Gå til innhold

Treg maskin


Harryh

Anbefalte innlegg

Hei!Det er vell sikkert mange smarte personer der ute som kan hjelpe meg?Jeg har en P3 450 maskin med 384 ram.Det som er problemet: vær gang jeg går inn i explorer så tar den veldig lang tid for å laste ned det som ligger i c: og undermappene,timeglasset kommer fram,eller hvis jeg spiller musikk i Winamp og går inn i explorer så begynner musikken å hakke,hva kommer dette av?Stor takk til den som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg tror maskina rett og slett er for treg!

Eg hadde samme problemet med en AMD K6-2 450MHz

det tok enormt øangt tid før eg kom inn på mappene av og til opptil 30 sekunder! Eg vil råde deg til dette: Enten formaterer du maskina og ikkje ha for mange filer på ho, eller oppgrader prosessor, hovedkort...eller kjøp i det heile tatt ny maskin!

Lenke til kommentar

Det kan hjelpe!

Men eg oppgraderte kun CPU, Hovedkort, minne, PSU, kjøler. Eg oppgraderte ikkje HD`en.

Og no går det som en drøm. Men allikavel det ville gå atskillig mye raskere med raskere harddisk (på mi maskin altså)Eg kunne tenkt meg en 120GB 10000RPM.

LUXURY! OH YEAH!!!

Lenke til kommentar

Prøv å skru på DMA for hardisken.(og cd-rom)

Kontrolpanel, system oxo gå inn på diskettkontroller eller diskettstasjoner.(settings)

Det funket for meg, siden jeg aldri før har kunnet overføre en divx-fil på 700mb og samtidig høre på winamp uten hakking.

Defragmenter hardisken(gjerne over natten hvis HD er stor.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...