Astia derimot....

 

Men uansett det jeg mener, bare fordi det nå er snakk om teknologi, som apelerer til mange menn i alle aldere... Så er plutselig kun det beste bra nok, mens man før var fornøyd med Kodak Gold så er nå ikke Nikon D200 bra nok når D300 kommer. Jeg tror ikke nødvendigvis fotointeressen har økt så enormt mye, i hvertfall ikke den genuine, men for mange menn er foto utstyr naturlig penisforlenger. Også ideen om at foto har hatt en enorm utvikling de siste årene, på langt nær egentlig, om man virkelig var villig til det kunne man få god kvalitet tidligere også. Sånn sett selv om kameraene har blitt digitale så mener jeg faktisk at foto er et felt som egentlig har stått ganske stille, i over 50 år.

 

Men nå som foto har blitt en del av elektronikk industrien kan man markedsføre seg med målbare tall, og til en annen gruppe en tidligere. Feks. har jeg inntrykk av at store deler av dette forumet er snekkere mellom 25 og 35 år, altså unge menn med forholdsvis god økonomi, som gjerne liker å kjøpe elektroniske produkter og annet leketøy. For 10 år siden hadde neppe en eneste ung snekker i Norge noe speilrefleks kamera, sånn sett tror jeg neppe interessen er så veldig genuin. Ting som foto og kreative utryksformer er det ikke denne samfunnsklassen som driver med for å si det slik, det er nok heller oss i den kulturelle middelklassen. Sånn sett tror jeg nok foto utstyr for mange egentlig bare er en naturlig forlengelse av BMW Cabriolet, og Widescreen tv osv.

Lenke til kommentar
Ting som foto og kreative utryksformer er det ikke denne samfunnsklassen som driver med for å si det slik, det er nok heller oss i den kulturelle middelklassen. Sånn sett tror jeg nok foto utstyr for mange egentlig bare er en naturlig forlengelse av BMW Cabriolet, og Widescreen tv osv.

 

Den FB'en der var vel nesten litt for opplagt ? Noen snekkere her ?

 

M.v.h

 

Goffen

Lenke til kommentar
Ting som foto og kreative utryksformer er det ikke denne samfunnsklassen som driver med for å si det slik, det er nok heller oss i den kulturelle middelklassen. Sånn sett tror jeg nok foto utstyr for mange egentlig bare er en naturlig forlengelse av BMW Cabriolet, og Widescreen tv osv.

 

Den FB'en der var vel nesten litt for opplagt ? Noen snekkere her ?

 

M.v.h

 

Goffen

 

Jeg vill nok brukt et utrykk som håndtverker, men jeg tror nok uansett at innlegget tolker ting litt for snevert. Men at vi alle kjenner en håndverker (eller fisker for den del) som skal ha det hotteste som er og kjøper dyrere enn de trenger - det gjør vi. Og de vanker ikke nødvendigvis her.

 

Tom

Lenke til kommentar
Sånn sett tror jeg nok foto utstyr for mange egentlig bare er en naturlig forlengelse av BMW Cabriolet, og Widescreen tv osv.

Oi, litt av en brannfakkel, modin. Jeg må likevel si meg enig. Med min gamle 20D og billig optikk så evner jeg ikke å imponere noen her inne lenger, og det er jo glimrende for mitt image ;) . Bildene er alt som betyr noe. Alt. Teknologien er uinteressant for meg i utgangspunktet, men det er jo gøy å diskutere det.

 

For min del har jeg gjort det til en livsstil å ha tildels utstyr med liten imponatoreffekt, f.eks. med kun 2x13 w i hjemmestereoen. Ikke det at det er et minianlegg, men det gøy å lese ansiktsuttrykk når de finner ut hvor lite watt det er som spiller så bra. Ja takk til velfungerende, diskrete dingser uten imponatoreffekt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...