Gå til innhold

Svindlet på Ebay


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et par sko på ebay. Da jeg fikk skoene oppdaget jeg at de var fulle av limrester, så jeg gjorde litt research, og fant ut at det er fullt av kopier av disse skoene på ebay. Skoene virker elendige og er helt klart falske.

 

Trenger litt hjelp til hvordan jeg skal gå fram. Noen som har erfaring eller peiling på rettigheter i slike saker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svindel gjelder kun når du har betalt og ikke fått varen din. At skoene er en kopi av et merke har ingenting å si for ebay, folk har jo solgt bare eska til Xbox360 for flere hundre dollar der før. (Før 360 kom i salg).

 

Sto det i annonsen "100% not fake shoes"? Hvis ikke har du vel ingenting du skulle sagt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hvordan var prisen i forhold til orginalen?

orginal - rundt 1500 kr, litt forskjell på modellene

kopi - 500 kr

 

sjekka ikke hvor mye orginalen kosta før jeg kjøpte. hadde jeg visst at prisen var så ulik hadde jeg jo skjønt at de var falske. tenkte ikke på det en gang.

 

Svindel gjelder kun når du har betalt og ikke fått varen din. At skoene er en kopi av et merke har ingenting å si for ebay, folk har jo solgt bare eska til Xbox360 for flere hundre dollar der før. (Før 360 kom i salg).

 

Sto det i annonsen "100% not fake shoes"? Hvis ikke har du vel ingenting du skulle sagt.

Står ikke at varen er autentisk i ebayannonsen, men det står at RRP £120 +. Dette gjelder jo den orginale varen, ikke kopien.

Lenke til kommentar
Hvordan var prisen i forhold til orginalen?

orginal - rundt 1500 kr, litt forskjell på modellene

kopi - 500 kr

 

sjekka ikke hvor mye orginalen kosta før jeg kjøpte. hadde jeg visst at prisen var så ulik hadde jeg jo skjønt at de var falske. tenkte ikke på det en gang.

 

Svindel gjelder kun når du har betalt og ikke fått varen din. At skoene er en kopi av et merke har ingenting å si for ebay, folk har jo solgt bare eska til Xbox360 for flere hundre dollar der før. (Før 360 kom i salg).

 

Sto det i annonsen "100% not fake shoes"? Hvis ikke har du vel ingenting du skulle sagt.

Står ikke at varen er autentisk i ebayannonsen, men det står at RRP £120 +. Dette gjelder jo den orginale varen, ikke kopien.

 

da klager du via paypal, opem dispute, velger transaksjonen og skriver klagen der.

Lenke til kommentar

Tror ikke du har noen sak mot ebay eller selger. Folk kan jo legge ut hva de vil. Hvis info er så mangelfull at det er misvisende får du kanskje noe medhold. Men du fikk jo varen du kjøpte, du bare visste ikke at det var en kopivare. Men eBay kan ikke beskytte alle kjøpere mot sin egen "dumskap", hvis du skjønner.

 

Om andre ser at en har bydd 2000 dollar for en plastboks som er beskrevet som en synth, kan de ikke si fra til han som byr engang, fordi alle budgivere er skjult for offentligheten. Men det er jo ikke ulovlig å legge ut plastbokser, er jo kjøpers dumskap som gjør at han byr 2000 dollar for den.

Lenke til kommentar
Tror ikke du har noen sak mot ebay eller selger. Folk kan jo legge ut hva de vil. Hvis info er så mangelfull at det er misvisende får du kanskje noe medhold. Men du fikk jo varen du kjøpte, du bare visste ikke at det var en kopivare. Men eBay kan ikke beskytte alle kjøpere mot sin egen "dumskap", hvis du skjønner.

 

Om andre ser at en har bydd 2000 dollar for en plastboks som er beskrevet som en synth, kan de ikke si fra til han som byr engang, fordi alle budgivere er skjult for offentligheten. Men det er jo ikke ulovlig å legge ut plastbokser, er jo kjøpers dumskap som gjør at han byr 2000 dollar for den.

 

Genispørsmål; har du sett på hva ebay og paypal er? :)

 

Varen er satt opp som ekte vare, men viser seg å være falsk. Kjøper kan fint lage en dispute via paypal, hvis selger og kjøper ikke kommer til enighet, så oversendes saken til paypal som fatter vedtak. Pengene refunderes helt eller delvis hvis medhold, eller så kommer det en annen melding avhengig av utfallet.

 

Det er så enkelt, og jeg vet det fordi jeg har brukt systemet selv og fått pengene tilbake på kredittkortet når varen døde etter en dag, eller nå telefonen viste seg å være en piratkopi.

Lenke til kommentar
Tror ikke du har noen sak mot ebay eller selger. Folk kan jo legge ut hva de vil. Hvis info er så mangelfull at det er misvisende får du kanskje noe medhold. Men du fikk jo varen du kjøpte, du bare visste ikke at det var en kopivare. Men eBay kan ikke beskytte alle kjøpere mot sin egen "dumskap", hvis du skjønner.

 

Om andre ser at en har bydd 2000 dollar for en plastboks som er beskrevet som en synth, kan de ikke si fra til han som byr engang, fordi alle budgivere er skjult for offentligheten. Men det er jo ikke ulovlig å legge ut plastbokser, er jo kjøpers dumskap som gjør at han byr 2000 dollar for den.

 

Genispørsmål; har du sett på hva ebay og paypal er? :)

 

Varen er satt opp som ekte vare, men viser seg å være falsk. Kjøper kan fint lage en dispute via paypal, hvis selger og kjøper ikke kommer til enighet, så oversendes saken til paypal som fatter vedtak. Pengene refunderes helt eller delvis hvis medhold, eller så kommer det en annen melding avhengig av utfallet.

 

Det er så enkelt, og jeg vet det fordi jeg har brukt systemet selv og fått pengene tilbake på kredittkortet når varen døde etter en dag, eller nå telefonen viste seg å være en piratkopi.

 

Har åpnet en dispute og selgeren sendte saken videre til paypal. Venter nå i håp om å få medhold :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gikk ikke så bra. PayPal krevde bevis om at skoene er falske fra en tredjepart (eks. forhandler). Har ingen forhandler av slike sko her så den saken er vel tapt. Skitt au :)

 

Adidas Norge vil sannsynligvis hjelpe deg om du tar kontakt. Nummeret finner du på gulesider.no eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...