Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Da er min M1330 pensjonert etter rundt 6 års trofast tjeneste. Lever fortsatt, men tastatur og batteri er nesten utslitt. Vurderte å bytte de, men har ikke tatt meg bryet. Brodern hadde en StudioXPS M1340 med defekt HDD stående og jeg har i stedet overtatt den. Monterte SSD'en fra den gamle og satte inn i den "nye". Merker jo at ytelsen er en god del bedre på M1340, men byggekvaliteten er ikke den samme gitt.

 

Helt død er M1330'en dog ikke. Kommer til å tilbringe pensjonisttilværelsen som stue-PC :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da er min M1330 pensjonert etter rundt 6 års trofast tjeneste. Lever fortsatt, men tastatur og batteri er nesten utslitt. Vurderte å bytte de, men har ikke tatt meg bryet. Brodern hadde en StudioXPS M1340 med defekt HDD stående og jeg har i stedet overtatt den. Monterte SSD'en fra den gamle og satte inn i den "nye". Merker jo at ytelsen er en god del bedre på M1340, men byggekvaliteten er ikke den samme gitt.

 

Helt død er M1330'en dog ikke. Kommer til å tilbringe pensjonisttilværelsen som stue-PC :)

Har et tastatur liggende, norsk og tilnærmet strøkent

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

For dere som har lyst til å ha Upek(Protector Suite) til å fungere på Win 8.1(64bit) så har jeg funnet en version som fungerer(funker i Chrome også). Alle de andre versjonene maser etter at .NET 3.5 eller høyere må være aktivert, og stopper installasjonen.(hjelper ikke at den faktisk er det).. Dette gjelder hvis man vil ha fullt utbytte av sensoren slik at man f.eks kan bruke den til registreringer på websider osv.. I alle fall den kan lastes ned her; Protector Suite 2012 64 bit

 

Tar gjerne imot tips om noen har en synaptics driver som fungerer knall på 8.1..

 

Edit; det viser seg at Protector Suite er kastet ut av Chrome Market så i Chrome blir den disablet..

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Min også! Den durer og går under TVen som HBO/Netflixmaskin. På tross av aversjon mot 1080p-materiale er jeg riktig så glad i den lille rakker'n!

Så morro å se det fortsatt er liv i flere av disse gamle maskinene. Jeg har også min fortsatt i daglig bruk til tross for den var ny i november -07. Jeg kan ikke kjøre de tunge programmene som jeg gjorde for et halvt år siden, men til alt annet brukes den fortsatt. Bare jeg husker å ha i strømledningen da.

 

Noen her som har kjøpt nytt billig batteri å anbefale? Beklager om jeg spør om noe som alt er omtalt tidligere.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

God hytt år ja! 

Etter en tid på hylla for XPSen kan det se ut til at problemene jeg har beskrevet på de siste sidene er løst (whoop!)

 

Når jeg etterhvert fikk brukk for en HDD en annen plass, og det eneste jeg hadde var den som stod i XPSen, ble den tatt ut og brukt i en annen maskin. Når da denne maskina oppfører seg noen lunde på samme måte som XPSen begynner bjellene å ringe! Nå har jeg lurt inn en godt brukt 840 PRO i XPSen og ting ser faktisk ut til å funke! Må teste litt mer et par dager nå  :dremel:

Lenke til kommentar

Heisann!! Sikkert ikke mange som er inne på denne tråden lenger. Jeg har en gammel trofast XPS M1330 som rusler og går. Jeg har Windows 10 32 bit på den med 3 GB RAM. CPU er en T7250 og GPU er 8400 GS. Har gjort copper mod, og undervolta CPU'en.

 

Skal oppgradere CPU til en T8300 (kjøpt på Ebay for en hundrings) og harddisken til en Samsung Evo 850 SSD, og tenkte å prøve en clean install av Windows 10 64​ bit.

Tenkte å klemme et år eller to mer ut av pc'en på denne måten, og det er godt å ha en pc man kan la 5-åringen spille på uten å sitte med hjertet i halsen :)

 

Spørsmål:

1. Er det noen som har noe RAM til sin gamle og døde M1330 liggende og som er villig å selge den for en billig penge?

Jeg tenkte i første omgang på 2 stk 4 GB brikker. Men om noen har 1 stk 4 GB er jeg også interessert.

2. Jeg er også interessert i en pent brukt stømforsyning da jeg har lodda ledningen til senterpinnen i pluggen x-antall ganger (den ledningen som går fra Dell-chipen i laderen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...