Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som gidder å hjelpe meg eller?

 

Virker som det ikke følger med noe operativsystem i pakken. Trodde komplett pleide å shippe med operativsystem men..

Ellers virker PCen ålreit for den prisen. Du vil kunne spille de aller fleste spill på den uten noen problemer.

Du kan godt kjøpe antistatisk bånd, da er du hvertfall sikker på at du ikke ødelegger komponentene om du er skikkelig uheldig. Men jeg har installert alle mine pcer uten å bruke slikt bånd. Men jeg må innrømme når jeg har håndtert utstyr som koster over 100k så har jeg brukt sånn bånd :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ser grei ut den men ingen OS som sagt. Mulig du kan legge til windows og om du skal ha 64bit så ville jeg slengt på 2GB minne itillegg.

 

Men det er ikke mulig å forandre på pakken som Komplett har satt sammen. :p

 

Du finner bare OS og evt. mer RAM på komplett sine sider og legger det til i handlevognen sammen med Pakken. Det er ikke forbudt å kjøpe mer enn én ting om gangen vettu :!: Ellers kan det være det er billigere å kjøpe OS fra en annen forhandler. XP er forresten pr idag fortsatt det beste OS'et til spilling og Home holder som regel til det meste. Jeg mener å ha lest om en del kompabilitetsproblemer med XP 64-bit og drivere, men dette er kanskje blitt løst?

 

Edit: Hadde det litt for travelt...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Ser grei ut den men ingen OS som sagt. Mulig du kan legge til windows og om du skal ha 64bit så ville jeg slengt på 2GB minne itillegg.

 

Men det er ikke mulig å forandre på pakken som Komplett har satt sammen. :p

 

Men du kan vel bestille noe i tillegg og bare legge det til i samme orderen.

Lenke til kommentar
Nei du kaster ikke i søpla. Du vil da få 2+2GB minne som blir tilsammen 4GB minne. Men ser jeg at du har skrevet xp men jeg anbefaler uansett vista 64bit.

 

Men her er forskjellene mellom home og pro.

http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp

edit: leifern saw u

 

Litt nysgjerrig på hvorfor du anbefaler Vista? XP fungerer jo langt bedre til gaming. Jeg kjører dual-boot på min stasjonære fordi jeg ble lei av at spillene jeg spiller enten fungerte dårligere i Vista (Home Premium x64), eller ikke fungerte i det hele tatt (BF2 klikker mye og brodern har samme problemet, og ArmA fungerte ikke med 4GB RAM). Med XP går man glipp av DX10 ja, men det er få spill hvor dette utgjør noen betydelig forskjell.

 

Edit: Som blåbær sier så monterer du bare både minnebrikkene fra kompletts pakke og de du selv bestiller ved siden av i maskinen. Det er en god ide å kjøpe samme type minne (helst samme merke, men i det minste samme hastighet) for å sikre seg at det fungerer så smertefritt som mulig. Det fungerer normalt med forskjellige typer, men "better safe than sorry".

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Jeg syns vista er mer stabil enn xp, men akkurat det kan variere hos andre. Har jo vært en kjennsgjerning at for de som oppgraderer kan det ha bydd på enkelte problemer.

 

Men nå er det slik at microsoft pusher ut vista og jeg regner med at trådstarter skal beholde datan sin en stund videre og da er det jo greit å vite utviklingsressursene legges til vista og at den kommer til å bli forbedret etterhvert.

 

Spill som alan wake kommer kun til å være tilgjengelig for vista på pc-plattformen. Og mulig det blir flere slike lanseringer. Poenget mitt med å anbefale vista er at det er fremtiden, mens xp er superbra OS men blir ikke utviklet lenger.

Lenke til kommentar
Jeg syns vista er mer stabil enn xp, men akkurat det kan variere hos andre. Har jo vært en kjennsgjerning at for de som oppgraderer kan det ha bydd på enkelte problemer.

 

Men nå er det slik at microsoft pusher ut vista og jeg regner med at trådstarter skal beholde datan sin en stund videre og da er det jo greit å vite utviklingsressursene legges til vista og at den kommer til å bli forbedret etterhvert.

 

Spill som alan wake kommer kun til å være tilgjengelig for vista på pc-plattformen. Og mulig det blir flere slike lanseringer. Poenget mitt med å anbefale vista er at det er fremtiden, mens xp er superbra OS men blir ikke utviklet lenger.

 

Joda, delvis enig, og det kan godt være Vista blir bedre etter hvert. Har selv ikke prøvd SP1 ennå. At du synes Vista er mer stabilt enn XP har jeg nesten vanskelig for å tro. Du er i hvertfall den første jeg har hørt si det. Men godt for deg! ;)

 

 

Edit: RAM av samme type som den i pakken: <a href="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054" target="_blank">http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054</a>

 

Vær klar over at i XP vil du kun få utnyttet 4GB RAM totalt, inkl. minnet på skjermkortet. Dvs at du får ca 3,5GB RAM pluss 0,5GB minne på skjermkortet.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Et par råd til du skal bygge:

 

1. Unngå kombinasjonen ullsokker og teppegulv ;)

 

2. Det er som regel best å montere CPU med kjøler og RAM på hovedkortet innen man skrur HK fast i kabinettet. Kan være trangt å rote med slike ting nede i kabinettet.

 

3. Testiklene mine krymper når jeg skriver dette, men manualen til HK er altså en veldig god hjelp når man bygger PC første gang. Svar på hvordan de fleste ting skal festes og hvor diverse kabler skal hen står som regel der.

 

4. Husk å ikke montere flere avstandstykker til HK i kabinettet enn det det er huller til på HK. Gjør du det kan det lett bli en dyr affære med et kjedelig resultat; at du trenger nytt HK.

 

5. Hold fingrene vekk fra alle kontakter, loddepunkter o.l. i så stor grad som mulig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

 

 

Takk.

 

Da har jeg alt jeg trenger?

 

 

De har forresten ikke XP Home på lager ennå. Hva gjør jeg da? Alt ligger i handlevognen, skal jeg bare trykke på "Gå til kassen" likevel, og kjøpe alt? Får jeg det tilsendt når de får det inn da, eller?

 

Så ville jeg glemt alt jeg har sagt om valg av OS og kjøpt Vista Home Premium x64 - med mindre du har store planer om å spiller ArmA eller er av typen som knuser tastaturet dersom Battlefield 2 skulle komme til å klikke ;) Hvis du allikvel bestiller XP får du det tilsendt når de får det på lager ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...