Gå til innhold

Burde jeg gå får Thermalright ULTRA120 Extreme?


Refi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde jeg gå får Thermalright ULTRA120 Extreme?

Hvis det er andre dere mener er bedre så gi meg link.

Men må jeg kjøpe med en/to vifte til Thermalright ULTRA120 Extreme?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=51153

Jeg overklokker en del.Min hw står i sign.

Håper på gode svar.

 

Er ikke Thermalright ULTRA120 Extreme veldig vanskelig å få tak i, er det noen som har hatt vansker med å få tak i det? På komplett og amentio er det 14-30 dager til de får inn. Man burde kan en plan B, hva er det nest beste man kunne ha valgt?

Lenke til kommentar

TRUE er fremdeles den beste luftkjøleren som er praktisk brukbar, det finnes tester som viser noe annet - men hvis man kikker litt nøyere så vil man se at man som regel har utstyrt TRUE med ultra stillegående vifter på disse testene - jevnt over er fremdeles TRUE best.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg kan anbefale Xigmatek HDT-S1283.

 

Her er en av flere tester på nettet fra anerkjente Frostytech.

 

Prisen er ikke så ille heller, så jeg vil si at man kanskje her får mest ytelse vs. pris.

 

TRUE er vel "kongen", men prisen begynner farlig å nærme seg starten på vannkjølings-kit. :)

(Her må man kjøpe vifte i tillegg, og da er prisen over kr.600)

 

PS/Edit:

Jeg tar ikke denne anbefaling "fra lufta", da jeg har kjøpt/testet denne Xigmatek'n med en [email protected].

Den yter omtrent som ett rimelig vannkjølingskit, men ca. 5 grader dårligere enn en oppsett med dual rad. Gitt samme romtemp :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har sett at Scythe Zipang har akkurat kommet til norge!

https://prisguiden.no/product.php?productId=75897

 

Den virker veldig spennende, og er ganske billig og tilsynelatende stillegående. Kommer med 140mm vifte. Nam nam. Venter bare på at noen skal få testet denne ordentlig her i gården :)

 

Riktignok ikke "her i gården", men likefullt relevant (om ikke mer).

 

SLik(i søke-felt i din favorittbrowser):

 

+test +scythe +zipang = Frostytech

Lenke til kommentar
jeg har sett at Scythe Zipang har akkurat kommet til norge!

https://prisguiden.no/product.php?productId=75897

 

Den virker veldig spennende, og er ganske billig og tilsynelatende stillegående. Kommer med 140mm vifte. Nam nam. Venter bare på at noen skal få testet denne ordentlig her i gården :)

 

Riktignok ikke "her i gården", men likefullt relevant (om ikke mer).

 

SLik(i søke-felt i din favorittbrowser):

 

+test +scythe +zipang = Frostytech

 

Jeg er på utkikk etter ny CPU kjøler til min Q6600 som overhetes ved 3.2GHz... ble ganske fasinert over Xigmatek HDT-S1283's kjøleevne samtidig som veldig stille! er den vanskelig å installere? Og jeg har ikke så altfor god plass på mitt Asus P5E.

 

Som dere ser er det litt dårlig plass ved CPU sokkel men vil Xigmatek HDT-S1283 passe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg er på utkikk etter ny CPU kjøler til min Q6600 som overhetes ved 3.2GHz... ble ganske fasinert over Xigmatek HDT-S1283's kjøleevne samtidig som veldig stille! er den vanskelig å installere? Og jeg har ikke så altfor god plass på mitt Asus P5E.

 

Som dere ser er det litt dårlig plass ved CPU sokkel men vil Xigmatek HDT-S1283 passe?

 

 

Den er ikke spesielt stor. (Høy/smal).

 

Den bruker "standard Intel clips" (som er litt synd).

 

Mao.

Den er like enkel å montere som en boxed kjøler.

Bortsett fra at det kan være en fordel å montere vifte *etter* at man har trykket klips på plass.

Det er vanskelig å komme ordentlig til klips når vifte er montert.

(Må ha tynne/små fingre) :)

Lenke til kommentar

Bestilte min TRUE fra Microplex, sammen med en stillegående vifte. Kjører min Q6600 på 3.2GHz nå, men det er egentlig ikke noen match for den kjøleren.. med en litt kraftigere vifte hadde jeg hatt masse å gå på. (Har vel forsåvidt mer å gå på enda, da jeg ikke kommer særlig over 50 grader ved load.. må teste å klokke litt høyere :) )

Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter ny CPU kjøler til min Q6600 som overhetes ved 3.2GHz... ble ganske fasinert over Xigmatek HDT-S1283's kjøleevne samtidig som veldig stille! er den vanskelig å installere? Og jeg har ikke så altfor god plass på mitt Asus P5E.

 

Som dere ser er det litt dårlig plass ved CPU sokkel men vil Xigmatek HDT-S1283 passe?

