Gå til innhold

AoC: Hvor langt tid tar det å levle til 80?


Anbefalte innlegg

Noen som har noen teorier om hvor langt tid en normal person bruker på å nå level 80? Nå varierer det jo veldig fra person til person hvor mye tid man bruker online, men med en liten time eller to til dagen?

 

Husker fra WoW hvor langt tid det tok å bli level 60, det var jo mange uker med intensiv spilling flere timer til dagen. Noe helt annet når man er med i en guild, kjenner hver quest og bare trenger å knisper for at en lv70 kar skal dukke opp og AOE'e deadmins til helvetes. Antar det blir det samme her, og gleder meg egentlig til å svirre rundt som en amatør igjen uten helt å vite hva halve spellboka er til. Er dog veldig spent på hvor mye arbeid det blir å nå makslevel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WoW er visstnok tidenes letteste MMO. Erling Ellingsen sa i "Tett på nett" i VG at det skulle ta omtrent like lang tid å levle fra 1-80 i AoC som 1-60 (Pre-TBC) i WoW. Det blir nok uansett mye morsommere siden questene er mye mer historiebasert istedet for grindbasert. Jeg håper det vil lønne seg å gjøre quester som gir gode rewards like mye som rene grindquester når man skal levle.

Lenke til kommentar

problemet med WoW er ikke tiden det tar, men kjedsomheten med samme quests hele veien og grinding.

 

Håper AoC kommer med quests som faktisk har en grunn til at det må gjøres, og ikke "Slay 40 xxx, and then come back to slay 60 more.. oh shait, I kinda need 70 more of those after you're done"

Lenke til kommentar
Eller det kjedsommelige arbeidet med å skaffe drops fra mobs når dropraten er på 10-15%.

Akkurat det blir ikke noe problem. Jeg har sett flere intervjuer med Funcom folk hvor de sier at mobs vil ha 100 % droprate på quest items. Noen quests vil be deg skaffe 150 tenner fra et monster, men siden de fleste dyr (og mennesker) har ca 20-30 tenner, så kan du få med deg en håndfull per kill og ikke bare en tann.

Lenke til kommentar
WoW er visstnok tidenes letteste MMO. Erling Ellingsen sa i "Tett på nett" i VG at det skulle ta omtrent like lang tid å levle fra 1-80 i AoC som 1-60 (Pre-TBC) i WoW. Det blir nok uansett mye morsommere siden questene er mye mer historiebasert istedet for grindbasert. Jeg håper det vil lønne seg å gjøre quester som gir gode rewards like mye som rene grindquester når man skal levle.

 

 

 

Har tenkt å spille AoC og jeg gleder meg til å spille det, men likevel å si at WoW questene ikke er historie basert er bullshit. Det hjelper å lese quest logen og jeg regner ikke med at vært eneste quest i AoC skal være et EPIC eventyr, nei mange av questene går nok ut på (på samme måte som i wow) å hjelpe en fyr med å skaffe en statue han har mistet eller slakte noen som har drept familien hans.

 

Og så kommer Aoc sikkert til å ha store Epic quest som (forsåvidt wow også har) der du skal drepe en gud eller lignende.

 

 

Når det kommer til det du sier om at ikke alle Griser har haler så er det et litt svakt argument, Tenkt deg at du skal få tak i hjerte til en hest fordi en fyr trenger det for å lage mat, da er det en sjanse for at når du dreper hesten at du også ødlegger hjerte og ergo så dropper det ikke. Nå finnes det likevel quests med usannsynlig low drop rate da.

 

 

Whooops ble kanskje litt mye "wow forsvaring" her men det får være grenser.

Endret av carlgutt
Lenke til kommentar
Når det kommer til det du sier om at ikke alle Griser har haler så er det et litt svakt argument, Tenkt deg at du skal få tak i hjerte til en hest fordi en fyr trenger det for å lage mat, da er det en sjanse for at når du dreper hesten at du også ødlegger hjerte og ergo så dropper det ikke. Nå finnes det likevel quests med usannsynlig low drop rate da.

 

 

Whooops ble kanskje litt mye "wow forsvaring" her men det får være grenser.

 

 

Svakt argument? Problemet er jo det at den typen quest gjenter seg så alt for mange ganger i wow, bare i en ny vri. Grisehale, krokodille tenner, edderkopp bein, og yeti ører...you name it. Og det forsvarer ikke quester hvor du må kansje drepe en npc 200 ganger for i det hele tatt få den ene quest itemet du trenger. Det blir fort kjedlig og uengasjerende.

Lenke til kommentar
Det er bra. Jeg synes det var ganske tullete på WoW, når du skalle ha 10 Boar Tails f.eks., og man ikke fikk halen hver gang man drepte et villsvin. Var det noen villsvin uten hale liksom?

 

Word.