 

 

Den er ikke spesielt stor. (Høy/smal).

 

Den bruker "standard Intel clips" (som er litt synd).

 

Mao.

Den er like enkel å montere som en boxed kjøler.

Bortsett fra at det kan være en fordel å montere vifte *etter* at man har trykket klips på plass.

Det er vanskelig å komme ordentlig til klips når vifte er montert.

(Må ha tynne/små fingre) :)

Hvordan syns du den kjøler din Q6600 CPU da? er det nok til å dra den opp i 3.5GHZ eller litt til? :love:

 

PS: ser den bra ut i kabinettet? :p

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvordan syns du den kjøler din Q6600 CPU da? er det nok til å dra den opp i 3.5GHZ eller litt til? :love:

 

PS: ser den bra ut i kabinettet? :p

 

Den er rimelig rå.

Kjører min Q6600 @ 400x9 i ett *nForce* 780i hk av alle ting! (I utgangspunktet en "umulig" oppgave) :D

Temperaturer(kjerne) er identiske ved idle som ett vannkjølingskit med 2x120mm radiator (AC cuplex pro blokk).

Load temp ca 5-10 grader høyere (10+ er *max* og er avhengig av luftflyt/viftehastighet selvsagt).

Denne Q6600 G0 klokker meget langt og har i utgangspunktet høye kjernetemps og drar *mektig* med Watt.

Klart mer enn en annen (nyere) G0 jeg nylig kjøpte (ved samme VCore/klokk) 20-25% mer idle/load (målt).

Hvorfor?

Ett av mange eksempler på at ingen CPU'er er like, noe jeg har forsøk å forklare opptil flere.

Bl.a. en "doktor-klokke" som har klokket ett system/en E8400 og er mektig stolt av det. Og tror at hans *ene* erfaring kan overføres til alle andre. :thumbdown:

"Me thinks not.."

 

Xigmatek'en ser "tøff" ut i mitt Gigabyte Mars kabinett ja. :D

Lenke til kommentar
Hvordan syns du den kjøler din Q6600 CPU da? er det nok til å dra den opp i 3.5GHZ eller litt til? :love:

 

PS: ser den bra ut i kabinettet? :p

 

Den er rimelig rå.

Kjører min Q6600 @ 400x9 i ett *nForce* 780i hk av alle ting! (I utgangspunktet en "umulig" oppgave) :D

 

Temperaturer(kjerne) er identiske ved idle som ett vannkjølingskit med 2x120mm radiator (AC cuplex pro blokk).

Load temp ca 5-10 grader høyere (10+ er *max* og er avhengig av luftflyt/viftehastighet selvsagt).

Denne Q6600 G0 klokker meget langt og har i utgangspunktet høye kjernetemps og drar *mektig* med Watt.

Klart mer enn en annen (nyere) G0 jeg nylig kjøpte (ved samme VCore/klokk) 20-25% mer idle/load (målt).

Hvorfor?

Ett av mange eksempler på at ingen CPU'er er like, noe jeg har forsøk å forklare opptil flere.

Bl.a. en "doktor-klokke" som har klokket ett system/en E8400 og er mektig stolt av det. Og tror at hans *ene* erfaring kan overføres til alle andre. :thumbdown:

"Me thinks not.."

 

 

Xigmatek'en ser "tøff" ut i mitt Gigabyte Mars kabinett ja. :D

 

Blir skikkelig frista til å kjøpe en slik altså :dribble:

 

Ifølge reviews skal den være stille, noe jeg syns er veldig OK! + at den antakeligvis vil passe fint på mitt hovedkort!

 

Men spørsmål angående denne:

LINK

The fan is marked as “AD1212HX-A7BGL”. Its speed can be varied by means of pulse-width modulation or with the included adapter. The adjustment range is 1000-2200rpm at 20-32dBA of noise. The fan creates airflow of 72.1 to 99.6CFM but the first number is dubious as a 120x25mm fan can hardly do 72.1CFM that at 1000rpm.

Følger det med en adapter som man manuelt kan stille viften? Eller stiller viften seg selv ettersom temperaturen er?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men spørsmål angående denne:

LINK

The fan is marked as “AD1212HX-A7BGL”. Its speed can be varied by means of pulse-width modulation or with the included adapter. The adjustment range is 1000-2200rpm at 20-32dBA of noise. The fan creates airflow of 72.1 to 99.6CFM but the first number is dubious as a 120x25mm fan can hardly do 72.1CFM that at 1000rpm.

Følger det med en adapter som man manuelt kan stille viften? Eller stiller viften seg selv ettersom temperaturen er?

 

Alle noenlunde gode hk/Bios har viftestyring.

 

Medfølgende vifte har PWM-styring og regulerer seg akkurat slik du vil ha det.

Gitt at du setter rett parametre i Bios.

 

"Funker fett" på mitt XFX 780i ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...