 

Ser man på LOTRO, "Collect boar meat" wtf, de dropper sjeldent, er det noen villsvin uten kjøtt? ^^

 

-

 

AoC vil nok bli nokka det samme, men håper det ikke blir altfor brutal.

 

LOTRO har jo quest som "kill boar", kill big boar" "kill imba boar", "collect boar meat", "collect boar stomach", "collect meat and stomach" osv...

 

Greit nok at det går første gang, og når du da kommer videre så er det samme igjen bare et annet dyr/monster.

HÅPER at det ikke skjer med AoC.

Lenke til kommentar
Når det kommer til det du sier om at ikke alle Griser har haler så er det et litt svakt argument, Tenkt deg at du skal få tak i hjerte til en hest fordi en fyr trenger det for å lage mat, da er det en sjanse for at når du dreper hesten at du også ødlegger hjerte og ergo så dropper det ikke. Nå finnes det likevel quests med usannsynlig low drop rate da.

 

 

Whooops ble kanskje litt mye "wow forsvaring" her men det får være grenser.

 

 

Svakt argument? Problemet er jo det at den typen quest gjenter seg så alt for mange ganger i wow, bare i en ny vri. Grisehale, krokodille tenner, edderkopp bein, og yeti ører...you name it. Og det forsvarer ikke quester hvor du må kansje drepe en npc 200 ganger for i det hele tatt få den ene quest itemet du trenger. Det blir fort kjedlig og uengasjerende.

 

 

Ja, jeg sa jo at noen av questene hadde altfor lav drop rate og det er forsåvidt alt for mange av dem i wow. Men når man begynner og snakke om realisme som "ja har ikke alle griser haler" etc, så er det lov å tenke 'litt' lengre en som så.

Lenke til kommentar
Det er bra. Jeg synes det var ganske tullete på WoW, når du skalle ha 10 Boar Tails f.eks., og man ikke fikk halen hver gang man drepte et villsvin. Var det noen villsvin uten hale liksom?

 

Word.

 

Ser man på LOTRO, "Collect boar meat" wtf, de dropper sjeldent, er det noen villsvin uten kjøtt? ^^

 

-

 

AoC vil nok bli nokka det samme, men håper det ikke blir altfor brutal.

 

LOTRO har jo quest som "kill boar", kill big boar" "kill imba boar", "collect boar meat", "collect boar stomach", "collect meat and stomach" osv...

 

Greit nok at det går første gang, og når du da kommer videre så er det samme igjen bare et annet dyr/monster.

HÅPER at det ikke skjer med AoC.

 

Virker får meg som du kun har prøvd lotro 7 day trial.

Lotro har mye mer og by på...og anyways..

De drepe questene er greie og lixom. syntes det er chill noen ganger.

men ikke for mye da seff.

Lenke til kommentar
Det er bra. Jeg synes det var ganske tullete på WoW, når du skalle ha 10 Boar Tails f.eks., og man ikke fikk halen hver gang man drepte et villsvin. Var det noen villsvin uten hale liksom?

 

Word.

 

Ser man på LOTRO, "Collect boar meat" wtf, de dropper sjeldent, er det noen villsvin uten kjøtt? ^^

 

-

 

AoC vil nok bli nokka det samme, men håper det ikke blir altfor brutal.

 

LOTRO har jo quest som "kill boar", kill big boar" "kill imba boar", "collect boar meat", "collect boar stomach", "collect meat and stomach" osv...

 

Greit nok at det går første gang, og når du da kommer videre så er det samme igjen bare et annet dyr/monster.

HÅPER at det ikke skjer med AoC.

 

Virker får meg som du kun har prøvd lotro 7 day trial.

Lotro har mye mer og by på...og anyways..

De drepe questene er greie og lixom. syntes det er chill noen ganger.

men ikke for mye da seff.

Okey, du det er LOTS med sånne quests i ND og LL i Lotro men det er vel nesten de eneste stedene du finner så mange annet enn at i starten er det ganske mange også...

men min mening er at dette er gøy så lenge det variere sted til sted mobs til mobs men etter 3 kill 70 huggabuggas så blir du ganske lei.

Lenke til kommentar
Eller det kjedsommelige arbeidet med å skaffe drops fra mobs når dropraten er på 10-15%.

Akkurat det blir ikke noe problem. Jeg har sett flere intervjuer med Funcom folk hvor de sier at mobs vil ha 100 % droprate på quest items. Noen quests vil be deg skaffe 150 tenner fra et monster, men siden de fleste dyr (og mennesker) har ca 20-30 tenner, så kan du få med deg en håndfull per kill og ikke bare en tann.

Eller den standar "Get me X Y ears" qustene.

Alle "dyr" i wow, har jo 2 ører, men samtidig kan du gå flere mobs uten å få noen ører.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...